کد خبر: ۸۷۰۸۸۰
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶ 04 July 2020
۲ هزار نفر درآموزش‌های مکمل سوادآموزی بوشهر شرکت می‌کنند

بوشهر- معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان بوشهر اعلام کرد: امسال ۲هزار نفر در برنامه‌های آموزش مکمل سوادآموزی این استان شرکت می‌کنند.

عباس امید روز شنبه در نشست تدوین فوق برنامه‌های سوادآموزی استان بوشهر گفت: در پنج سال اخیر بیش از ۱۸ هزار نفر در  برنامه‌های مختلف فوق برنامه سوادآموزی در این استان شرکت کرده‌اند.

وی افزود: برنامه‌های مکمل آموزشی شامل حلقه‌های کتابخوانی، طرح‌های خواندن با خانواده، آموزش مقدماتی رایانه، عملی نماز، مسابقات متنوع فرهنگی– آموزشی و مهارت آموزی با هدف عمق بخشیدن  به سوادآموزی در استان بوشهر به اجرا در آمده‌است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر ادامه داد: ارتقای سطح آگاهی و دانش نوسوادان در دو قسمت آموزش خواندن و نوشتن و کسب مهارت‌های گوناگون شغلی و زندگی، نیل به استقلال فرهنگی و علمی کشور را میسر ساخته‌است.

امید، افزایش آکاهی سوادآموزان در کسب مهارت‌های گوناگون شغلی و زندگی را سبب ایجاد اشتغال و کارآفرینی دانست و عنوان کرد: تاکنون در اجرای فعالیت‌هایی که برای باسوادی افراد جویای سواد در استان بوشهر انجام گرفته‌است، ۸۶۰ نفر  از این افراد مشغول بکار شده‌اند.

وی گفت: از سوی سازمان مرکزی نهضت سوادآموزی کشور پیش‌بینی شده تا همه نوسودان شرکت کننده در دوره‌های سوادآموزی بتوانند به فراخور نیاز و دوره تحصیل خود در یک و یا چند برنامه مکمل سوادآموزی در استان حضور چشم‌گیری داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار