کد خبر: ۸۷۱۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰ 04 July 2020

در یک مطالعه سیستماتیک ریویو از ۶۸ مطالعه که شامل ۳۲,۷۹۸,۱۵۲ تولد بود. ارتباط آماری قابل توجهی بین گرما، اوزون و ذرات گرد و غبار ریز و عوارض جانبی حاملگی مشاهده شد. یافته ها نشان دادند که افزایش آلودگی هوا و مواجهه با گرما ناشی از تغییرات آب و هوایی ممکن است به طور قابل توجهی با افزایش عوارض جانبی حاملگی در آمریکا همراه باشد.

آیا افزایش آلودگی ها و یا مواجهه با گرما ناشی از تغییرات آب و هوا با عوارض حاملگی مانند تولد نوزاد زودرس، وزن کم هنگام تولد و مرده زایی مرتبط است؟

از ۱۸۵۱ مطالعه شناسایی شده ۶۸ مطالعه معیار ورود به بررسی را داشتند. در مجموع ۳۲,۷۸۹,۱۵۲ تولد بررسی شد، که به طور میانگین ۵۶۵,۴۸۵ تولد به ازای هر مطالعه بود. ۵۷ مطالعه ( ۴۸ مورد (از ۵۸ مورد) درباره آلودگی هوا و ۹ (از ۱۰ مورد) مورد درباره گرما) ارتباط قابل توجهی را بین آلودگی هوا و گرما با عوارض حاملگی نشان دادند. مواجهه با اوزون با افزایش ریسک زایمان زودرس (۱۹ مطالعه از ۲۴ مطالعه، ٪۷۹) و وزن کم هنگام تولد (۲۵ مطالعه از ۲۹ مطالعه، ٪۸۶) همراه بود. زیر گروه های با ریسک بالاتر در این مطالعات افراد با آسم و یا گروه های اقلیت مانند مادران سیاهپوست بودند. مقایسه دقیق ریسک به دلیل تفاوت در طراحی مطالعات، میزان مواجهه، ویژگی های جمعیتی و فصلی بودن، محدودیت داشت.

به طور کلی این مطالعه بیان میکند که افزایش روز افزون مواجهه با فاکتور های محیطی ناشی از تغییرات آب و هوایی با عوارض حاملگی ارتباط معناداری دارند.

منبع:
https://bit.ly/2VuMFDr

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار