مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان مطرح کرد
عامل ۹۰ درصد آتش سوزی‌ها در عرصه‌های محیط زیست استان انسانی بوده است.
کد خبر: ۸۶۶۶۶۱
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵ 24 June 2020

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه امسال، ۲۳ هکتار از مرتع‌ها و عرصه‌های محیط زیست به ویژه در غرب و جنوب استان به علت وقوع ۱۵ فقره حادثه دچار آتش‌سوزی شده است، به گردشگران، مرتع داران، دامداران و کشاورزان توصیه کرد از روشن کردن آتش در مناطق مرتفع، عرصه‌های منابع طبیعی و زمین‌های کشاورزی خودداری کنند.
منصور شیشه فروش گفت: بطری‌های آب و اشیای براق رها شده در طبیعت در برابر نور خورشید مانند یک عدسی عمل می‌کنند و ممکن است موجب بروز آتش‌سوزی در مرتع‌ها شوند.
وی با اشاره به آغاز فصل تابستان گفت: امسال، ۳۵ مورد حادثه در منابع آبی، رودخانه‌ها، کانال‌ها و استخر‌های ذخیره آب کشاورزی استان رخ داد که ۲۴ مورد آن به غرق شدن افراد منجر شد که نجات پیدا کردند.
به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری، هشت نفر نیز در استخر‌های ذخیره آب کشاورزی و بقیه در منابع سدها، رودخانه‌ها و کانال‌ها غرق شدند.
وی با اشاره به اینکه امسال، مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان، طرح مبارزه با ملخ‌ها را در ۱۲ هزار هکتار از مرتع‌ها و عرصه‌های کشاورزی اجرا کرده است، گفت: این اقدام برای پایش، ردیابی و کنترل و لانه‌کوبی اجرا و خوشبختانه در شهرستان‌های لنجان، تیران و کرون، سمیرم، شهرضا، نایین و کاشان، ملخ‌های بومی و مراکشی کنترل شدند. همچنین، مقابله با هجوم ملخ‌های صحرایی در مناطق سمیرم و شهرضا نیز در سطح سه هزار هکتار به اجرا درآمد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار