بوشهر:بعدازتهران ومشهدسومین مدرسه نیروگاه اتمی دربوشهرخبرسازشد:آموزش وپرورش هیات امنایی ونیروگاه اتمی غیرانتفاعی می خواهد
کد خبر: ۷۳۴۰۸۳
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۴ 13 April 2019

 

 

به گزارش «تابناک بوشهر»؛ این مرکز آموزشی که در چهار راه فضیلت شهر بوشهر و جایگزین یک فضای آموزشی فرسوده شده، از سال 90 استارت خورد و طی تفاهم نامه ای که میان رییس سازمان انرژی اتمی، استاندار و مدیرکل وقت آموزش و پرورش استان در آن زمان امضاء شد، قرار بود این مرکز آموزشی بصورت هیات امنایی و کمک سازمان انرژی اتمی فعالیت نماید تا فرصتی برای حمایت از دانش آموزان مستعد تا پیش از ورود به دانشگاه باشد.

این مرکز آموزشی که دارای سه طبقه و 36 کلاس درس، آزمایشگاه و فضاهای جانبی نظیر سالن آمفی تئاتر، بخش اداری و... خواهد بود، طبق برنامه باید در سال 93 تکمیل می شد تا گامی کوچک در راستای مسئولیت های اجتماعی نیروگاه اتمی قلمداد شود.

اما مدیران این مجموعه از سالیان اخیر بارها بر مدیریت اختصاصی این مرکز آموزشی اصرار داشته و طرح هایی مبنی بر سپردن امور آن به یکی از موسسات آموزشی پایتخت روانه جلسات شورای آموزش و پرورش استان نمودند، 

 

در اولین نشست شورای آموزش و پرورش استان طی سال جاری که روز چهارشنبه در استانداری بوشهر برگزار شد، بار دیگر مجری طرح نیروگاه اتمی بوشهر بر پیشنهاد این مجموعه اصرار کرد.

محمود جعفری گفت: نیروگاه اتمی بوشهر در راستای اهداف و برنامه‌های خود در زمینه ساخت مدرسه شهدای نیروگاه اتمی بوشهر هزینه‌های زیادی داشته، طوری که تاکنون برای ساخت این مدرسه ۲۰ میلیارد تومان هزینه کرده ایم و با وجود ۳۶ کلاس درس، آزمایشگاه، کارگاه و … سالانه این مدرسه ۳ میلیارد تومان هزینه دارد و احساس ما این است مدیریت آن با این هزینه‌های بالا فقط توسط نیروگاه بر می‌آید.

وی همچنین گفته: سال گذشته ۴۰ درصد اعتبارات ساخت این مرکز آموزشی را دریافت نکردیم ولی بخش ساختمانی آن را تکمیل نموده ایم.

 

استاندار بوشهر نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: آموزشگاه شهدای هسته ای بر اساس توافقنامه منعقد شده باید به صورت هیات امنایی اداره شود.

 عبدالکریم گراوند افزود: مدرسه شهدای هسته‌ای بوشهر بر اساس مسئولیت‌های اجتماعی به همت نیروگاه اتمی بوشهر ایجاد شده و توافق بر هیات امنایی بودن آن بوده و نباید اعتماد مردم سلب شود.

وی تاکید کرد: شورای آموزش و پرورش نیز به هیچ وجه با تغییر کاربری این آموزشگاه موافق نیست.

گراوند با تاکید بر تسریع در تکمیل این مدرسه افزود: در این زمینه هیاتی سه نفره مرکب از معاون سیاسی اجتماعی استانداری، مدیرکل آموزش و پرورش استان و نماینده نیروگاه اتمی در تکمیل مدرسه شهدای هسته ای مامور رسیدگی و تعیین نتیجه نهایی وضعیت آموزشگاه شهدا هسته ای بوشهر هستند.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار