استان بوشهر
معاون طرح و توسعه شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر گفت: سددالکی با هدف کنترل سیلاب، کاهش خسارات و تامین آب کشاورزی بیش از دو میلیون اصله نخل در شهرستان دشتستان در حال ساخت است.
کد خبر: ۸۵۲۰۷۶
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲ 19 May 2020

جمشید تویل افزود: سد دالکی با ظرفیت ذخیره سازی 270 میلیون مترمکعب آب، یکی از مهم ترین طرح های توسعه منابع آب در استان بوشهر است.
وی گفت: ارتفاع این سد 106 متر و طول تاج آن هزار و 176 متر است و بر روی حوزه آبریزی به مساحت 5 هزار و 110 کیلومتر مربع ساخته می شود.
تویل با اشاره به فعالیت های گسترده کارگاه این سد اظهار داشت: هم اکنون 9 جبهه کاری به صورت همزمان در سد دالکی مشغول به فعالیت است.
وی افزود: یکی از مهم ترین اقدامات زیرساختی در فرآیند طرح های سدسازی، ساخت سیستم انحراف آب است و امید است تا پایان امسال جاری شاهد افتتاح سیستم انحراف آب سد دالکی باشیم.
معاون طرح و توسعه شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر گفت: علاوه بر فعالیت های اجرایی در تکمیل تونل های انحراف آب این سد، عملیات خاکبرداری برای ساخت فرازبند 60 متری آن نیز آغاز شده و به موازات عملیات تکمیل تونل ها پیش می رود.
تویل افزود: پیشرفت فیزیکی کلی سد دالکی 18 درصد و زیرساخت های آن 45 درصد می باشد و در صورت تامین اعتبار، این طرح قابلیت بهره برداری در سال 1401 را دارد.
وی گفت: اکنون بیش از 8 سد بزرگ و کوچک و بندهای کنترل سیلاب در استان بوشهر در حال ساخت است.

منبع/ خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار