رئیس اداره محیط زیست شهرستان کنگان گفت: نبود زیرساخت‌های لازم برای بررسی پایش آلودگی هوا، صدا، آب و خاک یکی از مشکلات محیط زیست کنگان است که انتظار می‌رود مسؤولین شهرستان، استان و همچنین نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نسبت به رفع این کمبود‌ها ورود و رفع کنند.
کد خبر: ۸۶۰۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴ 09 June 2020

رئیس اداره محیط زیست شهرستان کنگان گفت: نبود زیرساخت‌های لازم برای بررسی پایش آلودگی هوا، صدا، آب و خاک یکی از مشکلات محیط زیست کنگان است که انتظار می‌رود مسؤولین شهرستان، استان و همچنین نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نسبت به رفع این کمبود‌ها ورود و رفع کنند.

احمدآذریار اظهار داشت: روز جهانی محیط زیست امری مهم جهت یادآوری به تمامی جهانیان است که در راستای حفاظت از آن تلاش کنند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان کنگان از تلاش اصحاب رسانه تشکر کرد و افزود: منابعی که در شهرستان داریم سرمایه‌های مملکت است و حق همگانی است و همچنین وظیفه خفاظت و استفاده بهینه از آن‌ها وظیفه ضروری همگان است.

وی ادامه داد: اصحاب رسانه می‌توانند در آگاه سازی و اطلاع رسانی به مردم در زمینه حفاظت از محیط زیست مؤثر عمل کنند.

آذریار به اقدامات محیط زیست شهرستان در سال قبل پرداخت و گفت: حضور در مدارس و تعامل با انجمن‌‌های حامی محیط زیست به ویژه نبض زمین، برگزاری کارگاه‌های مختلف گونه شناسی و همچنین انتخاب محیط زیست یار و آموزش چهره به چهره حفظ محیط زیست به گردشگران و شهروندان از جمله اقدامات محیط زیست شهرستان درسال قبل است.

آذریار از همکاری دامداران شهرستان با محیط زیست شهرستان تشکر کرد و گفت: یکی از بازوهای مؤثر ما در حفظ محیط زیست دامداران منطقه هستند که خوشبختانه تعامل بسیار خوبی با ما دارند که این امر در حفط حیات حیوانات بسیار تاثیرگذار است.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان کنگان بیان کرد: با توجه به موقعیت شهرستان و آلاینده بودن شرکت‌های مستقر در آن نیاز است که اداره محیط زیست آن از لحاظ زیرساختی و تشکیلاتی بسیار قوی و مجهز باشد که متاسفانه از این لحاظ بسیار ضعیف است.

وی ادامه داد: خوشبختانه در سفر هیئت دولت به استان بوشهر در سال گذشته احداث مرکز پایش محیط زیست برای شهرستان کنگان و عسلویه مصوب شد.

آذریار عنوان کرد: ما باید در اداره محیط زیست سیستم پایش تصویری داشته باشیم تا بتوانیم به خوبی و به صورت پیشرفته خروجی شرکت‌ها را رصد کنیم.

وی همچنین تخلیه فاضلاب‌های برخی منازل شهرستان نیز یک چالش محیط زیستی دانست و گفت: نیاز است که شبکه جمع آوری و تصفیه فاضلاب شهرستان تعمیر و ارتقاء داده شود تا بتوان این مشکل فاضلاب‌ها را رفع کرد.

آذیار عنوان کرد: از اصحاب رسانه انتظار داریم که به جای پرداخت به حواشی به اصل مطلب محیط زیست بپردازند و به پالایشگاه‌هایی که در امور پایش ناقص عمل کردند تذکر دهند و بر احداث این مراکز پایش تاکید کنند.

ارتقای اداره محیط زیست شهرستان ضروری است

رئیس اداره محیط زیست شهرستان کنگان عنوان کرد: کنگان یک منطقه آلاینده است و عوارض آلایندگی که برای شهرستان پرداخت می‌شود هرچند کم است اما انتظار داریم که این مبالغ در جهت بهبود امکانات و تجهیزات محیط زیستی و سلامت مردم هزینه شود.

وی ادامه داد: امروز تمامی ما قبول داریم که دریا آلودگی دارد اما متاسفانه به دلیل نبود امکانات و تجهیزات لازم، توان تشخیص و بررسی دقیق این میزان آلودگی‌ها را نداریم.

آذریار به همجواری کنگان با دریا اشاره کرد و گفت: استقرار پاسگاه محیط‌بان دریایی در کنگان ضروری است و این پاسگاه جز چارت اداری ما است اما متاسفانه هنوز عملی نشده است و فقط بر روی کاغد مانده است.

این مقام مسؤول عنوان کرد: ناقص بودن چارت تشکیلاتی اداره محیط زیست کنگان یکی از مشکلات جدی ما است که نیاز به یک دستور ویژه دارد.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان کنگان با بیان اینکه شرکت‌های مستقر در منطقه به مسؤولیت‌های اجتماعی خود عمل کنند، مطرح کرد: نبود زیرساخت‌های لازم برای بررسی پایش آلودگی هوا، صدا، آب و خاک یکی از مشکلات محیط زیست کنگان است که انتظار می‌رود مسؤولین شهرستان، استان و همچنین نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نسبت به رفع این کمبود‌ها ورود و رفع کنند.

وی با اشاره به طرح‌های مورد نظر گفت: طرح محله سبز، شکارممنوع و همچنین از شرکت‌های مستقر در منطقه تعهدی مبنی بر توسعه فضای سبز شهرستان به مساحت ۲۰ هکتار گرفته شده است که بزودی اجرا می‌شود.

این محیط بان گفت: پسماندهای عفونی شهرستان باید به شکل بهداشتی و با پلاستیک‌های مخصوص خود به محل دفن زباله برد و جدا از زباله‌های دیگر دفن شود.

منبع/ فارس 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار