مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر، روند کاهش جمعیت و پیری را یکی مشکلات کشور خواند که برای حل آن شورای راهبردی جمعیت تشکیل شده است.
کد خبر: ۸۵۲۱۳۱
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹ 19 May 2020

باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، امروز در سی ام اردیبهشت روز ملی جمعیت است. ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳، رهبر انقلاب با توجه به اهمیت مقوله جمعیت در اقتدار ملی و لزوم استمرار بالندگی و جوانی جمعیت کنونی به عنوان یک فرصت سیاست‌های کلی جمعیت را ابلاغ کردند و پس از آن این روز به نام روز ملی جمعیت نامگذاری شد.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر با گرامیداشت این روز گفت: روند کاهشی جمعیت و پیر شدن آن، یکی از مشکلات کشور است و رهبر معظم انقلاب در سیاست‌های کلی جمعیت که شامل ۱۴ بند بود به بحث فرزند آوری بسیار تاکید داشتند.

اسکندر پاسالار افزود: به همین منظور شورای راهبردی جمعیت در استان‌ها به ریاست استاندار و دبیری اداره کل ثبت احوال تشکیل شده تا سیاست گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها برای جوان نگهداشتن جمعیت تدوین و پیگیری شود.

او تاکید کرد: افزایش نرخ باروری به بیش از سطح جانشینی، رفع موانع ازدواج، تسهیل و ترویج تشکیل خانواده و افزایش فرزند، کاهش سن ازدواج و حمایت از زوج‌های جوان به منظور تحکیم و پایداری بنیان خانواده که نقطه عطفی در رویکرد جمعیتی ایران قلمداد می‌شود، راهگشای مباحث جمعیتی کنونی کشور است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر با اشاره به جمعیت این استان، عنوان کرد: جمعیت استان بوشهر تا پایان سال ۹۸، یک میلیون و ۱۷۳ هزار و ۲۱۱ نفر بوده که از این تعداد ۷۱.۵ درصد در شهر‌ها و ۲۸.۵ درصد در روستا‌ها زندگی می‌کنند.

پاسالار بیان کرد: ۵۳ درصد از جمعیت استان را مردان و ۴۷ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار