بعداز6سال کشمکش بین استانداری وشهرداری:
 بوشهر:رییس شورای شهر بوشهر خبر داد: در نشستی که صبح دوشنبه در عسلویه برگزار شد و از استاندار تا شهردار، وی و مجموعه های نفتی بودند، تفاهم نامه واگذاری دهکده گردشگری به شهرداری بوشهر با قول تسویه همه بدهی های آن امضا شد.
کد خبر: ۷۲۲۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۱ 05 March 2019

 بوشهر:رییس شورای شهر بوشهر خبر داد: در نشستی که صبح دوشنبه در عسلویه برگزار شد و از استاندار تا شهردار، وی و مجموعه های نفتی بودند، تفاهم نامه واگذاری دهکده گردشگری به شهرداری بوشهر با قول تسویه همه بدهی های آن امضا شد.

این پروژه با اعتبارات استانی در حاشیه بلوار امام علی کلید خورد و در اسفند 94 با حضور رییس وقت سازمان میراث فرهنگی افتتاح گردید، اما با وجود تبلیغات متعدد مدیریت وقت استان بر روی این پروژه، دهکده گردشگری نتوانست در میان مردم و مسافران دلبری کند.

اتفاقی که می توان دلایل اصلی اش را شامل: ایرادات فعالین زیست محیطی به نداشتن مجوزهای لازم در این پروژه و همچنین نگهداری نامناسب این فضا اشاره کرد، طوری که استاندار وقت حاضر به سپردن پارک مذکور که در حریم شهر قرار دارد به شهرداری نشده و حتی پای شرکت نفتی پازارگاد هم وسط کشیده شد تا اثری از متولی اصلی نگهداری زیرساخت های شهری در دهکده گردشگری نباشد.

تجربه ای که البته با وجود هزینه های صورت گفته و نصب آلاچیق و سپس برداشت آن، ناموفق از آب درآمد و در این بین شهروندان و مسافرانی که در ورودی بوشهر گذرشان به این مجموعه می خورد، بابت هدر رفت سرمایه ها حسرت می خوردند.

در این شرایط، رییس شورای شهر بوشهر خبر داد: طی نشستی که امروز در عسلویه با حضور استاندار، مدیرعامل شرکت هولدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس که شرکت پازارگاد به عنوان متولی قبلی دهکده گردشگری هم زیرمجموعه آن می باشد، شهردار و بنده جلسه ای برگزار و تفاهم نامه واگذاری رسمی این دهکده به شهرداری مرکز استان امضا شد.

ابوذر دهدار افزود: براساس تفاهم نامه منعقد شده، شرکت هولدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس به صورت قطعی و با اختیار تام مجموعه گردشگری بوشهر را به طور کامل و بدون هرگونه ادعایی به شهرداری بوشهر هبه و هدیه کرده و در بند دیگر نیز مقرر شده که شهرداری درخصوص بدهی های گذشته هیچ مسئولیتی ندارد.

دهدار تاکید کرد: شهرداری از هفته های گذشته که هنوز دهکده گردشگری به صورت قطعی واگذار نشده بود، نظافت و آماده سازی آن را برای ایام نوروز آغاز کرده و از فردا نیز با نیروهای بیشتری نگهداری و ساماندهی این مجموعه برای شهروندان و گردشگران را برعهده می گیرد.

رییس شورای شهر بوشهر تصریح کرد: درخصوص واگذاری پارک لیان به شهرداری نیز پیگیری های خوبی داشته ایم و بسیار خوش بین هستیم در فروردین و اوایل سال آینده به نتیجه برسد تا فرصت های جدیدی برای توسعه سرانه های فضای سبز و تفریح شهروندان رقم بخورد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار