کد خبر: ۷۲۹۹۶۸
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۸ 31 March 2019

بوشهر:حشن نوروزگاه روز شنبه در شهر خورموج استان بوشهر با حضور انبوه مسافران و گردشگران نوروزی برگزار شد.

به گزارش ایرنا، مسئول انجمن هنرهای نمایشی خورموج در این آیین گفت: عید نوروز به عنوان سال نو و بهار طبیعت ویژگی های بسیار و منحصر به فردی دارد و بازتاب اعتدال بهار جهانی است و بطور متداول در همه دنیا مورد توجه است. 
ابراهیم شاکری مطلق افزود: اسلام به عنوان یک مذهب آیینی نه تنها با عید نوروز مخالفت نکرد بلکه آن را به عنوان یک نماد انسانی و نه خرافی پذیرفته است و رسول اکرم (ص) در روایتی بطور مفصل از زبان سلمان فارسی نوروز را توصیف کرده است و از آن با عنوان مراسمی مبارک نام برده است.
وی ادامه داد: در نوروز برنامه های متنوعی به صورت خودجوش اجرا می شود که پس از زمستان و سختی سرما افراد را دوباره با طبیعت آشنا می کند.
شاکری مطلق اضافه کرد: اگر ما همچون وسایل اضافی باورهای غلط خود را در آتش نوروز بسوزانیم می توانیم سبک بال و فارغ از نا امیدی، یاس و دلتنگی، ترس و بی برنامگی به استقبال اعتدال زندگی خود بشتابیم. 
شاکری مطلق بیان کرد: اعتماد دوباره به خود و دیگران نشانه سلامت است و خوش بینی به زندگی و تبین خوشبینانه از سال جدید می تواند ما را در برابر ناملایمتی ها مقاوم کند. 
وی یادآورشد: در شروع سال جدید باید به مواردی چون تبسم و خنده، احترام و تکریم، هدیه دادن و گرفتن، آراستگی و نظافت، مثبت نگری و مثبت گرایی، توجه به رغبت ها، خوش اخلاقی، تفریح و سلامت، دید و بازدید و برنامه ریزی صحیح و امید به تغییر توجه کنیم.
اجرای نقالی توسط ماندانا یزدان پناه، نمایش طنز گروه تیک تاک با بازی مهدی خدری، حسین آلبویه و یوسف توبک و اجرای موسیقی با نوازندگی عبدالحسین حمیداوی، محمدجواد اکاژ، داوود حسین زاده و خوانندگی حسین روزگرد از دیگر برنامه های این جشن بود. 
درحاشیه این جشن برای مردم سیل زده کشور کمک هایی نیز جمع آوری شد.
شهر خورموج مرکز شهرستان دشتی با 41 هزار نفر جمعیت در 80 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار