کد خبر: ۷۲۸۶۴۴
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹ 26 March 2019

 

ترجمه عملی تاکید ویژه رهبری بر رونق تولید و صیانت از تولید ملی در پیام نوروزی‌شان، در استان بوشهر بازخواست و عزل فوری دست‌کم نیمی از مدیران بانکی و همچنین بخشی از مدیران فشل و بی‌انگیزه دولتی در بخش‌های مختلف اقتصادی است.

رکود حاکم بر صنعت و تولید استان بی‌سابقه است. مسّولیت‌نشناسی و آزار و اذیتی که بخش قابل توجهی از سیستم بانکی استان در حق کارآفرینان روا می‌دارند و عدم همراهی و بعضا کارشکنی این بخش مهم در کار کارآفرینی و تولید و انفعال یاس‌آور مسئولانی که وظیفه ذاتی فراموش‌شده‌شان حمایت از صنعت است، مدیران و صاحبان صنایع کوچک و متوسط بخش خصوصی ما را تا آنجا ناامید کرده است که برای اولین بار در چهل سال اخیر تسهیلات ارزان قیمت بانکی دولتی در استان متقاضی ندارد و بخش قابل توجهی از این تسهیلات برای استفاده در سایر استان‌ها برگشت می‌خورد!

به عنوان نمونه به مدیران ارشد استان پیشنهاد می‌کنم برای دریافت اهمیت و تاثیرگذاری تغییری مفید و موثر در بهبود مدیریت یک اداره اقتصادی، به تغییرات کاملا مشخص در میزان همراهی و رفتار بانک ملی استان در دوره مدیر تازه‌نفس فعلی با مدیریت آمارساز و توجیه‌گر قبل نگاهی بیاندازند یا به طور مستقل از فعالین اقتصادی مرتبط با آن بانک پرس‌و‌جو کنند. برای وارد کردن سیستم بانکی استان به مدار توسعه اقتصادی و کمک عملی به رونق تولید، مدیریت بیشتر بانک‌های تخصصی و بزرگ استان نیازمند تحول یا تغییر رفتار فوری هستند.

همچنین در پایان سال گذشته شاهد چند انتصاب مناسب و مثبت در مخابرات، دارایی و دفتر جذب سرمایه استانداری بودیم. امیدوارم همین روال انتصابات تخصصی و فراجناحی و فراباندی، حتی با دعوت از مشاوران لایق و مدیران شایسته غیربومی در عرصه اقتصادی استان ادامه یافته و افزون بر این، مدیران همراه با بخش خصوصی به‌ویژه فرمانداران آگاه به مشکلات و حامی بخش خصوصی تشویق شوند.

به هر حال با این تیم اقتصادی دولت در استان، شاهد اتفاق خاصی در کار فروبسته "رونق تولید" در استان نخواهیم بود، مگر اینکه مدیریت استان از مماشات و رودربایستی دست بردارد و کاری بکند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سید جلیل لطیفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
سلام
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار