مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر گفت: پیکر پنج شهید بوشهری شناور کنارک پس از شناسایی در تهران، به استان منتقل می‌شوند.
کد خبر: ۸۵۱۶۵۳
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰ 18 May 2020

پیکر شهدای شناور کنارک پس از شناسایی به بوشهر منتقل می‌شوند 

حجت‌الاسلام ابراهیم تشکری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر در دیدار خانواده‌های معظم شهیدان مهدی رازی و رضا دهقانی دو تن از شهدای ناوچه کنارک ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های شهدا بیان کرد: حادثه‌ دردناک شناور کنارک که به شهادت جمعی از دریادلان نیروی دریایی ارتش انجامید بسیار تلخ بود، اگرچه کارکنان زحمتکش نیروی دریایی که در هنگام انجام خدمتی دشوار، باافتخار جان‌باخته‌اند، از پاداش و ثواب الهی برخوردارند.

او افزود: هرچند غم از دست دادن عزیزان برای بازماندگان و خسارت فقدان جوانان پرتلاش برای نیروی دریایی بسی بزرگ و سنگین است، اما یقین بدانید این شهدا عاقبت‌به‌خیر شده‌اند و مایه افتخار هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر عنوان کرد: پیکر مطهر شهدا بعد از شناسایی و انجام آزمایش در تهران، به استان ما انتقال داده می‌شوند تا در گلزار‌های شهدا به خاک سپرده شوند.

تشکری بیان کرد: مراسم تشییع نیز در پایگاه دریایی بوشهر با حضور مسئولان ارشد نظامی و خانواده‌های شهدا برگزار می‌شود و سپس پیکر شهدا تا مسجد قائم(عج) در خیابان امام رضا بدرقه و برای خاکسپاری به زادگاهشان منتقل می‌شوند.

او گفت: به دلیل وجود ویروس کرونا مراسم تشییع به‌صورت خودرویی خواهد بود.

از ۱۹ شهید ناوچه کنارک، پنج شهید به نام‌های رازی، دهقانی، پویانفر، موسوی نژاد و سپهری اهرمی از استان بوشهر هستند.

عصر یکشنبه بیست و یکم اردیبهشت هنگام انجام تمرین دریایی از سوی تعدادی از شناور‌های نیروی دریایی ارتش در آب‌های جاسک و چابهار، شناور پشتیبانی سبک کنارک دچار حادثه شد و ۱۹ تن از دریادلان نیروی دریایی به فیض شهادت نائل آمدند.

منبع/ باشگاه خبرنگاران جوان 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار