هواشناسی بوشهر اعلام کرده است که خلیج فارس از امشب تا پایان هفته به تناوب مواج خواهد بود.
کد خبر: ۸۴۷۷۹۸
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵ 09 May 2020

خلیج فارس تا پایان هفته مواج است

هواشناسی بوشهر اعلام کرده است که خلیج فارس از امشب تا پایان هفته به تناوب مواج خواهد بود.

 به گزارش تابناک بوشهر، اداره کل هواشناسی استان بوشهر اعلام کرد: از عصر امروز تا پایان یکشنبه به سبب گذر امواج ناپایدار کم دامنه از جو استان، ضمن افزایش پوشش ابر و افزایش سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک محلی، در برخی از نقاط احتمال وقوع بارش پراکنده و خفیف باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش تندباد لحظه‌ای با سرعت بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود.

بنا به پیش بینی هواشناسی، در ساعاتی از امشب و صبح فردا با افزایش سرعت وزش باد شمال شرقی و گاهی وزش تندباد لحظه‌ای بر روی دریا و سواحل استان به ویژه نیمه شمالی خلیج فارس ، ارتفاع موج در این نواحی افزایش می‌یابد.

هواشناسی استان بوشهر پیش بینی کرد: با خروج این موج از جو استان، وزش جریان‌های شمال غربی بر روی دریا و سواحل استان از دوشنبه آغاز می‌شود و تا پنجشنبه با شدت و ضعف ادامه خواهد یافت که بر اثر آن، خلیج فارس در این مدت مواج پیش بینی می‌شود.همچنین در این مدت دمای هوا نیز به طور نسبی کاهش می‌یابد.

پیش بینی ۲۴ ساعته وضعیت جوی و دریایی استان

هواشناسی استان بوشهر آسمان استان را تا پیش از ظهر فردا، قسمتی ابری گاهی همراه با غبار محلی، به تدریج تمام ابری است که امشب و صبح فردا در برخی نقاط همراه با وزش باد و گاهی گرد و خاک و احتمال رعد و برق همراه با بارش پراکنده و خفیف باران و تندباد لحظه‌ای پیش بینی کرده است.

جهت وزش باد نیز بیشتر شمال غربی تا شمال شرقی گاهی شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۰ گاهی ۳۶ کیلومتر در ساعت و در ساعاتی از وقت امشب و صبح فردا بر روی دریا و سواحل استان گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

ارتفاع موج هم امروز در سواحل شمالی و مرکزی ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و در هنگام وزش تندباد لحظه‌ای گاهی بیش از ۱۸۰ سانتیمتر، در سواحل جنوبی ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و فردا در فراساحل جنوبی گاهی ۱۵۰ سانتیمتر پیش بینی شده است.

فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۳:۲۳ بامداد، مد اول دریا ساعت ۰۹:۵۱، جزر دوم دریا ساعت ۱۷:۲۸ و مد دوم دریا ساعت ۲۳:۲۰ خواهد بود.

منبع/ باشگاه خبرنگاران جوان 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار