وزارت آموزش‌وپرورش شرایط جذب سربازمعلم برای سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ را اعلام کرد و افرادی که تاریخ اعزام آنها "تیر، مرداد و شهریور ۹۹ " باشد، ثبت‌نام می‌شوند.
کد خبر: ۸۴۳۰۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۳ 28 April 2020

 

به گزارش تابناک تبریز، معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش ‌و پرورش با ارسال دستورالعملی ضوابط و سهمیه جذب سرباز معلم‌ها را به ادارات کل آموزش‌ و پرورش ابلاغ کرد.

ضوابط جذب سرباز معلم برای سال تحصیلی 1399-1400 بدین شرح است:

الف. صرفاً داوطلبین دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد با اولویت کارشناسی ارشد مشروط به دارا بودن برگه آماده به خدمت بدون مهر غیبت که تاریخ اعزام آنها "تیر، مرداد و شهریور 99 " باشد پس از ارائه درخواست کتبی ثبت‌نام شوند (تاریخ‌های اعزام اول تیر 99،  اول مرداد 99  و اول شهریور 99)

ب. به جهت رعایت عدالت در فرایند جذب سربازمعلم، فرم امتیاز بندی بر اساس مولفه‌های موثر بر صلاحیت شغل معلمی با تأیید کارگروه راهبری توسعه مدیریت استان تهیه و توسط متقاضیان تکمیل شود،  شایسته است سرباز معلمان بر حسب نیاز از بین افراد ثبت نام شده با بالاترین امتیاز انتخاب شوند.

ج. ضمن تأمین بخشی از نیروی انسانی مورد نیاز مدارس استثنایی از پذیرش رشته‌های مرتبط با پیراپزشکی "ارتوپدی، فوریت‌های پزشکی خودداری و..." خودداری شود.

د. جذب و به کارگیری معلمان وظیفه صرفاً در کلاس‌های درس و واحدهای آموزشی مناطق محروم و کمتر توسعه یافته امکان پذیر است لذا از به کارگیری افراد مذکور در بخش‌های اداری مدارس مناطق شهری و مرکز استان خودداری شود.

ه. فهرست و مدارک داوطلبان واجد شرایط و حائز امتیاز لازم بر اساس فرم امتیاز بندی طراحی شده در اداره کل بلافاصله و به صورت روزانه حداکثر تا 15 اردیبهشت 99 در اختیار هسته گزینش استان قرار گرفته و هماهنگی لازم در خصوص دریافت نظر نهایی حداکثر تا تاریخ  29 اردیبهشت 99 انجام شود. 

و. اسامی پذیرفته شدگان نهایی مطابق سهمیه تخصیصی حداکثر تا دوشنبه  29 اردیبهشت 99 به اداره کل امور اداری و تشکیلات به صورت مکتوب اعلام شود.

ملاحظات اجرایی

داوطلبان باید در هنگام ثبت نام فرم درخواست تعهد نامه مربوطه و فرم پرسشنامه اطلاعات فردی گزینش را نیز تکمیل به همراه 2 قطعه عکس و تصویر تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی تحویل مسئول ثبت نام دهند این فرم‌ها پس از فهرست‌برداری با نامه رسمی به هسته گزینش استان ارائه می‌شود.

داوطلبان باید از سلامت کامل جسمی و روحی روانی متناسب با شغل معلمی برخوردار باشند.

مدت خدمت در برنامه سرباز معلم، دو سال تمام است لذا مشمولینی انتخاب می‌شوند که کسر خدمت ندارند.

با توجه به بند 17 فصل سوم دستورالعمل ساماندهی امور مشمولین مأمور به دستگاه‌های غیر نظامی، کارکنان وظیفه مأمور در حین خدمت مجاز به ادامه تحصیل در حین انجام خدمت دوره ضرورت نخواهند بود و دستگاه به کار گیرنده مجاز به مکاتبه در این خصوص جهت ادامه تحصیل نخواهد بود.

ادامه اشتغال معلمان وظیفه پس از اتمام خدمت ضرورت ممنوع است انجام خدمت ضرورت در آموزش و پرورش چگونه حق استخدام یا اشتغال برای افراد ایجاد نمی‌کند.

اعزام پذیرفته شدگان به مراکز آموزش نظامی در تاریخ اول تیر 99 انجام خواهد شد.

اگر مشمول قبلاً درخواست معافیت پزشکی و یا تحصیلی کرده باشد سازمان وظیفه عمومی اعزام وی را لغو می‌کند و از لیست سرباز معلمان کنار گذاشته می‌شود لازم است این افراد در مهلت ثبت‌نام نسبت به ابطال درخواست معافیت اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :