حامد معتمدی در یادداشتی به بهانه انتخاب خرمدل به عنوان مدیرعامل جدید منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به بیان مشکلات مردم ساکن منطقه پارس جنوبی پرداخته است.
کد خبر: ۸۴۹۵۷۳
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰ 12 May 2020

سخنی چند با مردی که غافلگیرانه آمد 

حامد معتمدی در یادداشتی به بهانه انتخاب خرمدل به عنوان مدیرعامل جدید منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نوشت: می‌بینیم و می‌شنویم که می‌نویسند و می‌گویند شما 21 سال در منطقه پارس‌جنوبی ساکن هستید و البته صحیح‌تر آن است که بگوئیم شاغل هستید، چون شما فقط سال‌های 82 تا 88 افتخار سکونت در میان شهرک نشینان را داشته‌اید و در 11 سال گذشته مردم منطقه پارس‌جنوبی با مشکلات فراوانی روبرو بوده‌اند و البته شاید بدلیل ساکن نبودن، شما با آن آشنا نباشید که در این مقال جهت اطلاع تعدادی از آن مشکلات و کمبودها بیان می‌گردد:

1- آلودگی هوا و زیست ‌محیطی:

بزرگ‌ترین دغدغه‌ مردم این منطقه آلودگی هوا است. با توجه به تخصص شما در امور بهره‌برداری پالایشگاهی امیدواریم اقدامی درخصوص کم کردن فلرینگ و جمع‌آوری یا اصلاح وضعیت کنونی انبارهای روباز گوگرد صورت پذیرد.

2- مشکلات بهداشت و درمان:

کمبود تجهیزات و امکانات مربوط به بهداشت و درمان، در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس بسیار مضحک و البته مایه‌ تأسف است، بنظر می‌رسد پس از گذشت 22 سال از آغاز پروژه‌ها در پارس‌جنوبی وجود یک بیمارستان مجهز در این منطقه امری بدیهی باشد.

3- کمبود آب آشامیدنی:

با وجود دستگاه‌های آب‌شیرین کن و همچنین خط کوثر، مردم هر روز با مشکلات کمبود آب آشامیدنی دست به گریبان هستند و لازم است فکری بحال این موضوع مهم و حیاتی گردد تا ساکنین و بومیان از اعتصاب‌های گاه به گاه رانندگان و دلهره قطعی آب در امان باشند.

4- استفاده از ظرفیت‌های مدیران بومی در سمت‌های مختلف و کم کردن مدیران پروازی آن سازمان:

با انتخاب یک نفر مدیر بومیِ توانمند برای در دست گرفتن سکان هدایت مدیریت کار و امور اشتغال منطقه ویژه، گامی مهم برای حل مشکلات اشتغال بومیان منطقه پارس‌جنوبی و بقیه نقاط استان بوشهر برداشته خواهد شد.

5- دلخوشی، زندگی، فوتبال:

نمی‌دانیم می‌دانید یا نمی‌دانید، اما بهتر است بدانید، تنها دل‌خوشی مردم این منطقه، فعالیت باشگاه پارس‌جنوبی علی‌الخصوص حضور تیم فوتبال پارس‌جنوبی جم در لیگ برتر کشور است. تیمی که فقط در زمان مدیریت آقای مهندس مهدی یوسفی (از مدیران توانمند بومی استان بوشهر) بر منطقه ویژه دغدغه مالی نداشتند. ولی با رفتن یوسفی و آمدن‌ آقای سیدپیروز موسوی تمامی دستورالعمل‌ها و قوانین راکد مانده وزارت نفت در کشوی میز بیرون آمد و حمایت‌ها از این تیم مردمی سلب شد و نکته جالب اینکه قوانین عدم حمایت مادی و معنوی فقط بر سر تیم فوتبال پارس‌جنوبی جم خالی شد و تیم‌های نفت آبادان، نفت مسجدسلیمان و.... از این قوانین در امان ماندند و چه بسا حمایت بیشتری هم شدند، شاید دست‌هایی در کار است تا از دست این تیم محبوب و مردمی آن‌هم در لیگ برتر خلاص شوند.

6- کیفیت پایین و کمبود فضاهای آموزشی و رفاهی مردم ساکن:

همانطور که می‌دانید مردم زیادی از اقصی نقاط کشور برای چرخاندن چرخه‌ی اقتصاد نفتی کشور به پارس‌جنوبی آمده‌اند. امکانات این منطقه جوابگوی نیازهای حداقلی بومیان نیز نبوده، چه رسد به آنکه باید میزبان خیل عظیمی از مهمانان متقاضی سکونت از سراسر کشور باشند. این کمبودها آسیب‌های اجتماعی جبران‌ناپذیری وارد کرده و خواهد کرد.

7- آپارتمان های بدون آسانسور

شاید شما با خانواده‌ی خود، ساکن شهرک پارس جم نشوید، بالاخره وجود خانه‌های چند طبقه آن‌ هم بدون آسانسور، امکان دارد مشکلات جسمی جبران‌ناپذیری همچون دیگر کارمندانِ شاغلِ ساکن، وارد نماید و البته محتمل‌تر این است که شاید ساکن منازل ویلایی شهرک شوید و امیدواریم مشکلات نبود آسانسور ساختمان‌های 2500 واحدی کماکان پابرجا نماند.

8- عمل به تعهدات مسئولیت‌های اجتماعی:

بندهای بالا زمانی محقق می‌شوند که وزارت نفت و جنابعالی بعنوان نماینده تام‌الاختیار این وزارتخانه در پایتخت انرژی ایران به تعهدات خود در زمینه‌ی مسؤولیت‌های اجتماعی عمل نمایید.

و نکته پایانی: ما حداقلِ گفتنی‌ها را، گفتیم، و اگر فرهنگ پاسخگویی نهادینه گردد، شاید این شما باشید که زمان پایان مدیریتتان در سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس باید به مردم بگویید که چه کاری انجام داده‌اید.

منبع/ فارس 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار