باتوجه به میزبانی کنگان از صنعت متاسفانه امروز بیمارستان کنگان نیازمند کمک خیرین است که جای خالی صنعت در این امر مهم دیده می‌شود.
کد خبر: ۸۷۰۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹ 04 July 2020

شهرستان کنگان سومین شهرستان پرجمعیت استان بوشهر است که میزبان بخش عظیمی از صنایع پارس جنوبی است. در چند سال اخیر جمعیت شهرستان کنگان چند برابر رشد کرده و اقوام مختلف از نقاط مختلف کشور برای اشتغال و معیشت به این شهرستان مهاجرت کرده‌اند.

با توجه به موقعیت این شهرستان، بیمارستان کنگان به عنوان بیمارستان معین نفت شناخته شده است که در جنوب استان بوشهر علاوه بر چهار شهرستان جنوبی، پرسنل پالایشگاه‌ها و شرکت‌ها نیز برای خدمات درمانی و بهداشتی به این بیمارستان مراجعه می‌کنند.

امروز با توجه به آمار صعودی مبتلایان به کرونا در استان بوشهر و به ویژه شهرستان کنگان بخش‌های مختلف این بیمارستان جهت بستری بیماران کرونایی تخلیه شده است و بلطبع این اقدام در کاهش درآمدهای بیمارستان نیز موثر است.

با توجه به استقرار صنعت مردم این شهرستان انتظار داشتند که بیمارستانی ‌مجهز و بزرگ داشته تا در شرایط اینچنینی دغدغه نبود تخت‌ یا امکانات دیگر برای بستری بیماران خود نداشته باشند. اما متاسفانه امروز بیمارستان کنگان شرایط بسیار سختی را سپری می کند و به جایی رسیده است که سرپرست بیمارستان از خیرین و مردم جهت کمک به بیمارستان دعوت کرده است. در این شرایط که باید صنعت حضور پررنگ و موثری داشته باشند متاسفانه تاکنون هیچ خبری از کمک‌های آن‌ها به بیمارستان نیست.

حال سوال اینجاست که چرا با وجود این حجم از پلایشگاه‌ها و شرکت‌ها تنها دود و مضرات آن‌ها نصیب مردم این دیار شده و از مزایای آن‌ها خبری نیست؟ مدیر عامل پارس جنوبی چرا تاکنون در راستای عمل به مسؤولیت‌های اجتماعی خود که امروز کمک به حوزه سلامت و درمان بیش از هر زمانی ضروری می‌باشد، هیچ اقدامی نداشته است؟

تفاهم نامه سه وزارتخانه با محوریت حمایت از بیمارستان کنگان در انتظار اجرا

به گفته رئیس سابق بیمارستان کنگان این تفاهم نامه همکاری بین وزارت بهداشت، وزارت نفت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ۱۱ اسفند ماه سال ۱۳۹۲ به شماره نامه  ۵۵۱۶۷۵-۴/۴  منعقد شده است.

حسن حیدری بندهای این تفاهنامه را اینگونه شرح کرده بود: بند ۱ : هدف از این تفاهم نامه، ارتقاء خدمات درمانی منطقه جنوب استان بوشهر(شهرستان‌های دیر، کنگان، جم و عسلویه)، برای بهره گیری و استفاده بهینه از امکانات و نیروی انسانی این سه وزارتخانه جهت ارائه خدمات هرچه بهتر در حوزه درمان مردم و جمعیت ساکن در منطقه است.

در این تفاهم نامه، سه وزارتخانه مذکور، تعهداتی را منعقد کرده‌اند که هر سه وزارتخانه باید جهت اجرایی شدن به آن عمل می‌کردند که متاسفانه تاکنون اجرایی نشده است.

همچنین بند ۲ این تفاهنامه به این صورت است: اعمال سیاست‌های پرداخت به پزشکان و کادر درمان به صورت هماهنگ در منطقه.

در بند ۳ این تفاهنامه نیز آمده، پرداخت‌های سازمان‌های بیمه‌ای و نفت به چهار بیمارستان منطقه بر اساس تعرفه واقعی ( 3.6  سه و شش دهم کا ) انجام گردد.

متاسفانه تاکنون هیچکدام از بندهای تفاهنامه عملی نشده است و انتظار می‌رود نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به این امر مهم ورود قاطع داشته و جهت اجرایی شدن آن پیگیری‌های لازم را داشته باشند.

با توجه به همجواری کنگان با صنعت سرپرست بیمارستان کنگان از خیرین جهت کمک و رفع مشکلات بیمارستان کنگان دعوت کرده است که این امر  نشان دهنده کم کاری صنعت در حوزه درمان این منطقه است. چرا مردم این منطقه علاوه بر تحمل ضررهای ناشی از دود پالایشگاه‌ها، در این شرایط سخت اقتصادی باید از جیب خود به بیمارستان کمک کنند؟

خیرین سلامت، بیمارستان کنگان را همراهی کنند

صادق مختارپور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: کار نیکوی انفاق و کمک به عزیزان، موهبتی است که خداوند منان نصیب هر کسی نمی‌کند. آنان‌ که با روح بلند و مناعت طبع، با دل پر محبت و دستانی گشاده و بخشنده همنوعان خود را چون خویش دوست دارند و شیرینی و طعم خوش زندگی را برای دیگران نیز آرزو می‌کنند، به یقین در پیشگاه حق تعالی عزیزند و گرامی و از بهترین پاداش‌ها برخوردار خواهند بود.

سرپرست بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان ضمن ارزشمند شمردن کمک‌ها و مساعدت‌های گروه‌های خیرخواه به بیمارستان کنگان افزود:حمایت‌های مردمی و خیرین سلامت در زمان مقابله با بحران کرونا، ما را یادآور دوران جنگ تحمیلی و روحیه نوع دوستی کرد.

سرپرست بیمارستان کنگان عنوان کرد: هر چند کرونا ویروس معادلات فکری ما را بهم زد اما مشاهده این حجم از مسؤولیت پذیری مردم و همدلی آن‌ها در کنار تیم درمان از نشانه‌های فرهنگ والا و تمدن اصیل مردم عزیزمان بود. حقیقتا این همراهی و همدلی شما عزیزان به همکاران ما انرژی مضاعفی بخشید تا با تلاش هرچه تمام تر به مراقبت از بیماران عزیزمان بپردازند.

مختارپور با بیان اینکه نیازمند همراهی و مساعدت خیرین در حوزه درمان هستیم گفت: از این عزیزان تقاضا داریم در کنار ما باشند تا بتوانیم مشکلات بیمارستان کنگان را با دستان پرخیر این بزرگواران حل و رفع کنیم.

به گزارش فارس، انتظار می‌رود مدیرعامل پارس جنوبی، وزرای نفت، بهداشت و درمان، کار و همچنین ‌نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نسبت به پیگیری و اجرایی کردن این تفاهنامه اقدامات لازم و جدی را انجام دهند. قطعا اجرایی کردن این تفاهنامه وضعیت درمان جنوب استان بوشهر را متحول خواهد کرد.

گزارش:صلاح خنافره

انتهای پیام/ر

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار