استاندار بوشهر گفت: با توجه به خیز دوباره کرونا در استان خوزستان، کنترل و تب سنجی ورودی و خروجی دیلم با همکاری هلال احمر و نیروی انتظامی انجام شود و مردم شمال استان هم از ترددهای غیرضروری به استان خوزستان جلوگیری کنند.
کد خبر: ۸۴۹۰۳۰
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۳ 11 May 2020

 مبادی دیلم کنترل می‌شود/ ورود استانداری به ماجرای اخراج پزشک بوشهری از هواپیما

عبدالکریم گراوند صبح امروز در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا در استان بوشهر اظهار داشت: مردم استان همچنان پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند تا شاهد کاهش مبتلایان به کرونا در استان باشیم.

استاندار بوشهر در مورد وضعیت بازگشایی مدارس در استان گفت: بر اساس تصمیم ستاد ملی از روز شنبه مدارس باز هستند اما حضور دانش آموزان اختیاری بوده و اجباری نیست و در این زمینه خانواده های دغدغه ای نداشته باشند.

وی با قدردانی از تلاش‌های جامعه پزشکی و وزارت بهداشت برای مقابله با کرونا افزود: تا 48 ساعت آینده بودجه موجود در حساب بانکی مشترک بین دانشگاه علوم پزشکی و اتاق بازرگانی به حساب دانشگاه علوم پزشکی برای تکمیل بیمارستان شهدای هسته ای واریز شود.

گراوند با بیان اینکه غربالگری در بیماریابی از توفیقات بزرگ وزارت بهداشت بوده گفت: انتظار داریم مردم استان نهایت همکاری با دانشگاه علوم پزشکی برای اجرای طرح غربالگری داشته باشند.

استاندار بوشهر تصریح کرد: اعتبار لازم از محل اعتبارات استان با هدف توجه به مراکز درمانی و خانه‌های بهداشت در استان به منظور مقابله با کرونا اختصاص یابد.

وی اضافه کرد استفاده از ماسک در ناوگان حمل و نقل شهری با مسئولیت نظارت شهرداری بوشهر با جدیت انجام شود.

گراوند ادامه داد: مدیران استان مکلفند امکانات لازم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در اختیار مهمانان اداری که وارد استان می‌شوند قرار دهند و حوزه بازرسی استانداری هم در این زمینه گزارش بدهد.

استاندار بوشهر اضافه کرد: با توجه به خیز دوباره کرونا در استان خوزستان، کنترل و تب سنجی ورودی و خروجی دیلم با همکاری هلال احمر و نیروی انتظامی انجام شود و مردم شمال استان هم از ترددهای غیرضروری به استان خوزستان جلوگیری کنند.

گراوند افزود: با توجه به نیاز استان به آزمایشگاه‌های تشخیص کرونا، ایجاد این آزمایشگاه در جنوب استان انجام خواهد شد ضمن اینکه راه اندازی آزمایشگاه تشخیص کرونا در دشتستان هم ضروری است.

استاندار بوشهر گفت: اصناف استان همچنان پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کرده و هر صنفی که از این موضوع غفلت کند پلمب خواهد شد.

گراوند در مورد اقدام یک شرکت هوایی در مورد برخورد با یکی از پزشکان بوشهر در مسیر پروای تهران به بوشهر گفت: دستور پیگیری این موضوع را به بازرسی استانداری دادم و اینگونه رفتارها نه تنها با کادر درمان بلکه با هیچ شهروندی مناسب نیست.

منبع/ فارس 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار