کد خبر: ۷۱۹۵۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۲ 26 February 2019

بوشهر: دبیر حزب مردم سالاری در استان بوشهر گفت: با توجه به گذشت چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی و نیازها و اقتضاعات جدید تصویب لایحه جامع قانون انتخابات راهی برای افزایش مشارکت مردم در پای صندوق های رای است.

سید حسین جعفری روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: قانون انتخابات با توجه به تغییر نیازهای اجتماعی و شرایط جدید پیش آمده نیاز به بازنگری دارد و تدوین لایحه جامع قانون انتخابات خط مشی جدیدی در مسیر انتخابات به وجود می آورد.
وی بیان کرد: ایران اسلامی در 40 سال گذشته همه تصمیم گیری های خود را براساس نظر و با مشارکت مردم انجام داده و تاریخ همواره شاهد حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای بوده است.
جعفری اضافه کرد: حضور بیشتر مردم در پای صندوق های رای نیازمند یکسری اصلاحات در قانون انتخابات است که انتظار می رود با بررسی و تصویب این لایحه توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی این امر در کشور محقق شود.
وی ادامه داد: همانطور که درسال 1368، 10 سال پس از تصویب قانون اساسی یکسری اصلاحاتی در این قانون انجام شد بنا به شرایط جدید تصویب لایحه جامع قانون انتخابات می تواند برای حضور هر چه بیشتر جوانان و رای اولی ها مفید و زمینه حضور آنان را فراهم کند.
دبیرحزب مردم سالاری در استان بوشهر گفت: با توجه به آغاز دهه پنجم انقلاب ارائه لایحه اصلاح قانون جامع انتخابات می تواند مشوق و ایده ای برای حضور نسل های مختلف انقلاب باشد و از جمله ضرورت هایی است که توسط دولت انجام و به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است.
وی با اشاره به اینکه الکترونیکی شدن انتخابات از جمله موارد مطرح شده در لایحه جامع قانون انتخابات است افزود: با توجه به پیشرفت جامعه و دسترسی به تکنولوژی های مختلف و رویکرد رسیدن به دولت الکترونیک، الکترونیکی کردن انتخابات احتمال بروز هر گونه شائبه در نتیجه را از بین می برد و زمینه اعلام نتیجه انتخابات در کمترین زمان ممکن را فراهم می کند.
جعفری تاکید کرد: با الکترونیکی برگزار کردن انتخابات شفافیت در کار بیشتر و روان تر می شود.
دبیرحزب مردم سالاری در استان بوشهر گفت: استانی شدن انتخابات کمک می کند نمایندگان از دید محلی و منطقه ای انتخاب نشوند و با اجماع بین نمایندگان مسائل استان ها به صورت منطقه ای دنبال شود.
وی ادامه داد: استانی شدن انتخابات باعث می شود مشکلات استان ها به دور از نگاه محلی و به صورت کلی با همفکری و مشارکت نمایندگان پیگیری و خواسته های منطقه ای بهتر شناسایی و پیگیری شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار