رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر:
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر تربیت نیروی انسانی کارآمد را اساس جهش تولید و توسعه اقتصادی دانست.
کد خبر: ۸۵۱۶۷۱
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰ 18 May 2020

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر تربیت نیروی انسانی کارآمد را اساس جهش تولید و توسعه اقتصادی دانست.

اکبر منصوری نسب، رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر در وبینار حامیان دانشگاه فنی و حرفه ای با صاحبان مشاغل و خیرین با اشاره به نقش موثر خیرین در تولید و تربیت منابع انسانی، تربیت نیروی انسانی کارآمد اساس جهش تولید و توسعه اقتصادی را دانست.

وی مشارکت و نیک اندیشی خیرین را در جامعه ارج نهاده و از اهدای زمینی به متراژ 15000 متر مربع توسط خیر کنگانی جهت بهره برداری و ساخت دانشکده فنی و حرفه ای کنگان خبر داد.

منصوری نسب از تلاشهای شبانه روزی سید علی پاک نژاد، فرماندار کنگان و این امر خیرخواهانه خیر کنگانی در راستای تولید علم در ایران و همچنین در شهرستان کنگان تقدیر کرد.

فرماندار کنگان در راستای معرفی ظرفیت های شهرستان کنگان، نقش دولت و خیرین در راه اندازی دانشکده فنی و حرفه ای کنگان مهم دانست.

وی افزود: شهرستان کنگان یکی از شهرستان‌های استان بوشهر در جنوب ایران و محل اجرای بخش عظیمی از پروژه‌های پالایشگاهی پارس جنوبی است. از این رو بستر مناسبی برای ایجاد دانشکده فنی و حرفه ای است که می تواند کمک به سزایی به تامین منابع انسانی مورد نیاز صنعت نماید.

سید علی پاک نژاد اظهار کرد: اداره کل آموزش و پرورش و سازمان فنی و حرفه ای از ارکان بسیار مهم برای راه اندازی دانشکده فنی و حرفه ای کنگان هستند.

وی اضافه کرد: شهرستان کنگان با توجه به موقعیت اقتصادی و بندری بودن آن از بستر اشتغال مناسبی برخوردار است و می توان از آن به عنوان قطب صنعت منطقه و مکان بکر گردشگری می توان نام برد.

سید محسن حسینی مقدم مدیرکل سنجش و آزمون دانشگاه فنی و حرفه ای کشور گفت: دانشگاه فنی و حرفه ای نگاه به گسترش رشته ها با توجه به آمایش سرزمین دارد.

وی دانشگاه فنی و حرفه ای رشته های جدید را با توجه به تقاضا در بازار کار ایجاد و ماموریت تربیت منابع انسانی آچار به دست را دنبال می کند.

وی عنوان کرد: دانشجویان فارغ التحصیل دانشگاه فنی و حرفه ای حدود 70 درصد از منابع درسی خود را به صورت عملی می گذرانند و این می تواند به بخشی از نیازهای بازار کار کمک کند.

این مسئول از تدوین سرفصل های رشته های تحصیلی در دانشگاه فنی و حرفه ای با در نظر گرفتن نیاز صنعت در دست اقدام دانست.

مسعود محبوبی، مدیر عامل شرکت بازرسی فنی شاخه زیتون لیان بوشهر، ارتباط شرکت های بخش خصوصی با دانشگاه را لازمه ارتباط دوسویه دانست که در راستای این ارتباط صنعت و دانشگاه معنا پیدا می کنند.

وی ضمن اشاره به توانمندی های شرکت بازرسی فنی شاخه زیتون لیان بوشهر و متکی بودن به استفاده از ظرفیت نیروهای بومی، تربیت نیروی کارآمد را جزو رسالت دانشکده های فنی و حرفه ای دانست.

محبوبی اضافه کرد: نیروی کارآمد دانشکده های فنی و حرفه ای باید بتوانند در تولید کالا و کیفیت بخشی به صنعت کمک کنند.

کامبیز صفتی، رئیس بهره برداری پالایشگاه هشتم پارس جنوبی، با اشاره به نقش تکنسین های مهارتی در صنعت گاز گفت: از بستر پارس جنوبی به عنوان قطب انرژی ایران با ظرفیت مجتمع ها و واحدهای پتروشیمی و صنایع بزرگ به عنوان دانشگاه خیلی بزرگ می توان استفاده برد. صنایع پارس جنوبی بسیار ارزشمند است و 80 درصد سرمایه کشور از این قطب انرژی تامین می شود که این ظرفیت می تواند به دانشگاه فنی و حرفه ای کمک کند.

رئیس بهره برداری پالایشگاه هشتم پارس جنوبی به روز رسانی سرفصل های درسی رشته های مورد نیاز صنعت را لازم و ضروری دانست که این مقوله باید در دانشگاه فنی تقویت و با نگاه باز به صنعت انجام شود.

عبدالمجید دوراهکی، مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر، نقش رشته های فنی و حرفه ای در توسعه جنوب استان بوشهر را ضروری دانست.

وی افزود: استان بوشهر نگین مالی جنوب کشور بوده و به دلیل همجواری با خلیج فارس دارای موقعیت بسیار خاص و استراتژیکی در کشور است. در هر گوشه از این استان، نعمات خداوندی بسیار یافت می شود. علاوه بر آن استان بوشهر در زمینه های کشاورزی و آبزیان دریایی نیز فعال بوده به همین دلیل پایتخت اقتصادی ایران و نگین مالی جنوب کشور در توسعه اقتصادی و جذب سرمایه های خارجی است.

وی خاطرنشان کرد: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های فوق‌العاده توسعه و پیشرفت است که شاید هیچ استانی به این اندازه ظرفیت‌های پیشرفت در افق بین‌المللی نداشته باشد، لذا ضرورت دارد از سند چشم‌انداز توسعه و پیشرفت استان بوشهر بر اساس قابلیت‌های سرزمینی بهره گرفت.

گفتنی است وبینار حامیان دانشگاه فنی و حرفه ای با صاحبان مشاغل و خیرین، به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر شب گذشته و در راستای مشارکت دولت، دانشگاه فنی و حرفه ای و صنعت در گسترش آموزش های فنی و مهارتی در جامعه با نگاه به راه اندازی دانشکده فنی و حرفه ای کنگان در جنوب استان برگزار شد.

منبع/ ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار