مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر با بیان اینکه خیران در ساخت فضاهای آموزشی و تامین تجهیزات آموزشی نقش مهمی دارند گفت: تعهد مدرسه‌سازی خیران استان بوشهر امسال به ۵۵ میلیارد تومان افزایش یافت.
کد خبر: ۸۶۲۱۲۲
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹ 13 June 2020

احمد مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر اعتبارات عمرانی اداره کل نوسازی مدارس استان بوشهر را در سال قبل 527 میلیارد ریال دانست و اظهار داشت: این اعتبار از محل‌های استانی، سه درصد نفت، منابع داخلی توان منطقه‌ای و ارزش افزوده مصوب شد که بخش قابل توجهی از آن تخصیص یافت.

وی، با بیان اینکه بیش از 40 درصد مدرسه‌ها و فضاهای آموزشی استان بوشهر با مشارکت خیران ساخته شده است افزود:سال گذشته 92 کلاس درس توسط خیران بوشهری با اعتبار 29 میلیارد ریال ساخته و تحویل آموزش و پرورش استان بوشهر شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر با بیان اینکه 110 پروژه در قالب 840 کلاس درس در استان در حال ساخت است تصریح کرد:  80 پروژه آموزشی برای تکمیل نیاز به 200 میلیارد تومان اعتبار دارد که در صورت تامین، امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

مرادی از افزایش مشارکت خیران در ساخت فضاهای آموزشی خبر داد و خاطر نشان کرد: سال 1397 خیران 46 میلیارد تومان تعهد  تامین اعتبار برای ساخت فضاهای آموزشی کردند که این رقم در سال گذشته به 50 میلیارد تومان افزایش یافت.

وی تعهد مدرسه‌سازی خیران استان بوشهر امسال را 55 میلیارد تومان دانست و بیان کرد: پیش بینی می‌شود سال آینده میزان پرداختی خیران برای ساخت و تجهیز مدارس استان بوشهر به 85 میلیارد تومان افزایش یابد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر از اجرای طرح مدرسه سازی «آجر به آجر» خبر داد و گفت: طرح «آجر به آجر» که در راستای تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برای تامین فضا و تجهیزات آموزشی اجرا می‌شود بر اساس آن  همه در عمل خیرخواهانه و خداپسندانه مدرسه سازی اقدام می‌کنند.

مرادی با اشاره به اینکه طرح آجر به آجر نقش مهمی در توسعه فضاها و تجهیزات آموزشی و مشارکت‌های مردمی دارد افزود: اداره کل نوسازی مدارس استان با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دستگاه‌ها و حوزه‌های مختلف با تمام توان در عملیاتی کردن این طرح ارزشمند تلاش خواهد کرد.

انتهای پیام/190/ی

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار