مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر با اشاره به کاهش ۱۷ درصدی تولد و افزایش بیش از ۷ درصدی مرگ میر در کشور گفت: ادامه این روند زنگ خطری برای استان بوشهر است.
کد خبر: ۸۴۹۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۶ 11 May 2020

کاهش تولد و افزایش مرگ و میر زنگ خطری برای جمعیت بوشهر

اسکندر پاسالار بیان کرد: پارسال ۱۶ هزار و ۳۵۵ نوزاد در استان متولد شدند که از این تعداد ۸ هزار و ۵۴۲ نوزاد پسر و ۷ هزار و ۸۱۳ نوزاد دختر هستند.

وی افزود: با توجه به تولد ۱۹ هزار و ۶۹۴ نوزاد در سال ۹۷، میزان تولد در سال ۹۸ حدود ۱۷ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر نسبت جنسی ولادت استان را در سال گذشته ۱۰۹ اعلام و اضافه کرد: این شاخص در سال پیش از آن ۱۱۰ بوده است یعنی به ازای تولد هر ۱۰۰ دختر ۱۱۰ پسر متولد شده است.

وی اشاره‌ای هم به اسامی منتخب نوزادان در سال گذشته داشت و گفت: اسامی محمد، حسین، علی، امیرعلی و علیرضا به ترتیب پنج نام منتخب نوزادان پسر و اسامی فاطمه، زهرا، زینب، رقیه و حلما به ترتیب پنج نام منتخب نوزادان دختر در استان بوده است.

پاسالار در ادامه آمار وفات استان در سال ۹۸ را چهار هزار و ۴۸۰ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد دو هزار و ۵۴۱ نفر مرد و هزار و ۹۱۹ نفر زن بوده‌اند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن که فوت چهار هزار و ۱۶۲ نفر ثبت شد، حدود ۷.۶ درصد افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۹۸ طی فصل‌های بهار، تابستان و پاییز شاهد رشد افزایشی مرگ و میر در استان بودیم که این روند در زمستان کاهش ۲.۶ درصدی داشته است.

منبع/ خبرگزاری صداوسیما 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار