کد خبر: ۷۳۳۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۲ 10 April 2019

بوشهر: استاندار بوشهر گفت: این استان از سال 95 تا 97 در پرداخت تسهیلات رونق تولید با پرداخت 780 میلیارد ریال تسهیلات (سال 97) از رتبه 28 به رتبه 18 ارتقا پیدا کرد.

به گزارش ایرنا، عبدالکریم گراوند روز سه شنبه در نشست کارگروه رفع موانع تولید در استان بوشهر افزود: این مهم با همکاری خوب دستگاه های اجرایی و بانک های عامل محقق شده که در سال جاری با توجه به اینکه به نام سال رونق تولید نامگذاری شده باید این رویه با جدیت بیشتری تداوم یابد.
وی بیان کرد: در این راستا بانک ها در سال جاری باید ظرف مدت 2 هفته پرونده های تسهیلاتی ارجاع شده به آنها را تعیین تکلیف و در صورت نداشتن منابع نیز موضوع را بطور شفاف اطلاع رسانی کنند.
استاندار بوشهر گفت: اکنون میدان نبردی که از سوی سران کفر باز شده بحث اقتصادی است و این می طلبد نگاه ها به این حوزه متفاوت تر از سال های گذشته باشد.
گراوند اظهارداشت: در این زمینه همه مدیران باید کمک کنند با شکوفایی ظرفیت های مختلف اقتصاد کشور به جایگاه مطلوب خود دست یابد.
وی گفت: در حوزه های صنعت، کشاورزی و خدمات دستگاه ها باید طرح ها و برنامه های خود را در این بخش بزودی به مدیریت ارشد استان اطلاع رسانی کنند.
گراوند یادآورشد: در 2 سال گذشته به اندازه تمام تاریخ استان کشت گلخانه ای در استان صورت گرفته به نحوی که پیش از سال 96 تنها 125 هکتار کشت گلخانه ای در بوشهر انجام شده بود ولی در 2 سال گذشته این میزان به 302 هکتار افزایش یافت.
وی افزود: این امر نشان می دهد که در صورت توجه به ظرفیت های استان می تواند زمینه شکوفایی مطلوب آنها را فراهم کرد.
استاندار بوشهر ادامه داد: کاهش ارزش پول ملی فرصت تاریخی برای رونق تولید و ایجاد اشتغال است که باید بخوبی از این فرصت استفاده کرد.
گراوند یادآور شد: این چنین شرایطی که از سوی دشمن طراحی شده در صورت استفاده می تواند به شکوفایی ظرفیت های اقتصادی کشور کمک شایانی کند.
وی با اشاره به تدوین تقویم رونق تولید در استان بوشهر افزود: در این راستا در استان بوشهر نشست های رونق تولید همانند نشست های شورای تامین بصورت هفتگی برگزار و این رویه تا روان شدن امور مربوط به تولید تداوم می یابد.
گراوند تاکید کرد: برای توسعه اقتصادی کشور نیاز است تفویض اختیار به استان ها انجام شود که تحقق این مهم در سایه نظارت گره گشایی بسیاری از مشکلات حوزه تولید است.
وی یادآور شد: در ارتباط با فعالیت های مرتبط با سرمایه گذاری نیز چنانچه زمین های واگذار شده اقدامی در آن صورت نگیرد مجوز واگذاری آنها لغو می شود.
گراوند همچنین با گرامیداشت روز پاسدار و محکوم کردن گذاشتن سپاه پاسداران در لیست گروه های تروریستی اظهار داشت: این رو سیاهی ناشی از نادیده گرفتن قوانین بین المللی همیشه برای سران آمریکا می ماند.
وی ادامه داد: ژست های تبلیغاتی و نمایشی امریکا یی ها در برابر دوربین چیزی برای آنها باقی نخواهد گذاشت چراکه آنها بطور آشکارا تمامی قوانین بین المللی را نادیده گرفتند.
گرواند گفت: سپاه این روزها دوشادوش همگان درگیر کمک رسانی به مناطق سیل زده است و تروریستی خواندن این مجموعه مغایر با قوانین بین المللی و محکوم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار