رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۱۲۶ هزار و ۹۴۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به ۷۱۸۳ نفر رسید.
کد خبر: ۸۵۲۸۰۸
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۵ 20 May 2020

کیانوش جهانپور روز چهارشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از آن بیان کرد: از دیروز تا امروز ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی دو هزار و ۳۴۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. از بین مبتلایان جدید، ۴۵۷ مورد بستری و یکهزار و ۸۸۹ مورد سرپایی و از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۱۲۶ هزار و ۹۴۹ نفر رسید.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سخنگوی ستاد مقابله با کرنا وزارت بهداشت گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۴ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۷۱۸۳ نفر رسید. خوشبختانه تاکنون ۹۸ هزار و ۸۰۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند. همچنین ۲۶۷۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. تاکنون ۷۳۱ هزار و ۲۱۳ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است. در ۲۴ ساعت گذشته در ۱۰ استان موارد فوتی صفر و در ۸ استان، یک مورد فوتی گزارش شده است.

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹+جدول

رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت اظهار کرد: وضعیت ثبات نسبی که در برخی استان‌ها به جز خوزستان حاکم بود، برقرار است. ده استان در 24 ساعت گذشته فاقد فوت ناشی از این ویروس بوده و در هشت استان نیز یک مورد فوت داشتیم.اقدامات بسیار خوبی در استان خوزستان در بیماریابی فعال و اعمال محدودیت‌ها انجام شده است. البته موفقیت همه اقدامات منوط به مشارکت اجتماعی مردم، رعایت نکات بهداشت فردی و عمومی، پرهیز از برگزاری تجمعات، پرهیز از سفرهای غیرضروری در این استان است.

بعد از اینکه وزارت بهداشت، ارائه آمار بیماران کرونا به تفکیک استان را متوقف کرد، مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی، آمار شیوع کرونا در استان‌های مربوط به خود را اعلام می‌کنند. با این حال، در برخی استان‌ها مثل تهران، خراسان رضوی، مازندران، گلستان، قم، اصفهان، گیلان و البرز آماری اعلام نمی‌شود یا اگر هم اعلام می‌شود به صورت ناقص است. به گفته مقامات وزارت بهداشت، وضعیت برخی از این استان‌ها از نظر شیوع کرونا قرمز است. در برخی استانهای دیگر نیز آمار شفاف و کاملی از بیماران کرونا ارائه نمی‌شود.

در ادامه آمار رسمی بیماران کرونا در سراسر کشور تا ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ آمده است. منبع این آمار، اظهارات مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها است.

این جدول در حال تکمیل است

  استان مورد جدید فوتی بهبودیافته نعداد کل مبتلایان
1 آذربایجان شرقی        
2 آذربایجان غربی        
3 اردبیل ۳۷   ۱۷۶۶ ۲۳۲۹
4 اصفهان(به‌جزکاشان) ۹۸ ۶۰۰ نفر تا ۸اردیبهشت    
5 البرز        
6 ایلام        
7 بوشهر ۲۸ ۱۳ ۲۹۷ ۵۹۱
8 تهران ‭۲۲۶‬      
9 چهارمحال و بختیاری ۸ ۲۸ ۴۹۴ ۵۴۴
10 خراسان جنوبی        
11 خراسان رضوی        
12 خراسان شمالی ۵۵ ۱۱۵ ۶۶۷ ۱۸۱۹
13 خوزستان ۴۳۹ ۳۹۴ ۷۲۵۰ ۸۴۱۹
14 زنجان ۳ ۱۱۹ ۹۱۳ ‭۱۱۰۹
15 سمنان(به‌جزشاهرود)     ۴۶۸ ۵۵۱
16 سیستان‌وبلوچستان ۶۸ ۷۳   ۱۳۱۰
17 فارس ۸۵ ۱۰۲ ۴۲۹۷ ۵۱۷۹
18 قزوین        
19 قم ۳۲      
20 کردستان ۵۳ ۱۴۵ ۱۲۵۸ ۲۲۵۰
21 کرمان ۴۶ ۶۸   ۱۳۲۰
22 کرمانشاه ۱۱۹ ۹۶   ۳۰۷۴
23 کهگیلویه و بویراحمد ۸ ۹ ۴۹۵ ۶۱۵
24 گلستان        
25 گیلان        
26 لرستان        
27 مازندران ۵۹      
28 مرکزی        
29 هرمزگان ۱۰۴ ۳۴   ۲۱۶۳
30 همدان        
31 یزد        

***

شناسایی ۴۳۹ مبتلای جدید در خوزستان

سخنگوی علوم پزشکی اهواز گفت: مطابق آخرین اطلاعات دریافتی از آزمایشگاه‌های تشخیص کرونا در خوزستان، در شبانه‌روز گذشته تعداد ۴۳۹ مورد قطعی ابتلا به کرونا ویروس در خوزستان شناسایی شد.

علی احسان‌پور، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دقایقی پیش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مطابق آخرین اطلاعات دریافتی از آزمایشگاه‌های تشخیص کرونا در خوزستان، در شبانه‌روز گذشته تعداد ۴۳۹ مورد قطعی ابتلا به کرونا ویروس در خوزستان شناسایی شد و غربالگری توسط کارشناسان مراکز بهداشتی جهت شناسایی هرچه سریع‌تر مبتلایان قبل از بروز علایم بیماری، با تمام توان ادامه دارد.

وی افزود: بر این اساس، موارد جدید شناسایی شده، به شرح زیر میباشد:

اهواز: ۲۳۸ نفر
(۱۶۳نفر قرطینه خانگی، ۷۵ نفر بستری)
دزفول ۴۷ نفر
(۲۴ نفر قرنطینه خانگی، ۲۳نفر بستری)
شوشتر: ۳۲ نفر
(۱۵نفر قرنطینه خانگی، ۱۷ نفر بستری)
شوش: ۳۱نفر
(۲۷ نفر قرنطینه خانگی، ۴ نفر بستری)
ایذه: ۵نفر
(۵ نفر قرنطینه خانگی)
باغملک: ۱ نفر
(۱ نفر قرنطینه خانگی)
رامهرمز: ۹ نفر
(۸نفر قرنطینه خانگی، ۱ نفر بستری)
هویزه: ۲نفر
(۱نفر قرنطینه خانگی، ۱ نفر بستری)
رامشیر: ۳نفر
(۳ نفر قرنطینه خانگی)
دشت آزادگان: ۱۳نفر
(۱۰نفر قرنطینه خانگی، ۳نفر بستری)
مسجدسلیمان: ۵نفر
(۵ نفر بستری)
حمیدیه: ۹نفر
(۵نفر قرنطینه خانگی، ۴نفر بستری)
باوی: ۱۰نفر
(۳نفر قرنطینه خانگی، ۷نفر بستری)
کارون: ۷ نفر
(۳نفر قرنطینه خانگی، ۴ نفر بستری)
ماهشهر: ۱۷نفر
(۱۷ نفر قرنطینه خانگی)
گتوند: ۳نفر
(۳نفر قرنطینه خانگی)
آبادان: ۴نفر
(۴نفر قرنطینه)
خرمشهر: ۱ نفر
(۱ نفر بستری)
بهبهان: ۲ نفر
(۲ نفر بستری)

با احتساب این ۴۳۹ نفر تعداد کل مبتلایان به ۸۴۱۹ نفر افزایش یافت.

سخنگوی علوم پزشکی اهواز عنوان کرد: متاسفانه در شبانه‌روز گذشته، ۱۴ نفر از مبتلایان به این بیماری، جان خود را از دست دادند تا تعداد فوت شدگان ناشی از کرونا به ۳۹۴ نفر برسد.

وی افزود: در حال حاضر ۷۷۵ بیمار در بیمارستان‌های استان تحت درمان هستند و خوشبختانه ۷۲۵۰ بیمار پس از بهبودی از مراکز درمانی استان ترخیص شدند.

اصفهان در وضعیت قرمز بیماری کرونا

در ۲۴ ساعت گذشته ۹۸ بیمار جدید با علائم کرونا در مراکز درمانی استان اصفهان بستری شده اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، کلانشهر اصفهان را در وضعیت قرمز بیماری کرونا دانست و گفت: همچنین در این مدت ۴۲ بیمار مبتلا به کرونای بهبودیافته هم از ۲۲ مرکز درمانی این استان به جز کاشان و آران وبیدگل ترخیص شده اند.

آرش نجیمی، تعداد بیماران مبتلا به کرونا بستری در این مراکز درمانی را ۳۹۷ نفر بیان کرد و افزود: از این تعداد ۱۰۷ بیمار با وضعیت حاد در بخش‌های آی سی یو تحت درمان هستند.

امین و خورشید از بیمارستان‌های مرجع بستری بیماران کرونا در کلانشهر اصفهان است.

بهبودی ۸۴ درصدی از مبتلایان به کرونا در سمنان

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی سمنان از بهبودی ۸۴ درصد از مبتلایان به کرونا در مجموعه تحت مدیریت این دانشگاه خبر داد.

دکتر فریور در ارتباط زنده با خبر ۱۶ رادیو مرکز سمنان افزود: تا امروز سی و یکم اردیبهشت ماه موارد مثبت قطعی ابتلا به کرونا در مجموعه تحت مدیریت این دانشگاه به ۵۵۱ نفر رسیده است. از این تعداد ۴۶۸ نفر با بهبودی کامل ترخیص شده‌اند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی سمنان از مردم خواست با توجه به نزدیکی عید سعید فطر، همچنان از دید و بازدید‌ها و مسافرت‌ها بپرهیزند و در خانه بمانند.

دکتر فریور با اشاره به اینکه این بیماری در مرحله کنترل است گفت: رعایت نکات بهداشتی مهم‌ترین راهکار برای شکست کرونا ویروس است.

مبتلایان کرونا در کرمان؛ هزار و ۳۲۰ نفر

با تایید ابتلای ۴۶ نفر دیگر به کرونا در کرمان، آمار مبتلایان استان به هزار و ۳۲۰ نفر رسید.

سخنگوی ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا گفت: با ارسال ۲۳۲ نمونه به آزمایشگاه‌های استان کرمان، آزمایش ۴۶ نفر شامل (۱۰ نفر بستری، ۶ بیمار سرپایی، ۹ نفر کادر درمانی و ۲۱ مورد اطرافیان بیماران غربالگری شده) در ۲۴ ساعت گذشته مثبت شده است.

دکتر مهدی شفیعی افزود: از مبتلایان جدید ۲۶ مردو ۲۰ نفر زن هستند که در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان: ۱۰ نفر، حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان: ۱ نفر، حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت: ۲۰ نفر، حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم: ۱۲ نفر، حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان: ۳ نفر گزارش شده است.

بگفته وی: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته یک مرد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان به علت ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جانباخت و مجموع جان باختگان کرونا از ابتدا تا کنون در استان کرمان ۶۸ نفر است.

۲۸ نفر به لیست مبتلایان به ویروس کرونا در بوشهر افزوده شد

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر از بهبودی قطعی ۲۹۷ بیمار مبتلا به کرونا در استان بوشهر خبر داد و گفت: ۲۸ نفر به لیست مبتلایان ویروس کرونا در بوشهر افزوده شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید کشمیری ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران بوشهر اظهار داشت: تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان بوشهر تا روز چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت‌ماه ۵۹۱ نفر شامل ۳۴۶ مرد و ۲۴۵ زن است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: از ۲۸ مورد مثبت جدید، ۲۰ مورد در بوشهر، ۶ مورد در دشتی، یک مورد در دیلم و یک مورد در عسلویه شناسایی شده‌اند.

کشمیری اضافه کرد: ۲۰ بیمار جدید شهرستان بوشهر، آقایانی ۴۱، ۳۷، ۵۴، ۳۱، ۲۶، ۳۴، ۲۷، ۲۶، ۱۶، ۱۵، ۳۸، ۴۶ ساله که به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی‌شده و خانم‌هایی ۴۷، ۴۱، ۲۹ و ۳۸ ساله و چهار کودک ۱۱، ۷ و ۲ سال و ۹ ماهه که همگی در مراقبت خانگی قرار دارند.

وی بیان کرد: از ۶ بیمار جدید شهرستان دشتی، سه آقای ۲۱، ۶۶ و ۱۳ ساله و سه خانم ۶۱، ۲۸ و ۱۸ ساله هستند که سابقه تماس با مورد مثبت داشته‌اند به جز یک مورد که سابقه مسافرت بین‌المللی داشته و همگی به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی‌شده و در مراقبت خانگی قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: یک بیمار جدید شهرستان دیلم، آقای ۳۹ ساله است که سابقه تماس با مورد مثبت داشته و به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی‌شده و در مراقبت خانگی قرار دارد.

کشمیری اضافه کرد: بیمار جدید شهرستان عسلویه نیز آقای ۳۸ ساله است که سابقه مسافرت بین‌المللی داشته و به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی‌شده و در مراقبت خانگی قرار دارد.

وی ادامه داد: گسترش بیماریابی در مدیریت کرونا تأثیر بسزایی دارد اما رفت‌وآمدهای غیرضروری افراد در جامعه همچنان نگران‌کننده است.

کشمیری بابیان اینکه مردم باید از حضور در تجمعات بپرهیزند و فقط برای انجام کارهای ضروری در اجتماعات تردد کنند خاطرنشان کرد: رعایت نکردن دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی توسط عده‌ای از مردم خطرناک است.

شناسایی ۶۸ مورد جدید مبتلا به کرونا در سیستان و بلوچستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته با افزایش ۶۸ مورد جدید آمار مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان به یک هزار و ۳۱۰ نفر رسید.

سید محمد هاشمی شهری اظهار داشت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش‌های انجام شده، تا ظهر امروز ۳۱ اردیبهشت یک هزار و ۳۱۰ نفر در سیستان و بلوچستان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و تعداد فوتی‌ها نیز به ۷۳ نفر افزایش یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: از این تعداد، ۸۵۲ بیمار در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، ۲۳۸ بیمار در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زابل و ۲۲۰ بیمار مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر است.

وی با بیان اشاره به اینکه در چند روز گذشته ۵۳ بیمار جدید تنها در روستای «نجف آباد» خاش شناسایی شده است، گفت: طی بررسی‌های به عمل آمده شرکت مردم این روستا در مراسم تعزیه یکی از اهالی روستا منجر به ابتلای تعدادی از اهالی این منطقه به کرونا شده است. مردم عزیز استان سیستان و بلوچستان اگر به توصیه‌های بهداشتی توجه نکنند و در تجمعات حضور پیدا کنند قطعاً شاهد افزایش موارد این چنینی خواهیم بود.

وی همچنین با اشاره به در پیش بودن تعطیلات عید فطر گفت: از همه هم وطنان و هم استانی‌های گرامی خواهشمندیم تا از سفر در این شرایط خودداری کنند.

شناسایی ۸ مورد جدید مبتلا به کرونا درکهگیلویه و بویراحمد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از شناسایی ۸ مورد جدید مبتلا به کرونا در استان خبر داد.

پرویز یزدان پناه ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران، افزود: از مجموع ۱۰۱ آزمایش دریافتی از آزمایشگاه مولکولی یاسوج، هشت مورد مثبت به کرونا شناسایی شد.

یزدان‌پناه با بیان اینکه یک بیمار مرد و شش بیمار زن در شهرستان بویراحمد و یک بیمار مرد در شهرستان کهگیلویه موارد جدید شناسایی شده‌اند، اظهار کرد: پنج نفر از این افراد با افراد و بیماران مثبت در تماس بودند.

یزدان‌پناه تصریح کرد: با احتساب موارد جدید، شمار مبتلایان به کرونا در استان به ۶۱۵ نفر رسید. تا به امروز از مجموع ۶۱۵ مبتلا به کرونا در استان ۴۹۵ نفر بهبود یافتند و ۹ نفر هم جان خود را از دست دادند.

وی همچنین بر رعایت موارد بهداشتی و پروتکل‌های پیش بینی شده در حوزه فاصله گذاری اجتماعی و هوشمند تاکید کرد.

شناسایی ۵۵ مورد جدید مبتلا به کرونا در خراسان شمالی

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت:طی ۲۴ ساعت گذشته با افزایش ۵۵ مورد، آمار مبتلایان به کرونا در خراسان شمالی به هزار و ۸۱۹ نفر رسید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، سید احمد هاشمی اظهارکرد: هم اکنون استان در حد وضعیت هشدار است و ادامه این روند به تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌ها بستگی دارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه هنوز تمام استان به طور کامل با ویروس درگیر نشده است، خاطرنشان کرد: تعداد موارد ابتلای سرپایی در استان زیاد است اما میزان مبتلایان بستری در ۴ شهرستان بجنورد، راز و جرگلان، فاروج و جاجرم بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه معیار کنونی رسیدن به وضعیت قرمز با وضعیت قرمزی که در شروع بحران داشتیم، تفاوت دارد، افزود: اگر متوسط روزانه بستری بیماران بیشتر از ۳ مورد در هر شهرستان و این روند ادامه داشته باشد محدودیت‌های بیشتری اعمال می‌شود که وضعیت در ۲ هفته گذشته چنین بوده است و در هفته آینده اعمال محدودیت‌های بیشتر مشخص خواهد شد.

هاشمی ادامه داد: اگر تا هفته آینده وضعیت به همین منوال باشد و تعداد بستری‌ها یا مرگ و میر افزایش یابد، محدودیت‌های شدیدتری اعمال خواهد شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه هنوز جامعه درگیر مبارزه با کرونا است، بر پرهیز از تجمعات و ترددهای غیر ضروری و رعایت مسائل بهداشتی تاکید کرد.

وی افزود: با اعلام نتایج قطعی آزمایش‌های انجام شده، تا ظهر ۳۱ اردیبهشت، هزار و ۸۱۹ نفر در خراسان شمالی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد فوتی‌ها نیز به ۱۱۵ نفر افزایش یافت.

هاشمی در توضیح آمار مبتلایان قطعی این بیماری به تفکیک شهرستان‌ها نیز اظهار داشت: در شهرستان‌های بجنورد ۹۴۳ نفر، شیروان ۲۰۶ نفر، فاروج ۱۱۳ نفر، مانه و سملقان ۱۸۲ نفر، جاجرم ۵۰ نفر، گرمه ۳۴ نفر، راز و جرگلان ۱۱۶ نفر و اسفراین ۱۷۵ نفر به طور قطعی به بیماری کووید ۱۹ دچار شده‌اند. ️

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با تقدیر از زحمات کارکنان بهداشتی و درمانی استان خاطرنشان کرد: با کوشش‌های شبانه روزی انجام پذیرفته تاکنون ۶۶۷ نفر از مبتلایان به این بیماری بهبود و از مراکز درمانی در سطح استان مرخص شده‌اند.

وی در انتها گفت:: آزمایش ۲۳۰۸ نفر از موارد مشکوک نیز منفی گزارش شده است و هم اکنون ۱۷۲ بیمار مشکوک به ابتلاء به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند.

شناسایی ۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از شناسایی هشت بیمار جدید مبتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

مجید شیرانی ظهر چهارشنبه با اشاره به آمار جدید بیماری کرونا در استان چهارمحال و بختیاری در سی امین روز از اردیبهشت ماه سال ۹۹ عنوان کرد: از شروع خطر اپیدمی تا کنون یک هزار و ۴۳۸ بیمار با علائم بالینی مشکوک به کرونا به مراکز درمانی استان مراجعه داشته‌اند. تعداد افراد نمونه گرفته شده بستری و سرپایی چهار هزار و ۱۸ نفر بوده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد بیان کرد: تعداد بهبود یافتگان ترخیص شده از بیمارستان یا درمان در منزل ۴۹۴ نفر بوده است. تعداد افراد بستری فعلی در مراکز درمانی ۲۸ نفر هستند.با مثبت اعلام شدن آزمایشات هشت بیمار مشکوک طی ۲۴ ساعت گذشته، کل موارد مبتلا از آغاز بیماری که نتایج آزمایش آن‌ها مثبت اعلام شده ۵۴۴ نفر است.

وی اظهار کرد:خوشبختانه طی ۲۴ ساعت گذشته مورد جدید، فوتی ناشی از ابتلاء به بیماری نوپدید کووید ۱۹، گزارش نشده و مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلاء به این بیماری در استان کماکان ۲۸ نفر است.

شناسایی ۳۷ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان اردبیل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از شناسایی ۳۷ مورد جدید ابتلا به بیماری کرونا در استان اردبیل خبر داد.

شهرام حبیب زاده بیان کرد: بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی در ۲۴ ساعت گذشته ۳۷ مورد جدید کرونا در استان اردبیل شناسایی شده که با احتساب آن، شمار مبتلایان کووید ۱۹ در استان از ابتدای شیوع به ۲ هزار و ۳۲۹ نفر رسید.

وی افزود: از این تعداد تاکنون یک هزار و ۷۶۶ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده‌اند و از تعداد ۱۳۵ نفر بستری در مراکز درمانی استان اردبیل تعداد ۳۹ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بوده و در ۲۴ ساعت گذشته متأسفانه یک مورد فوتی ناشی از کرونا ثبت شده است.

افزایش ۵۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کردستان/ 1285 بیمار کرونایی بهبود یافتند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: با شناسایی ۵۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان تعداد مبتلایان تا کنون به ۲ هزار و ۲۵۰ نفر رسید.

فرزین رضاعی اظهار کرد: تاکنون ۷ هزار و ۸۹۵ نمونه آزمایش ابتلا به ویروس کرونا در استان انجام شده که نتیجه ۲ هزار و ۲۵۰ مورد مثبت، پنج هزار و ۵۲۷ مورد نیز منفی و ۱۱۸ نفر اعلام نشده است.

وی تعداد مبتلایان به کرونا به تفکیک شهرستان را درسنندج ۷۰۱ نفر ، سقز ۴۵۷ نفر،بانه ۲۴۲ نفر، قروه ۲۰۱ نفر،دیواندره ۱۶۴ نفر، مریوان ۱۲۶ نفر، بیجار ۱۱۹ نفر، کامیاران ۱۲۰ نفر، دهگلان ۹۲ نفرو در سروآباد ۲۸ نفر اعلام کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان آمار فوت‌شدگان بیماری کرونا در استان را از ابتدا تا کنون ۱۴۵ مورد برشمرد و گفت: این تعداد نسبت به روز گذشته ۲ نفر افزایش داشته است. تاکنون ۳۶نفر در سقز، ۳۲ نفر در سنندج، ۲۰ نفر در بانه، ۱۹ نفر در قروه، ۱۵ نفر در کامیاران، ۹ نفر در بیجار، ‌هفت نفر در مریوان، پنج نفر در دیواندره و ۲ نفر در دهگلان جان باخته‌اند.

وی از بهبودی یک هزار و ۲۵۸ بیمار مبتلا به کرونا ویروس از ابتدا تاکنون خبر داد.

شناسایی ۸۵ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شناسایی ۸۵ مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس در استان فارس خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، عبدالرسول همتی اظهار داشت: از هزار و ۵۷۷ مورد نمونه ارسالی به آزمایشگاه های تشخیص مولکولی کروناویروس طی روز گذشته تاکنون، ۸۵ مورد مثبت گزارش شده که با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به پنج هزار و ۱۷۹ نفر رسیده است.

این مقام مسئول بیان کرد: از مجموع مبتلایان جدید، ۵۵ مورد مربوط به شیراز؛ ۳ مورد مربوط به کوار؛ مرودشت، ممسنی و لامرد هر کدام ۲ مورد و کوه چنار یک مورد را شامل می شود، و مابقی موارد نیز مربوط به دیگر دانشکده ها و دانشگاه های علوم پزشکی استان است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی بر اثر ابتلا به کروناویروس در استان گزارش نشده است، افزود: تاکنون ۱۰۲ نفر در استان به دلیل ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست داده اند. تاکنون چهار هزار و ۲۹۷ نفر از مبتلایان بستری شده در بیمارستان و ایزوله خانگی، بهبود یافته و سلامتی خود را به دست آورده اند.

وی ۵۴ درصد مبتلایان را آقایان و ۴۶درصد مبتلایان را بانوان عنوان کرد و گفت: میانگین سنی مبتلایان ۴۰ سال است و ۸۰درصد افراد مثبت نیز بدون نیاز به بستری در بیمارستان، در منزل بهبود یافتند.

همتی تاکید کرد: شهروندان در خانه ماندن، رعایت بهداشت فردی و پرهیز از تجمعات و ترددهای غیرضروری، استفاده از ماسک و رعایت فاصله امن در روابط اجتماعی را جدی بگیرند.

مراجعه ۳۲ بیمار مشکوک به کرونا به مراکز درمانی قم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از مراجعه ۳۲ بیمار با تشخیص احتمالی ابتلا به کرونا خبر داد و گفت: ۱۷ نفر از این بیماران در بخش‌های بیمارستان‌ها بستری شدند.

محمدرضا قدیر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته و منتهی به سی و یکم اردیبهشت ماه، ۳۲ نفر در مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا و یا مشکلات حاد تنفسی پذیرش شدند.  ۱۷ نفر از این تعداد در بخش‌های بیمارستان‌ها بستری و مابقی پس از معاینه و بررسی در بخش اورژانس مراکز با دستورات دارویی و بهداشتی مرخص شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم یادآور شد: در شبانه روز گذشته، ۱۳ نفر از کل بیماران که طی روز‌های متمادی بستری بودند، پس از بهبودی توسط پزشکان معالج از بیمارستان ترخیص شدند. در حال حاضر ۱۴۰ نفر مشکوک و محتمل به کرونا در قم بستری بوده که ۳۰ نفر آن‌ها بدحال هستند.

کاهش آمار ابتلا به کرونا در زنجان

از ظهر دیروز تا کنون ۳ نفر به آمار مبتلایان به کرونا ویروس در استان زنجان افزوده شده است.

براین اساس در مجموع تاکنون تست کرونای هزار و ۱۰۹ نفر در استان براساس یافته‌های آزمایشگاهی مثبت اعلام شده است. از مجموع بیماران مبتلا به این ویروس در استان تا به امروز ۹۱۳ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده‌اند. همچنین تاکنون ۱۱۹ نفر در استان جان خود را از دست داده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: ویروس کرونا همچنان ناشناخته بوده و رفتار آن تغییر پیدا نکرده است و بر اساس آخرین مطالعات انجام شده، شواهدی از ضعیف شدن ویروس کرونا وجود ندارد و تنها راه پیشگیری از ابتلا به این ویروس و شیوع آن، رعایت فاصله اجتماعی است.

به گفته دکتر قزلباش با اقدامات انجام گرفته تاکنون بیش از ۱۰ هزار نفر به صورت سرپایی تحت پوشش تست آزمایشگاهی قرار گرفتند که از این تعداد نتیجه آزمایش بیش از هزار نفر مثبت شده بوده است.

حقیقی، استاندار زنجان هم دیروز درجلسه ستاد کرونا دراستاندار گفت: هم اکنون این استان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد که طبق پیش‌بینی‌ها و به احتمال زیاد در آینده، تعدادی از شهرستان‌های استان سفید اعلام خواهد شد.

دکتر صائینی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: تفاوت بین وضعیت قرمز و زرد در شهر‌ها خیلی اندک است و وجود حداکثر یک بیمار در ۱۴ روز به ازای ۱۰۰ هزار جمعیت موجب سفید شدن وضعیت یک شهر می‌شود.

شناسایی ۵۹ بیمار کرونایی جدید در استان مازندران

۵۹ بیمار کرونایی جدید در بیمارستان‌های مجموعه دانشگاه‌های مازندران و بابل شناسایی شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: ۲۴ ساعت گذشته ۴۸ بیمار جدید مشکوک به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های زیر مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران، پذیرش و بستری و ۴۱ نفر ترخیص شدند.

دکتر موسوی افزود: اکنون ۲۷۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های زیر مجموعه این دانشگاه بستری اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل هم با اشاره به پذیرش ۱۱ بیمار کرونایی جدید ۲۴ ساعت گذشته در ۴ بیمارستان زیرمجموعه این دانشگاه گفت: ۱۰ بیمار با بهبودی نسبی مرخص شدند.

دکتر سید فرزاد جلالی شمار بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان‌های بابل را ۶۴ نفر اعلام کرد و افزود: ۲۱ بیمار با علائم تنفسی حاد در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های بابل بستری هستند.

آمار مبتلایان به کرونا در استان کرمانشاه از مرز سه هزار نفر گذشت

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی از شناسایی ۱۱۹ مبتلای جدید در ۲۴ ساعت گذشته در استان خبر داد و گفت: در این مدت ۱ بیمار دیگر نیز جان باخت.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی تعداد مبتلایان کرونا در استان کرمانشاه را ۳۰۷۴ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۹۶ نفر جان باخته اند.

مهدی محمدی افزود: از ۱۱۹ بیمار شناسایی شده در ۲۴ ساعت گذشته، ۷ مورد مربوط به بیماران بستری و ۱۱۲ مورد نیز مربوط به بیماران سرپایی است. از مجموع تعداد مبتلایان استان، ۷۳۷ نفر جزو بیماران بستری و ۲ هزار و ۳۳۷ نفر نیز جزو بیماران سرپایی می‌باشند. از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان تا امروز ۳۴۴۰ نفر بستری شدند که از این تعداد ۳۱۷۷ نفر ترخیص شده و ۱۶۷ نفر نیز در حال حاضر در بیمارستان‌های استان بستری می‌باشند.

ابتلای ۱۰۴ نفر دیگر به کرونا در هرمزگان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با ابتلای ۱۰۴ نفر دیگر به کرونا، شمار مبتلایان در استان به دو هزار و ۱۶۳ نفر افزایش یافت.

دکتر حسین فرشیدی در ارتباط زنده تلویزیونی با خبر ۲۰ شبکه خلیج فارس افزود: از مبتلایان جدید، ۸۱ نفر در بندرعباس، ۷ نفر در رودان، ۱۲ نفر در میناب و در بندرلنگه، حاجی آباد، بندر خمیر و پارسیان هر کدام یک نفر ثبت شده است. متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۳ نفر جان باختند و شمار جانباختگان در اثر ویروس کرونا در استان به ۳۴ نفر افزایش یافت. هر سه جان باخته (آقای ۶۴ ساله با زمینه اعتیاد به مواد مخدر، آقای ۴۲ ساله بدون سابقه بیماری زمینه‌ای و مورد سوم با سابقه فشار خون بالا) بندرعباسی هستند و در بخش مراقب‌های ویژه (آی سی یو) بیمارستان شهید محمدی بستری بودند. هزار و ۵۶۹ نفر در منزل قرنطینه هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: اکنون ۲۵ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه (آی سی یو) بستری هستند. آمار مبتلایان به کرونا در استان روزانه به طور میانگین ۵ تا ۷ درصد افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه بندرعباس، میناب و رودان بیشترین شمار مبتلایان به کووید ۱۹ را دارند گفت: مردم باید بیشتر فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی را رعایت کنند.  شهرستان بوموسی و جزیره هرمز بیمار کرونایی ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از مردم خواست در مکان‌های سرپوشیده از ماسک استفاده کنند و در تعطیلات عید سعید فطر نیز از مسافرت بپرهیزند.

ضرورت مراجعه بیماران غیرکرونایی برای درمان به بیمارستان توصیه دیگر دکتر حسین فرشیدی بود. / آفتاب نیوز

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار