مسئولان مجتمع گاز پارس جنوبی می‌گویند، شیوع کرونا تأثیری بر روند تولید پایدار پالایشگاه‌های این مجتمع نداشته است.
کد خبر: ۸۴۳۴۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹ 29 April 2020

کرونا بر روند تولید در پارس جنوبی اثر نگذاشت

به گزارش تابناک بوشهر، با وجود شیوع کرونا، پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی به طور کامل در مدار تولید هستند و فعالیت بدون وقفه در آن‌ها ادامه دارد.

مدیر امور هماهنگی و نظارت بر تولید مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: با توجه به اینکه محصولات مجتمع به جز پروپان و بوتان، در صنایع پتروشیمی، پالایشگاهی و نیروگاه‌های داخل کشور استفاده می‌شود، شیوع ویروس کرونا در جهان، تاثیر منفی بر روند تولید این مجتمع نداشته است.

علی احمدی افزود: در ادامه نیز با در نظر گرفتن تمهیدات لازم، از جمله انجام تعمیرات اساسی پالایشگاه‌ها در سال ۹۹ و ایجاد امکان استفاده از محصولات در داخل کشور، جهش تولید مجتمع امکان‌پذیر خواهد بود.

او با اشاره به افزایش تولید گاز و محصولات جانبی در پالایشگاه‌های اول تا پنجم به بیش از ۱۰ درصد ظرفیت طراحی در دوره‌های گذشته، ادامه داد: امور هماهنگی و نظارت بر تولید با مشارکت مهندسی فرآیند پالایشگاه‌ها و ستاد، در قالب کارگروهی به بررسی و امکان‌سنجی افزایش ظرفیت تولید سایر پالایشگاه‌ها می‌پردازد.

مدیر امور هماهنگی و نظارت بر تولید مجتمع گاز پارس جنوبی در خصوص فعالیت‌های این کارگروه بیان کرد: استفاده از مطالعات کارشناسی و اقدام‌های صورت گرفته در پالایشگاه‌های اول تا پنجم برای افزایش ظرفیت تولید، و شناسایی موارد محدود کننده عملیاتی، فرآیندی و تجهیزات در پالایشگاه‌های ششم تا دوازدهم، از فعالیت‌های این کارگروه است.

احمدی عنوان کرد: در این کارگروه همچنین امکان‌سنجی برطرف کردن موارد محدود کننده تولید با استفاده از ظرفیت کارشناسی مجتمع گاز پارس جنوبی و استفاده از ظرفیت و توانمندی‌های شرکت‌های دانش بنیان داخل کشور برای ساخت داخل تجهیزات و مواد شیمیایی مورد نیاز بررسی و مشخص می‌شود.

او، بررسی امکان استفاده حداکثری از خوراک دریافتی از سکو‌های فاز ۱۴ در سایر پالایشگاه‌ها برای برداشت حداکثری از مخازن مشترک گازی با کشور قطر با توجه به تأخیر در راه‌اندازی تأسیسات خشکی این پالایشگاه را از دیگر برنامه‌های این کارگروه عنوان کرد.

مدیر امور هماهنگی و نظارت بر تولید مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به اهداف استراتژیک شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: برای جلب رضایت حداکثری مشتریان، مطالعات و بررسی‌های کارشناسی لازم برای ارتقای کیفی محصولات با استفاده از توانمندی‌ها و دانش نیروهای مجتمع و همچنین استفاده از توان شرکت‌های دانش بنیان داخل کشور در دستور کار قرار دارد.

احمدی تأکید کرد: در صورت برطرف شدن محدودیت‌های یاد شده، دسترسی به سهم تولید روزانه حدود ۶۰۰ میلیون استاندارد متر مکعب گاز طبیعی در پالایشگاه‌های دوازده‌گانه دور از دسترس نخواهد بود.

منبع/ باشگاه خبرنگاران جوان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار