مجری طرح ساخت مخازن ذخیره سازی نفت خام در طرح ملی انتقال نفت خام گوره به جاسک از تامین بیش از 90درصد كالاهای مورد نیاز این طرح از داخل كشور خبر داد.
کد خبر: ۸۴۳۱۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵ 28 April 2020

تامین 90 درصد کالاهای مخازن نفت گوره به جاسک در داخل

به گزارش تابناک بوشهر، عبدالله احمدی افزود: تا كنون نزدیك به 50 درصد كالاها و تجهیزات مورد نیاز سفارش گذاری شده و بقیه نیز تا دو ماه آینده تعیین تكلیف خواهد شد. همچنین طراحی و اجرای این طرح نیز صددرصد در داخل كشور انجام می شود.
وی گفت: بر اساس برنامه زمانبندی دو میلیون بشكه از این مخازن تا پایان امسال و بقیه تا آبان سال آینده بهره برداری می شود.
احمدی افزود: علاوه بر ساخت مخازن ذخیره سازی نفت، ساخت نیروگاه برق به ظرفیت 14 مگاوات تا پایان امسال و كارخانه آب شیرین كن به ظرفیت 550 متر مكعب در روز تا انتهای طرح به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی احمدی به وضعیت اشتغال زایی در این طرح اشاره كرد و گفت: هم اکنون نزدیك به 600 نفر در محل اجرای طرح مشغول به كار هستند كه تا دو ماه آینده این میزان به بیش از دو هزار نفر افزایش خواهد یافت و برای بیش از 5 هزار نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال زایی خواهد شد.
ساخت مخازن ذخیره سازی نفت خام با ظرفیت 30میلیون بشكه در زمینی به مساحت 460 هكتار در سواحل مكران؛ بخشی از برنامه ریزی انجام شده طرح گوره به جاسک در آن منطقه است كه هم اکنون فاز نخست ساخت این مخازن به ظرفیت 10 میلیون بشكه در 65 كیلومتری غرب جاسك در دست ساخت است.

منبع/  خبرگزاری صدا و سیما 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار