پیکر نجف دریابندری نویسنده و مترجم نام آشنا و چهره ماندگار بوشهر امروز در کرج به خاک سپرده شد.
کد خبر: ۸۴۶۶۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵ 06 May 2020

چهره ماندگار بوشهر رخ در نقاب خاک کشید

مراسم خاکسپاری نجف دریابندری مترجم و نویسنده پیشکسوت، ظهر امروز (چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت‌) با حضور جمع محدودی از جمله خانواده و آشنایان و بدون حضور علاقه‌مندانش و چهره‌های ادبی در قطعه نام آوران بهشت سکینه کرج برگزار شد و او در کنار فهیمه راستکار، همسر هنرمندش آرام گرفت.

نجف دریابندری، سال ۱۳۰۸ در خانواده‌ای بوشهری در آبادان به دنیا آمد و ۱۵ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۹ در سن ۹۰سالگی و پس از تحمل سال‌ها بیماری از دنیا رفت.

«پیرمرد و دریا» و «وداع با اسلحه» (ارنست همینگوی)، «بیگانه‌ای در دهکده» و «هاکلبری فین» (مارک تواین)، «پیامبر و دیوانه» (جبران خلیل جبران)، «رگتایم» و «بیلی باتگیت» (دکتروف)، «بازمانده روز» (کازوئو ایشی‌گورو) و «تاریخ فلسفه غرب» (برتراند راسل) از جمله ترجمه‌های او هستند.

«کتاب مستطاب آشپزی، از سیر تا پیاز» نیز اثر نجف دریابندری است که با همکاری همسر فقیدش، فهیمه راستکار، به نگارش درآمده است.

دریابندری در مصاحبه‌ای که سال ۷۲ در بوشهر با او صورت گرفته می‌گوید: پدرش اهل روستای چاهکوتاه شهرستان بوشهر و مادرش اهل روستای کبگان شهرستان دشتی بوده و او خود را بوشهری می‌داند.

در سال ۹۰ در مراسم نکوداشت هفته بوشهر، این مترجم و نویسنده به عنوان چهره ماندگار بوشهر معرفی شد و پارسال یکی از خیابان‌های شهر بوشهر به نام نجف دریابندری نام گذاری شد.

منبع/ باشگاه خبرنگاران جوان 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار