کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از امروز تا جمعه هفته جاری نسبت به وزش بادهای شدید شمال غربی و افزایش ارتفاع موج‎ در خلیج فارس هشدار داده می‎شود.
کد خبر: ۸۴۶۶۷۴
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸ 06 May 2020

خلیج فارس متلاطم می‌شود 

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از امروز تا جمعه هفته جاری نسبت به وزش بادهای شدید شمال غربی و افزایش ارتفاع موج‎ درخلیج فارس هشدار داده می‎شود.

پیام مساعدی روز چهارشنبه در این گفت و گو افزود: با این شرایط توصیه می‏‌شود از ترددهای دریایی و بویژه شناورهای کوچک، تفریحی و مسافربری خودداری شود.

وی بیان کرد: با وزش بادهای شمالی غربی احتمال نفود پدیده گرد و غبار روی خلیج فارس و کاهش دید افقی دور از انتظار نخواهد بود.

مساعدی ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر نیمه ابری تا ابری در برخی نقاط بارش پراکنده گاهی رعد و برق و وزش تندباد و بتدریج با کاهش ابر و از امشب همراه با وزش باد و گرد و خاک و کاهش دید پیش بینی می‌شود.

وی افزود: در این مدت جهت وزش باد متغیر به طور غالب جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۰ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و از امشب شمال غربی تا شمالی با سرعت ۱۲ تا ۳۴ و روی دریا و سواحل استان گاهی تا ۴۴ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده‌است.

مساعدی گفت: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج ۳۰ تا ۹۰ گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر و در هنگام وزش تندباد گاهی ۱۵۰ سانتیمتر و از امشب ۹۰ تا ۱۸۰ و فردا در سواحل مرکزی و جنوبی گاهی ۲۱۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود.

وی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۱:۴۱ بامداد، مد اول دریا ۰۸:۰۳ ، جزر دوم ۱۴:۵۷ و مد دوم ۲۰:۴۵ خواهد بود.

منبع/ ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار