فرماندار بوشهر:
فرماندار بوشهر گفت: نیاز به حمایت همه جانبه دستگاه‌های اداری و شرکت‌های نفت و پتروشیمی در جزیره خارگ داریم و امور این جزیره باید با تعامل پیگیری شود.
کد خبر: ۸۴۸۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵ 10 May 2020

امور جزیره خارگ باید با تعامل پیگیری شود

عباس جمشیدی فرماندار بوشهر عصر شنبه در مراسم تودیع و معرفی بخشدار ویژه خارگ تاکید کرد: باید کرونا را جدی بگیریم و همه ضوابط بهداشتی مورد نظر وزارت بهداشت در تمامی امور باید رعایت شود.

او همچنین با اشاره به رخدادهای پارسال، افزود: شرایط خیلی سختی در سال ۹۸ داشتیم، در فروردین، ۲۵ استان کشور درگیر سیل بودند که اهالی جزیره خارگ پشتیبانی خیلی خوبی از سیل زدگان خوزستان انجام دادند.

فرماندار بوشهر ادامه داد: انتخابات در شهرستان بوشهر با سلامت و امنیت کامل برگزار شد و جزیره خارگ شاخصی در زمینه برگزاری انتخابات بود.

جمشیدی گفت: همت جهادی، حمایت و پشتیبانی شرکت‌های نفت و پتروشیمی به‌ویژه شرکت پایانه‌های نفتی ایران در کنترل کرونا ویروس در جزیره خارگ قلب انرژی کشور عالی بود.

او با قدردانی از تلاش‌های بخشدار پیشین خارگ، بیان کرد: امور این جزیره باید با تعامل پیگیری شود.

فرماندار بوشهر با بیان اینکه مطالبه گری به حق کمک حال دولت خواهد بود، افزود: از شرکت پایانه‌های نفتی در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی و هوشمند سازی مدارس تشکر می‌کنیم، جزیره خارگ بالاترین رتبه در حوزه هوشمند سازی مدارس دارد.

جمشیدی بیان کرد: به دلیل شرایط خاص جزیره خارگ در انتخاب بخشدار جدید، حساسیت خاصی داشتیم. نیاز به حمایت همه جانبه دستگاه‌های اداری و شرکت‌های نفت و پتروشیمی در جزیره خارگ داریم که با همدلی و همربانی بتوانیم خارگ را در مسیر توسعه قرار دهیم.

همدلی خوبی در خارگ وجود دارد
حجت الاسلام موسی کمالی امام جمعه خارگ هم با اشاره به وجود همدلی در جزیره خارگ، عنوان کرد: به دنبال مسئولیت نباشیم و مسئولیت باید به سراغ ما بیاید. سعی کنیم آنچه خلاف واقع است را مطرح نکنیم و در هر مرحله‌ای از زندگی هستیم هر حرفی را بیان نکنیم.

همچنین شیخ احمد کنعانی امام جمعه اهل سنت جزیره خارگ بیان کرد: هم اکنون وحدت بسیار مناسبی در جزیره وجود دارد و این وحدت نیاز امروز و زمینه ساز توسعه آینده جزیره خارگ است.

آمادگی صنعت نفت برای توسعه خارگ
مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران نیز با اشاره به خدمات این شرکت در زمینه خدمات‌دهی به مردم گفت: صنعت نفت مسئولیت‌های اجتماعی خود را در جزیره خارگ انجام داده است و برای ارتقای جزیره خارگ آمادگی همه جانبه‌ داریم.

عباس اسدروز با اشاره به تعامل بین دستگاه اجرایی و شرکت پایانه‌های نفتی ایران در خارگ، افزود: جزیره خارگ یکی مناطق مهم راهبردی کشور و به‌عنوان نماد مقاومت ایران اسلامی است و صمیمت و همدلی کارکرد بسیار مناسبی در راهبری امور جزیره داشته است.

میزان بیکاری در خارگ زیر ۲ درصد است
همچنین بخشدار پیشین خارگ بیان کرد: برای نخستین بار در چند سال گذشته اعتبار استانی به جزیره خارگ تخصیص یافت و در این چند سال ۳۹۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شد؛ به همین علت طرح‌های زیرساختی در جزیره به سرانجام رسید.

محمود رضایی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر برای ۳۴۴ نفر شغل ایجاد شد، افزود: میزان بیکاری در جزیره به زیر دو درصد رسیده است. همچنین در چهار سال توانستیم مطالبات کارگری را به صفر برسانیم؛ به جز یکی یا دو شرکت که مشکلات این شرکت ها در حوزه قضایی در حال پیگیری است.

او با بیان اینکه شرکت‌های نفتی مستقر در جزیره خارگ در حوزه مسئولیت های اجتماعی خدمات مناسبی ارائه داده‌اند، بیان کرد: فعالان اجتماعی در مطالبه گری و پویایی جزیره نقش پررنگی داشته‌اند.

در این جلسه با قدردانی از محمود رضایی، ناصر ابراهیمی به عنوان بخشدار جزیره خارگ معرفی شد.

او ۳۹ ساله و دارای مدرک کارشناسی ارشد علوم اقتصاد است و آخرین سمت او بخشداری ریز در شهرستان جم بوده است.

رضایی بخشدار پیشین خارگ به عنوان سرپرست معاونت امور سیاسی اداره کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری بوشهر منصوب شده است.

منبع/ باشگاه خبرنگاران جوان 

برچسب ها: جزیره خارگ
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار