کارشناسی هواشناسی استان بوشهر گفت: با افزایش ناپایداری‌های جوی از فردا، درباره وزش باد شدید و گاهی تندباد لحظه‌ای و در پی آن افزایش ارتفاع موج به بیش از ۲ متر هشدار داده می‌شود.
کد خبر: ۸۴۳۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۷ 29 April 2020

هشدار هواشناسی درباره وزش باد شدید و تند باد لحظه‌ای 

به گزارش تابناک بوشهر، زهرا راستگو بیان کرد: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی جوی نشان می‌دهد که از امروز چهاشنبه تا شنبه آینده جو استان تحت تاثیر امواج ناپایدار ناشی از ورود متوالی دو سامانه بارشی قرار می‌گیرد.

وی افزود: فعالیت سامانه بارشی اول به‌تدریج از امروز آغاز و در روز پنج‌شنبه تشدید می‌شود. با خروج سامانه اول، سامانه بارشی دوم از عصر روز جمعه به تدریج وارد استان می‌شود که فعالیت آن تا پایان روز شنبه بر روی دریا و سطح استان ادامه خواهد یافت.

کارشناسی هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: در این مدت آسمان استان به تناوب ابری همراه با بارش پراکنده باران، گاهی رگبار باران و رعد و برق، در برخی ساعات وزش باد شدید و گرد و خاک، گاهی تندباد لحظه‌ای با احتمال بارش تگرگ در نقاط مستعد پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به تشدید ناپایداری‌های جوی در روز‌های پنج‌شنبه و شنبه خلیج فارس به‌ویژه در سواحل مرکزی و جنوبی مواج و متلاطم خواهد بود و پیش‌بینی می‌شود ارتفاع موج در روز پنج‌شنبه به بیش از دو متر و در روز شنبه به حدود ۱.۵ متر افزایش یابد.

راستگو تاکید کرد: در این مدت از تردد شناور‌های کوچک، تفریحی و مسافری اجتناب شود.

وی گفت: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۲:۰۵ دقیقه بامداد، جزر اول دریا ساعت ۰۴:۵۲ دقیقه، مد دوم ساعت ۱۲:۱۹ دقیقه و جزر دوم دریا ساعت ۲۰:۳۲ دقیقه خواهد بود.

منبع/خبرگزاری صداوسیما 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار