استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه آذربایجان غربی نیازمند ۱۲ هزار کلاس درس است، گفت: یک پنجم از این کلاس‌های درس در دست احداث است.
کد خبر: ۸۴۵۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۸ 04 May 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی محمد مهدی شهریاری در مراسم تجلیل از معلمان نمونه استان، با اشاره به نگاه ویژه دولت به توسعه آموزشی از طریق افزایش اعتبارات، اظهار کرد: با وجودی که درآمدهای نفتی و مالیاتی کاهش داشته اما دولت نسبت به بهبود معیشت فرهنگیان و نیز توسعه سرانه آموزشی توجه ویژه‌ای دارد.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و تبریک روز معلم، تصریح کرد: شان و جایگاه والای معلم همتراز شغل انبیا است.

استاندار آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: وظیفه خطیر مسئولیت‌شناسی، امانت‌داری و آموزش موجب شده تا شغل معلمی به عنوان رکنی اساسی در انسان سازی مطرح شود.

شهریاری با اشاره به پیشرفت‌های علمی کشور و جایگاه شایسته ایران در تولید علم و دستاوردهای دانش بنیان، این دستاوردها را مرهون تلاش‌ معلمان دانست و افزود: معلمان علاوه بر آموزش‌های مناسب، زیرساخت‌های علمی لازم را برای پیشرفت فراهم می‌سازند.

شهریاری افزود: امروز که جهان درگیر بیماری کرونااست و آموزش‌های حضوری تعطیل شده، آموزش مجازی به همت معلمان، به خوبی توانسته تا حدود زیادی خلا آموزشی را جبران کند.

وی با قدردانی از اهتمام معلمان در دوران کرونا، گفت: معیشت معلمان همواره به عنوان دغدغه‌ای جدی مطرح بوده و دولت نیز در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نورزیده است.

استاندار آذربایجان‌غربی به نگاه فرهنگی استان نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت مقوله تعلیم و تربیت و نقش آن در توسعه، برای جبران عقب ماندگی‌های آموزشی همواره اعتبارات آموزش و پرورش در ردیف نخست بوده است.

شهریاری ادامه داد: توسعه استان از مسیر ارتقای علمی در همه ارکان می‌گذرد و معلمان در این راه، وظیفه‌ای سنگین بر عهده دارند.

وی افزود: علاوه بر اهتمام ویژه برای پوشش دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل، از مجموع نیاز استان به ۱۲ هزار کلاس درس نیز یک پنجم آنان در دست احداث است.

شهریاری تصریح کرد: در هر جایگاهی که هستیم قدردان زحمات معلمان خواهیم بود و به طور قطع با وحدت و همدلی می توانیم بسترهای ارتقای شغلی معلمان را بیش از پیش فراهم کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار