گروه استان‌ها- رئیس کمیسیون عمران شورای شهر بوشهر از بازسازی بافت تاریخی ۳۸ هکتاری بوشهر با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان خبر داد و گفت: برای تحقق این مهم اداره کل میراث فرهنگی استان بوشهر ۱۲ میلیارد تومان و شهرداری ۸ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده است.
کد خبر: ۸۷۰۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰ 04 July 2020

پویا دولابی صبح امروز در نشست اعضای شورای اسلامی شهر بوشهر با مسئولان اداره کل میراث فرهنگی استان یکی از ظرفیت‌های مهم این شهر ساحلی را بافت تاریخی دانست و اظهار داشت: قدمت تاریخی بافت تاریخی بوشهر حکایت از جایگاه مهم بوشهر در عرصه دریانوردی، مراوده تاریخی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی با کشورهای همسایه است.

وی، بوشهر را دروازه تجاری ایران در ادوار تاریخی گذشته نامید و بیان کرد: این بافت از ظرفیت بالایی در عرصه  گردشگری برخوردار است که بازسازی آن مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون عمران شورای بوشهر با اشاره به اختصاص اعتبار 8 میلیارد تومانی در بودجه  امسال شهرداری بوشهر برای ساماندهی بافت بوشهر خبر داد و گفت: در این راستا 12 میلیارد تومان از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برای سامان‌دهی بافت تاریخی بوشهر تخصیص یافته است.

20 میلیارد تومان برای ساماندهی بافت تاریخی بوشهر مصوب شد

دولابی با بیان اینکه در مجموع امسال 20 میلیارد تومان برای ساماندهی بافت تاریخی بوشهر مصوب شده است، از سرپرست شهرداری  و مدیرکل میراث  فرهنگی بوشهر خواست تا با برگزاری نشست‌های هماهنگی، از موازی‌کاری و هم‌پوشانی طرح‌ها جلوگیری کند.

وی با اشاره به توجه به زیرساختهای لازم در بافت بوشهر خاطرنشان کرد: اگر بافت تاریخی شهر بوشهر همواره مورد توجه مسئولان قرار می‌گرفت و درصدد حل مشکلات زیرساختی برمی‌آمدیم امروز با انبوهی از مشکلات در این بافت روبه‌رو نبودیم.

اجرای طرح فاضلاب در بافت تاریخی بوشهر

وی با اشاره به اجرای طرح شبکه گذاری فاضلاب در بافت تاریخی بوشهر تصریح کرد: خوشبختانه با تکمیل 98 درصدی شبکه فاضلاب بافت تاریخی بوشهر و  با موافقت شورای شهر2 تصفیه خانه فاضلاب انجام شد شاهد یک اقدام زیر ساختی مهم در بافت خواهیم بود  .

 رئیس کمیسیون عمران شورای شهر بوشهر مذاکره با سازمان نظام مهندسی برای کنترل و نظارت بیشتر  در بافت، همکاری گشت ساختمانی با نیروهای میراث فرهنگی برای جلوگیری از تخلف، در زمان  صدور پایان کار را مورد تاکید قرار داد و افزود: حضور نماینده میراث فرهنگی در کمیسیون‌ ماده 100 در زمان بررسی تخلفات در بافت لازم است.

دولابی با تأکید بر ارائه بررسی  الکترونیکی نقشه‌ها برای صرفه‌جویی در کاغذ، جلوگیری از اتلاف وقت و کاهش  تجمع  مراجعه کنندگان با توجه بحران بیماری کرونا خواستار  برنامه‌ریزی برای سهولت و تسریع در جذب سرمایه گذار در بافت شد.

بافت تاریخی بوشهر بیانگر هویت فرهنگی، تجاری، ادبی و دریانوردی بوشهر است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بوشهر وسعت  بافت تاریخی بوشهر را 38 هکتار دانست و تاکید کرد: بافت تاریخی بوشهر با 38 هکتار وسعت بیانگر هویت فرهنگی، تجاری، ادبی و دریانوردی این استان است به همین  سبب احیای این بافت از اولویت‌هاست.

محمدحسین ارسطوزاده  با تاکید بر  ایجاد تعامل بین مدیریت شهری و میراث فرهنگی برای حفظ بافت تاریخی  و جذب گردشگران خواستار بازآفرینی بازار قدیم  واقع درضلع جنوبی بازار آهنگران شد .

 وی  در ادامه افزود:رفع خطر بناهای در حال تخریب و استفاده از مصالح مرغوب و با کیفیت در سنگفرش و انجام جداره سازی  و کف‌سازی  لازم و نظارت مستمر گشت تخلفات ساختمانی با   توجه به آسیب پذیری بافت ضروری است.

انتهای پیام/190/ ت

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار