اولین حادثه چهارشنبه سوری دراستان بوشهر:
بوشهرما: مسئول اورژانس بیمارستان سوانح و سوختگی گناوه گفت: دختری نوجوان به عنوان نخستین مصدوم حوادث چهارشنبه آخر سال به این بیمارستان انتقال یافت.
کد خبر: ۷۲۵۳۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹ 14 March 2019

بوشهرما: مسئول اورژانس بیمارستان سوانح و سوختگی گناوه گفت: دختری نوجوان به عنوان نخستین مصدوم حوادث چهارشنبه آخر سال به این بیمارستان انتقال یافت.

به گزارش «بوشهرما»؛ ساره امیری افزود: این حادثه به علت انفجار مواد محترقه دست‌ساز هنگام جابه‌جایی رخ داده و باعث سوختگی 45 درصدی دختری نوجوان شده است.

وی ادامه داد: مصدوم پس‌ازاین حادثه به بیمارستان سوانح سوختگی گناوه انتقال‌یافته و در بخش مراقبت‌های ویژه (BICU) بستری‌شده است.

مسئول اورژانس بیمارستان سوانح و سوختگی گناوه بیان کرد: حادثه فقط برای کسانی که مواد محترقه استفاده می‌کنند اتفاق نمی‌افتد بلکه سازندگان این مواد و حتی عابران هم ممکن است در معرض سوانح قرار بگیرند.

امیری از والدین خواست بر رفتارهای فرزندان خود نظارت کنند و اجازه ندهند کارهای پرخطر کنند.

توصیه‌های یک چشم پزشک در مورد حوادث چهارشنبه آخر سال

دکتر یزدان‌پناه چشم پزشک بیمارستان سوانح و سوختگی گناوه درخصوص حوادث احتمالی آخرین چهارشنبه پایان سال توصیه های زیر را مطرح کرد:

  •  متاسفانه هرساله در چهارشنبه سوری تعداد زیادی از هموطنان عزیز از ناحیه چشم دچار آسیب می شوند که برخی موارد غیرقابل برگشت و خدای ناکرده منجر به کوری کامل و حتی تخلیه چشم خواهد شد.
  • از هم استانی های عزیز در خواست می‌کنم در این ایام از حضور در مراکز شلوغ و پرخطر جدا خودداری فرمایید و به دلبندان خود نیز توصیه به عدم انجام کارهای پرخطر داشته باشند.
  • افرادی که به هر دلیل دچار آسیب چشمی می شوند، بلافاصله و بدون دستکاری چشم به مراکز درمانی مراجعه کرده و از خوددرمانی پرهیز نمایند.

برخورد با مخلان نظم و امنیت در چهارشنبه آخر سال

فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: با کسانی که برای مردم مزاحمت ایجاد کنند یا موجب اخلال در نظم و امنیت عمومی شوند قاطعانه برخورد می‌شود.

سردار خلیل واعظی بیان کرد: تدابیر و پیش بینی‌های لازم برای تامین نظم، امنیت و آرامش شهروندان هم استانی در چهارشنبه آخر سال و ایام نوروز با بسیج تمام نیروها و امکانات انجام شده است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر با اشاره به اینکه همه ساله در روزهای پایانی سال در کنار زیبایی‌های طبیعت شاهد حوادثی ناگواری هستیم تاکید کرد: پلیس آماده است تا با کسانی که به هر نحو قصد  ایجاد مزاحمت برای مردم یا اخلال در نظم و امنیت عمومی را داشته باشند برخورد کند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه چند شب پیش شاهد انفجار مواد منفجره در منزل یکی از شهروندان بی‌احتیاط بودیم که برای همسایگان مشکلاتی به وجود آورد.

سردار واعظی تصریح کرد: مردم در صورتی که موردی از نگهداری مواد محترقه مشاهده کردند به پلیس اطلاع دهند تا جلو حوادث این‌چنینی گرفته شود.

وی در خصوص تامین امنیت انتظامی و ترافیکی در ایام تعطیلات نوروز نیز گفت: علاوه بر امکانات و نیروهای موجود که به صورت معمول در حال خدمت‌رسانی هستند، حدود 70 تیم سیار پلیس نیز پیش‌بینی شده که در مکان‌هایی پر ازدحام مانند بنادر، سواحل، مکان‌های تاریخی و دیدنی به صورت پررنگ حضور خواهند یافت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار