مدیرعامل آبفا بوشهر:
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: ۸۵ درصد منابع آب آشامیدنی استان بوشهر در دیگر استان‌ها قرار دارد به‌گونه‌ای که ۶۰ درصد از سدکوثر تامین می‌شود.
کد خبر: ۸۴۳۱۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲ 28 April 2020

۸۵ درصد منابع آب آشامیدنی استان بوشهر در دیگر استان‌ها قرار دارد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: ۸۵ درصد منابع آب آشامیدنی استان بوشهر در دیگر استان‌ها قرار دارد به‌گونه‌ای که ۶۰ درصد از سدکوثر تامین می‌شود.

عبدالحمید حمزه‌پور صبح سه‌شنبه در نشست بررسی وضعیت آب آشامیدنی شهرستان کنگان با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و قدردانی از فرماندار کنگان در حمایت از طرح‌های آبرسانی اظهار داشت: حل مشکلات آب آشامیدنی شهرها و روستاهای استان بوشهر در اولویت قرار دارد و حمایت از اجرای طرح‌های آبرسانی از سوی مسئولان ستودنی است.

وی با قدردانی از تعامل مردم در مدیریت مصرف آب افزود: صرفه‌جویی در مصرف آب و مدیریت استفاده بهینه از این ماده حیانی باید در سرلوحه کار مردم به ویژه دستگاه‌های اجرایی در شهرها و روستاها قرار بگیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به وضعیت منابع آب آشامیدنی استان خاطر نشان کرد: ۸۵ درصد منابع آب آشامیدنی استان بوشهر در دیگر استان‌ها قرار دارد به‌گونه‌ای که ۶۰ درصد از سدکوثر در استان کهگیلویه و بویراحمد و ۲۵ درصد از طریق خط آبرسانی کازرون در استان فارس تأمین می‌شود.

حمزه‌پور با بیان اینکه ۱۵ درصد منابع آب استان بوشهر از طریق چاه‌های داخلی و آب شیرین‌کن‌ها تأمین می‌شود گفت: اکنون ۲ آب‌شیرین‌کن در بوشهر و کنگان در مدار تولید است که ظرفیت آب شیرین‌کن کنگان در شبانه‌روز ۱۰ هزار و پروژه آب‌شیرین‌کن بوشهر ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب است.

وی، تأمین آب آشامیدنی از طریق شیرین‌سازی آب دریا را در اولویت برنامه‌های استان بوشهر دانست و بیان کرد: در این راستا تاکنون به ظرفیت ۱۰۰ هزار مترمکعب طرح آب‌شیرین‌کن در شهرها و روستاهای اجرایی شده است و برخی از این پروژه‌ها امسال وارد مدار تولید و بهره‌برداری می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه ایجاد منابع آبی در داخل استان ظرفیت پایداری در تأمین آب آشامیدنی فراهم می‌کند تصریح کرد: انتقال آب از استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد ضمن اینکه از طریق خطوط طولانی انتقال آب انجام می‌شود تأمین آب آشامیدنی این استان‌ها در اولویت قرار دارد.

حمزه‌پور از افزایش رشد جمعیت شهری در کنگان خبر داد و خاطر نشان کرد: بر اساس نتایج آمار سرشماری سال ۱۳۹۵ جمعیت شهری کنگان رشد یافته که تقویت منابع آبی براساس رشد جمعیت مورد توجه قرار دارد.

وی، با تاکید بر رفع دغدغه مردم در تأمین آب آشامیدنی گفت: پیش بینی‌های لازم برای تأمین آب آشامیدنی شهرستان کنگان برای آینده شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر نوسازی و اصلاح شبکه آبرسانی را مورد تاکید قرار داد و افزود: تخصیص اعتبارات لازم برای اصلاح شبکه آبرسانی کنگان باید مورد توجه قرار بگیرد تا از هدررفت آب شبکه آبرسانی جلوگیری شود.

منبع/ مهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار