کد خبر: ۷۳۴۷۷۷
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۳ 15 April 2019
بوشهر: استاندار بوشهر گفت: باتوجه به اطلاع رسانی مصوبه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور برای واردات ۱۰۰قلم کالای همراه ملوان ، عملیاتی شدن آن در راستای افزایش رضایت‌ مندی جامعه هدف و بهبود وضعیت اقتصادی امری واجب است.

به گزارش ایرنا، عبدالکریم گراوند روز یکشنبه در جلسه برنامه ‌ریزی هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان بوشهر افزود:اجرایی شدن این مصوبه در راستای بهبود معیشت و اقتصاد جامعه امری ضروری است که تحقق این مهم مانع از سرگردانی مردم به خصوص ملوانان و ساحل نشینان خواهد شد.
وی یادآورشد: برای انتقال و جابه‌جایی کالای همراه ملوان (ته ‌لنجی) صدور برگ سبز و پروانه گمرکی مورد توجه قرار بگیرد چرا که این مهم ضمن افزایش رضایت‌ مندی مردم از قاچاق کالا جلوگیری می‌ کند.
استاندار بوشهر با تاکید بر پیگیری 50 درصدی وصول درآمدهای کالاهای ترخیصی ملوانی به این استان افزود: وصول سهم استان از درآمد های کالاهای ترخیصی ملوانی نقش مهمی در توسعه زیرساخت‌ها دارد.
وی گفت:امسال که به نام سال رونق تولید نامگذاری شده مبارزه با قاچاق کالا نقش مهمی در سرعت بخشی رونق تولید دارد.
گراوند اضافه کرد: استان بوشهر از ظرفیت بالایی در عرصه اقتصاد برخوردار است که تحقق رونق تولید با استفاده از این قابلیت‌ها امری ضروری است.
استاندار بوشهر گفت:اجرای طرح پلاک کوبی و هویت‌ دار کردن دام‌های سبک و سنگین نقش مهمی در جلوگیری از قاچاق دام دارد که جهاد کشاورزی و دامپزشکی باید با جلب مشارکت دهیاری و شوراهای اسلامی در این زمینه اقدام کنند.
گراوند افزود: با سرعت بخشی در اجرای طرح هویت‌ دار شدن دام‌ها، صدور مجوز حمل و خروج دام از استان آسان ‌تر انجام می شود.
استاندار بوشهر گفت: انتقال محصول گندم به عنوان محصولی استراتژیک خارج از شبکه خلاف قانون است.
وی تاکید کرد: سازمان های مسئول در بحث برداشت، حمل، تحویل و پرداخت به موقع وجه گندم تحویلی به کشاورزان اقدام تا به این وسیله از بروز هرگونه تخلف و قاچاق پیشگیری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار