مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: تسهیل سرمایه‌گذاری، توجه به مسئولیت‌های اجتماعی و ایجاد اشتغال پایدار برای نیرو‌های بومی از اولویت‌های مهم منطقه ویژه پارس است.
کد خبر: ۸۵۰۹۹۷
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۳ 16 May 2020

تسهیل سرمایه‌گذاری از اولویت‌های مهم منطقه ویژه پارس

ایرج خرمدل در نشست با استاندار بوشهر بیان کرد: منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در کنار اهداف توسعه‌ای، تولید و صادرات، در قالب مسئولیت‌های اجتماعی، یک سری وظایف را نسبت‌به منطقه برای خود تعریف کرده است و در این زمینه شورای راهبردی و کمیته مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌های مستقر در منطقه ویژه پارس، به دنبال استفاده از ظرفیت‌های موجود برای خدمت به مردم استان و به خصوص مناطق پیرامونی صنعت نفت در پارس جنوبی هستند.

وی افزود: کاهش آلایندگی‌های زیست‌محیطی در پارس جنوبی، تامین و بهبود شاخص‌های سلامت، پیگیری برای ایجاد و تکمیل طرح‌های اجتماعی، فرهنگی و ارتقا اشتغال پایدار منطقه با تقویت حوزه‌های خدماتی، فنی مهندسی و استفاده از ظرفیت منطقه در راستای جلب سرمایه و ایجاد کارگاه‌ها و صنایع پایین دست و تکمیلی زنجیره تامین و تولید را برای خدمت به مردم منطقه دنبال می‌کنیم.

به توانمندی نیرو‌های بومی استان بوشهر اعتقاد داریم

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تاکید کرد: به توانمندی نیرو‌های بومی استان و منطقه اعتقاد داریم و ضمن استفاده از نیرو‌های متخصص با اولویت بومی استان در مشاغل مدیریتی پارس جنوبی سعی ما بر این است که با استفاده از مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای نیاز‌های آینده صنعت نفت در این منطقه را از بین جوانان همین استان و منطقه تامین کنیم.

وی اضافه کرد: در بخش‌های زیربنایی، راهسازی، آموزشی، فرهنگی و اجتماعی، بهداشت و درمان و آب‌رسانی فعالیت‌های خوبی انجام شده که متناسب با بودجه آن‌ها را تقویت خواهیم کرد تا بتوانیم به بخشی از مسئولیت‌های اجتماعی خود در قبال مردم استان عمل کرده باشیم.

ایجاد اشتغال پایدار با تسهیل در سرمایه گذاری صنایع پایین دستی

خرمدل همچنین در نشست با فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر از ایجاد اشتغال پایدار از طریق تسهیل در سرمایه‌گذاری صنایع پایین دستی نفت در پارس جنوبی خبر داد و افزود: این شرایط سبب می‌شود که ضمن تکمیل زنجیره تامین و تولید، به عملیاتی شدن شعار امسال مبنی بر جهش تولید نیز جامه عمل بپوشانیم.

وی بیان کرد: هم راستا با این فعالیت‌ها، موضوع آموزش تخصصی مشاغل خدماتی، فنی و مهندسی مورد نیاز آینده پارس جنوبی را نیز دنبال می‌کنیم تا زمینه هدفمند و پایدار به‌کارگیری نیرو‌های متخصص بومی در پارس جنوبی محقق شود.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: یکی دیگر از مهمترین اولویت‌ها در فصل جدید کاری، توجه ویژه به پرداخت به موقع مطالبات شاغلان در پارس جنوبی است که با استفاده از راهکار‌های علمی و به شکل دقیق میدانی برای اجرایی شدن آن تلاش خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: افزایش سطح خدمات فرهنگی، ورزشی، بهداشتی و درمانی برای ساکنان مناطق پیرامونی در کنار طرح‌های نخبه‌پروری و ارتقا میزان دانش محصلان مدارس را در برنامه کاری قرار داده‌ایم.

منبع/ خبرگزاری صداوسیما 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار