کد خبر: ۷۳۵۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۶ 16 April 2019

بوشهر: رئیس دانشگاه خلیج فارس گفت: ایجاد نواحی نوآوری بوشهر در قالب منطقه ویژه علم و فناوری به تصویب رسید.

به گزارش ایرنا، عبدالمجید مصلح روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: تفاهم نامه ایجاد و توسعه نواحی نوآوری در بوشهر بصورت مشترک بین منطقه ویژه علم و فناوری خلیج فارس، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پارک علم و فناوری خلیج فارس، دانشگاه خلیج فارس، دانشگاه علوم پزشکی استان ، شهرداری و شورای اسلامی شهر بوشهر امضا شد.
وی بیان کرد: درنخستین نشست سال 98 کارگروه آموزش، پژوهش و فناوری استان بوشهر محدوده جغرافیایی نواحی نوآوری با عنوان های 'بندر نوآوری بوشهر' در منطقه 2 شهرداری و 'ناحیه نوآوری سعادت' در منطقه1 شهرداری شهر بوشهر تصویب شد.
مصلح اظهار داشت: براساس مصوبه کارگروه آموزش، پژوهش و فناوری استان بوشهر از این پس موسسه های دارای پروانه فعالیت با استقرار در این مناطق می توانند از مزایای استقرار در پارک علم و فناوری برخوردار شوند.
وی یادآور شد: آیین نامه استقرار پس از تصویب در شورای شهر و کمیسیون ماده 5 عملیاتی می شود.
مصلح افزود: وجود مشوق های خاص دولتی برای واحدهای فناور مستقر دراین نواحی، حضور رهبران نوآوری و هدایت بازیگران مستقر در ناحیه همراه با توجه همزمان به فاکتورهای زندگی، نوآوری و کسب و کار از خصوصیات نواحی نوآوری است که باتاکید بر تغییر المان های شهری برای نوآوری و طراحی خلاقانه باعث تقویت بخش خصوصی و توسعه کسب و کار دانش بنیان خواهد بود.
وی گفت: در نواحی نوآوری، فناوری، صنعت، نوآوری، کارآفرینان، استارتاپ ها و سرمایه های مخاطره آمیز متمرکز شده و باعث توسعه اقتصاد دانش بنیان، توسعه ارائه خدمات شهری و رفاهی و شبکه سازی می شودد که بدین ترتیب اکوسیستم نوآوری شکل می‌گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار