رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر از شتاب گرفتن پروژه‌های تولیدی بر مبنای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی خبر داد و گفت: در این راستا ۳۰ پروژه با سرمایه‌گذاری ۷ هزار میلیارد تومان در استان بوشهر اجرا شده است.
کد خبر: ۸۵۲۵۳۹
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶ 20 May 2020

سرمایه‌گذاری ۷۰۰۰ میلیارد تومانی برای اجرای ۳۰ پروژه اقتصاد مقاومتی در بوشهر

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر از شتاب گرفتن پروژه‌های تولیدی بر مبنای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی خبر داد و گفت: در این راستا ۳۰ پروژه با سرمایه‌گذاری ۷ هزار میلیارد تومان در استان بوشهر اجرا شده است.

علی درویشی صبح امروز در نخستین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در سال جدید تسریع در اجرای پروژه‌های عمرانی را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در راستای تحقق مطالبات و رضایت‌مندی مردم در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

وی از اجرای آمارگیری نیروی کار به صورت غیرحضوری خبر داد و بیان کرد: تعداد خانوارهای مشمول این طرح آمارگیری 1608 خانوار است که تا سوم خرداد به صورت تلفنی از آنان اطلاعات مورد نظر کسب و در سامانه یکپارچه جمع‌آوری الکترونیکی داده‌ها «سیجاد» بارگذاری می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر نرخ بیکاری در استان بوشهر بر اساس آخرین اطلاعات آماری را 9.9 درصد دانست و خاطرنشان کرد: بر اساس این آمار سهم اشتغال در بخش کشاورزی 12.2 درصد، بخش صنعت 25.3 درصد و سهم اشتغال در حوزه خدمات 62.5 درصد است.

درویشی با اشاره به ویروس کرونا و صدمه وارد شدن به بخش اشتغال و تولید تصریح کرد: بیشتر صدمه‌ای که ویروس کرونا به بخش اشتغال وارد کرده در حوزه خدمات است که بیشترین سهم اشتغال استان بوشهر به این حوزه اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه سال قبل برای اجرای 23 پروژه اقتصاد مقاومتی 8 هزار میلیارد تومان مصوب شد افزود: بخشی از این پروژه‌ها سال قبل وارد مدار شد و بخشی هم امسال و بر اساس برنامه زمان بندی تکمیل می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر تعداد طرح‌های اقتصاد مقاومتی امسال را 14 طرح با 21 زیرپروژه دانست و بیان کرد: در مجموع امسال 30 پروژه اقتصاد مقاومتی در استان بوشهر اجرایی شده که اعتبار مصوب آنها 7 هزار میلیارد تومان است.

درویشی طرح‌های آبخیزداری، شهرک شیلاتی، شبکه آبیاری زه‌کشی سد رئیسعلی، پروژه آب شیرین‌کن در سعدآباد، وحدتیه و دالکی، مسکن مددجویان، احداث گلخانه، کلینیک تخصصی و فوق تخصصی و تکمیل زیرساخت آبزی پروی را از جمله پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان دانست.

منبع/ تسنیم 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار