کد خبر: ۸۶۳۱۳۵
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۷ 15 June 2020
انتقاد از تغییر کاربری اراضی کشاورزی کنگان و تبدیل به خانه باغ

بوشهر - فرماندار کنگان با انتقاد از تغییر کاربری اراضی بخش کشاورزی و تبدیل به خانه باغ‌ها در شهرستان گفت: مشکلات کم آبی دامداران شهرستان کنگان رفع شود.

سید علی پاک نژاد ظهر دوشنبه در نشست با کارکنان جهاد کشاورزی شهرستان کنگان اظهار داشت: به فرمان امام خمینی (ره) در خرداد ماه ۱۳۵۸ جهاد کشاورزی به منظور محرومیت زدایی و آبادانی در کشور تشکیل گردید. کشاورزی یکی از قطب‌های توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور است.

وی با بیان اینکه آموزش در بخش کشاورزی باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد افزود: کشاورزان شهرستان متناسب با برنامه‌های جهاد کشاورزی حرکت کنند تا به اهداف تعیین شده دولت تدبیر و امید در بخش کشاورزی دست یابیم.

فرماندار کنگان افزود: با توجه به ظرفیت‌ها و زمینه‌های مناسب بخش کشاورزی شهرستان لازم است از این ظرفیت‌ها برای توسعه و پیشرفت شهرستان استفاده مناسب‌تری به عمل آید.

وی بر مدیریت مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی شهرستان تاکید و بیان کرد: استفاده از روش‌های جدید آبیاری، آبیاری قطره‌ای، اصلاح الگوی کشت و احداث گلخانه‌ها می‌تواند کمک مؤثری در زمینه صرفه جویی در مصرف آب در این بخش کند.

پاک نژاد به مشکلات کم آبی دامداران شهرستان اشاره و افزود: اداره آبفا شهرستان و جهاد کشاورزی نسبت به برنامه ریزی و هماهنگی توزیع آب در تمام ایام هفته به دامداران شهرستان اقدام تا این مشکل رفع گردد.

وی به بازدید ماه گذشته از راه بین مزارع شهر بنک اشاره و افزود: برای حل مشکل راه بین مزارع شهر بنک نیاز به اعتبار ویژه ای در کمیته برنامه ریزی شهرستان می‌باشد که درصدد تأمین اعتبار لازم برای این موضوع هستیم.

پاک نژاد ضمن گلایه مندی از تغییر کاربری اراضی بخش کشاورزی و تبدیل به خانه باغ‌ها در شهرستان افزود: افراد سودجو دنبال فرصتی هستند تا با از بین بردن اراضی کشاورزی و تغییر کاربری آنها، این زمین‌ها را به قطعات کوچک‌تر تقسیم و به اشخاص واگذار کنند.

وی اضافه کرد: جهاد کشاورزی شهرستان می‌بایست نسبت به اطلاع رسانی لازم به مالکین اراضی کشاورزی جهت جلوگیری از تبدیل و تغییر کاربری اراضی کشاورزی شهرستان اقدام کند.

پاک نژاد به ظرفیت گردشگری روستاهای شهرستان اشاره و افزود: به علت شرایط آّب و هوایی مطلوب روستاهای لاورده و لاورگل رویش گل نرگس در این روستاها وجود دارد. نرگس زارهای روستاهای لاورده و لاورگل مستعد برگزاری جشنواره گل نرگس جذب گردشگر و توسعه و پیشرفت این روستاها است.

وی در پایان خواستار ساماندهی دامداران ساکن شهرها و اسکان آنان در شهرک‌های دامداری شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار