هواشناسی بوشهر اعلام کرد امروز و فردا خلیج فارس بر اثر وزش باد شدید جنوبی مواج است.
کد خبر: ۸۴۱۹۸۴
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹ 25 April 2020

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد به تدریج از امروز و فردا یکشنبه، با وزش باد شدید جنوبی بر روی دریا و سواحل استان که گاهی سرعت آن به بیش از ۷۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد، دریا به طور کامل مواج پیش بینی می‌شود.

محمدرضا انصاری افزود: همچنین در این مدت ضمن افزایش دمای هوا، خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی دور از انتظار نیست.

او ادامه داد: در ساعاتی از یکشنبه با افزایش پوشش ابر، وقوع رگبار پراکنده باران همراه با رعد و برق در برخی از نقاط استان پیش بینی می‌شود.

این کارشناس هواشناسی بوشهر بیان کرد: از اواخر وقت فردا یکشنبه با خروج تدریجی این موج ناپایدار از استان، وزش باد شمال غربی بر روی دریا و سواحل استان آغاز می‌شود که سبب افزایش تلاطم دریا طی روز دوشنبه خواهد شد.

پیش بینی ۲۴ ساعته وضعیت جوی و دریایی استان

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: آسمان استان امروز صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، به تدریج افزایش سرعت باد و از امشب افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود و فردا در برخی نقاط بیشتر مناطق شرقی استان بارش پراکنده باران، گاهی رگبار پراکنده، به همراه رعدوبرق و در برخی نقاط گردوخاک و کاهش دید رخ می‌دهد.

انصاری افزود: جهت وزش باد نیز بیشتر جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۱۶ تا ۴۲ کیلومتر در ساعت و از امشب در برخی نقاط به ویژه بر روی دریا و سواحل استان گاهی بیش از ۷۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

او ادامه داد: ارتفاع موج ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر، به تدریج از بعدازظهر ۹۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر و از امشب در سواحل شمالی و مرکزی استان گاهی بیش از دو متر پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر عنوان کرد: جم با ۱۷ درجه سانتیگراد و برازجان با ۳۸ درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط استان در ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

انصاری بیان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۳:۲۸، مد اول ساعت ۱۰:۰۳، جزر دوم ۱۷:۱۷ و مد دوم دریا ساعت ۲۳:۰۹ خواهد بود.

منبع/باشگاه خبرنگاران جوان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار