بوشهر: در شرایطی که مسدود شدن باند رفت خیابان ساحلی بوشهر در هفته های پایانی سال گذشته اعتراضاتی را در پی داشت، معاون عمرانی استانداری بوشهر و برخی از اعضای شورای شهر بوشهر به حمایت از این طرح پرداخته و آن را در راستای ایجاد مسیری گردشگری در ایام نوروز دانستند.
کد خبر: ۷۲۹۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶ 30 March 2019

بوشهر: در شرایطی که مسدود شدن باند رفت خیابان ساحلی بوشهر در هفته های پایانی سال گذشته اعتراضاتی را در پی داشت، معاون عمرانی استانداری بوشهر و برخی از اعضای شورای شهر بوشهر به حمایت از این طرح پرداخته و آن را در راستای ایجاد مسیری گردشگری در ایام نوروز دانستند.

به گزارش «تابناک بوشهر»؛ حامیان این طرح که توسط استانداری پیگیری و از سوی اتاق اصناف اجرایی شد، هدف از برپایی این غرفه ها را عرضه توانمندی و صنایع دستی استان دانسته تا زمینه ماندگاری مسافران نوروزی نیز فراهم شود.

این درحالی بود که بسیاری از شهروندان نسبت به مسدود شدن یکی از باندهای خیابان ساحلی حدفاصل میدان های رئیسعلی دلواری تا المپیک معترض بوده و این اقدام را باعث ترافیک در خیابان مجاور می دانستند، موضوعی که البته در روزهای افزایش گردشگران رخ داد.

اما با همه وعده هایی که درباره غرفه ها در خیابان ساحلی بوشهر توسط حامیان این طرح بیان شد، عملا این محل به جای عرضه ظرفیت های گردشگری و صنایع دستی، به بازار دستفروشان و عملا در حد یک جمعه بازار بی نظم مبدل شده است.

از طرفی پیش از برپایی این غرفه ها اعلام شد که قرار است جشنواره های شبانه بصورت رایگان نیز در همین محل برگزار تا زمینه آشنایی بیشتر مسافران با فرهنگ، سنت ها و موسیقی استان فراهم گردد، اما از این موضوع نیز خبری نشد.

شهردار بوشهر با بیان اینکه شهرداری از این غرفه ها یک ریال هم دریافتی نداشته اظهار داشت: اتاق اصناف متولی برپایی این غرفه ها شد و پیمانکاری هم در این خصوص تعیین گردید که مبالغی از غرفه داران دریافت کرده است.

نورالدین امیری با بیان اینکه تجربه سال نخست بوده و شهرداری با هدف کمک به رونق فعالیت های مرتبط با صنایع دستی و ظرفیت های گردشگری بوشهر به همکاری پرداخت ادامه داد: اما انتظاری که از این غرفه ها وجود داشت از جمله اینکه اولویت با غرفه های صنایع دستی و ظرفیت های گردشگری باشد و نیز برپایی جشنواره های خرید و موسیقی برآورده نشد.

معاون اتاق اصناف بوشهر نیز درخصوص نارضایتی از عملکرد غرفه های ساحلی بوشهر می گوید: این محل قرار بود تا 10 اسفند سال گذشته تحویل ما شود، ولی بسیار در این زمینه تاخیر شد و در روز اول فروردین امکان بهره برداری از این فضاها فراهم شد، از این رو بسیاری از غرفه داران که در خصوص صنایع دستی و حوزه گردشگری بودند، منصرف شدند.

عباس نامدارزاده درباره اینکه این محل به یک جمعه بازار بی نظم شبیه شده و خبری از جشنواره ها در آن نیست، اظهار داشت: این موضوع را قبول ندارم چون با وجود همه ایراداتی که وجود دارد و اغلب آن برعهده اتاق اصناف نیست، همچنان برخی غرفه های صنایع دستی استان در این محل داریم، ضمن اینکه 17 تا 18 غرفه بصورت رایگاه در اختیار خیریه ها جهت عرضه محصولات دادیم.

وی افزود: درباره جشنواره ها نیز با وجود پیگیری های به عمل آمده، مجوز آن توسط اداره ارشاد صادر نشد و منوط به موافقت یک موسسه هنری که در مجتمع فرهنگی جشنواره هنری برگزار می کند، شده است.

معاون امور عمرانی استانداری بوشهر نیز اظهار داشت: با وجود تمهیدات و برنامه ریزی های صورت گرفته، عملکرد پیمانکار برپایی غرفه های ساحلی مورد رضایت نیست و در چارچوب ضمانت هایی که اخذ شده، در این خصوص پیگیری لازم خواهیم داشت.

دست آخر اینکه به نظر می رسد بستن خیابان ساحلی بوشهر و انتظاراتی که مبنی بر ماندگار شدن این بخش در خاطر گردشگران و مسافران انتظار می رفت، عملی نگردید و عملا نتوانست ظرفیت های استان در زمینه صنایع دستی، محصولات کشاورزی و آبزیان را به طور شایسته ای در میان مسافران تبلیغ نموده و برندسازی کند.

انتظار می رود این اتفاق، باعث شود تصمیمات آتی در حوزه شهری با رویکرد مناسب و با برنامه تری صورت بگیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار