کد خبر: ۸۶۱۰۸۷
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵ 11 June 2020

بهروز آقایی اظهار داشت: قرارداد هند برای ساخت جرثقیل‌های تخلیه و بارگیری کانتینر اصطلاحا گنتری کرین با پیمانکار منعقد شده است و عملیات ساخت این تجهیزات هم آغاز شده است.

وی افزود: در مجموع بر طبق توافق‌نامه چابهار، هند چابهار را به 65 دستگاه مختلف تخلیه و بارگیری مجهز می‌کند که عملیات ساخت بخشی از آن‌ها مانند گنتری کرین‌ها آغاز شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ما البته برای روند تخلیه و بارگیری منتظر تجهیزات هندی ننشستیم؛ درحال حاضر بندر چابهار مجهز به 30 دستگاه استراتژیک تخلیه و بارگیری مختلف از مکنده و جرثقیل‌های مختلف به ارزش حدود 60 میلیون دلار برای تخلیه انواع و اقسام کالاهاست و محدودیتی برای تخلیه و یا بارگیری هیچ کالایی نداریم.

آقایی گفت: هم‌چنین برای فازهای بعدی بندر چابهار هم تجهیزات درحال انعقاد قرارداد و یا در مرحله ساخت و خریداری است؛ ما در مجموع برای 5 فاز توسعه‌ای بندر چابهار 110 دستگاه استراتژیک خریداری می‌کنیم؛ برخی از این تجهیزات مانند دو دستگاه لایروب 4 هزار متر مکعبی به ارزش بیش‌از 200 میلیون دلار هم‌اکنون مراحل آخر ساخت را می‌گذرانند و تا آخر سال وارد کشور می‌شوند.

مدیرکل بنادر ودریانوردی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: چهار فروند یدکش، یک فروند شناور پشتیبانی جستجو و نجات و یک فروند بویه‌گذار نیز برای بندر چابهار در کشور و شرکت سازنده درحال ساخت است./تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار