کد خبر: ۷۱۷۲۱۸
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲ 20 February 2019
سفر قبل در مقابل جمعیتی که بیشتر آنها با اتوبوس از شهرها و استان‌های اطراف به عنوان سیاهی لشکر فیلم "غوغای روحانی ببین" با پول حرام برایتان جمع کرده بودند سه وعده اقتصادی دادید، سه وعده کوچک و دور از شان رییس جمهور اسلامی ایران که البته همان‌ هم محقق نشد.
به گزارش سوک، خضر خلیلی از فعالان اقتصادی و رسانه ای استان بوشهر در کانال تلگرامی خود نوشت: آقای رئیس جمهور آرزو می‌کنم سفرتان به بوشهر لغو شود، سفری با میلیاردها تومان هزینه مستقیم و ده‌ها میلیارد خسارت غیرمستقیم، با دست‌آوردی که از هم‌اکنون قابل پیش بینی است، " تقریبا هیچ ".
 
درست مثل سفر قبل که آمدید و وعده دادید و رفتید و هیچ نشد. خوب است اعلام کنید از سه وعده اقتصادی ناچیز سفر قبل کدامش محقق شده است؟
 
سفر قبل در مقابل جمعیتی که بیشتر آنها با اتوبوس از شهرها و استان‌های اطراف به عنوان سیاهی لشکر فیلم "غوغای روحانی ببین" با پول حرام برایتان جمع کرده بودند سه وعده اقتصادی دادید، سه وعده کوچک و دور از شان رییس جمهور اسلامی ایران که البته همان‌ هم محقق نشد.
 
گفتید بوشهر را منطقه آزاد می‌کنیم، نکردید. لطفا نگویید که مجلس مخالفت کرد. طبیعی بود که با آن اقدام عجیب دولت در ارائه لایحه ایجاد همزمان و یکهویی شصفتاد منطقه آزاد و ویژه، مجلس مخالفت کند. ایجاد این تعداد منطقه یک تحول اقتصادی، سیاسی و اجتماعی اساسی بود که می‌توانست فضای اقتصادی کشور را با پیامدهای بزرگ پیش‌بینی نشده مواجه کند. 
 
طبیعی بود که مجلس با همه کم‌عقلی‌هایش بترسد و تسلیم هیچ ترفندی برای تصویب آن نشود. معلوم بود که دولت می‌خواهد از نام بوشهر سواستفاده کند. منطقه آزاد حق چندین ده‌ساله بوشهری‌ها بود و در میان آن فهرست بلندبالا موجه‌ترین مورد. دولت میخواست با وازلین منطقه آزاد بوشهر چوب نتراشیده این لایحه را در آستین تنگ اقتصاد کشور فرو کند که انصافا شدنی نبود! از این وعده شما فقط بلاتکلیفی و جر و بحث بی‌حاصل و گرانی زمین و مسکن برای بوشهر به جای ماند و بس. 
 
مصوب کردید ۵۰۰ میلیارد به صنایع استان به صورت ویژه تسهیلات بدهید. ماه و سال پیگیری کردیم،هیچ خبری نبود که نبود. اگر مدیران‌تان به شما بگویند که این مبلغ پرداخت شده کذب محض و بازی با عناوین است، لطفا نه خودتان باور کنید و نه منتش را سر مردم بگذارید.
 
اگر نمی دانید، بدانید از ابتدای دولت شما صنعت استان با سقوط چند صد در صدی مواجه شده است و در تمامی شاخص‌ها به یک سوم و یک چهارم و حتی یک پنجم قبل از آن درغلطیده و بعید است حالا‌ حالاها کمر راست کند. کافی‌ست به آمار سایت وزارت صنعت و معدن مراجعه کنید. 
 
وعده سوم هم راستش دقیقا یادم نیست چه گفتید. در اینترنت هم جستجو کردم پیدا نکردم. یادم می‌آید در آن سفر سه انگشت‌تان را بالا برده بودید و گفتید سه کار اساسی برای بوشهر خواهیم کرد و فقط میدانم که سومی ناچیز بود، مثلا در حد احداث یک موج شکن. از جنس همان تعارفات معمول مقامات که برای جور شدن قافیه شعر سفر، گفته می‌شود!
 
الان هم شنیده‌ام که می‌خواهید در ستاد استانداری بنشینید و با گفتن علی برکت‌الله چند طرح کوچک و بزرگ که بعضا مدت‌هاست فعالیت‌شان شروع شده، از راه دور افتتاح کنید، طرح‌هایی که دولت شما نقش چندانی در شروع و تکمیل آن نداشته است.
 
خب این کار را می‌توانید از همان تهران هم انجام دهید و به جای اینهمه هزینه و دنگ و فنگ، یک نفر ( تنها یک نفر) تام الاختیار برای دلجویی از مجریان این طرح‌ها بابت انواع و اقسام مشکلاتی که ادارات دولتی در این سالها برایشان ساخته‌اند و رفع الباقی مشکلات دولت‌ساخته اعزام کنید.
 
این نوع افتتاح هیچ خستگیی از تن مدیران این طرح‌ها در نمی‌آورد. همچنین شنیده‌ام قرار است چهار نفر که از قبل توسط نمایندگان نهاد ریاست جمهوری گزینش شده‌اند در حضور شما در سالن اجتماعات عریضه‌های کنترل شده توسط همان نمایندگان را بخوانند. باید بگویم دوره این‌کارها هم گذشته و باور کنید هیچ دردی از هیچ جای دولت و این استان بدشانس دوا نخواهد کرد مگر اینکه به فاصله‌ها و نفرت‌ها بیافزاید.
 
مابقی جزئیات سفر هم همین‌طور. کلنگ‌زنی‌های الکی، وعده‌های نشدنی، تفاهم‌نامه‌های صوری و احتمالا رفتن روی اعصاب خلق‌الله با سخنان‌تان که گرانی نداریم و همه چیز خوب است و آسوده باشید که شهر در امن و امان است و طراران به طراری و عیاران به عیاری!
 
جناب روحانی سلف ناصالح شما هم از این کارها می‌کرد، البته بهتر از شما و تیم‌تان. اگر قرار است از یاسوج و خوزستان و فارس برای استقبال شما آدم جمع کنند، برای آن مرد هنوز نرفته، از خراسان جنوبی و کرمان هم حکم ماموریت می‌زدند و اتوبوس اعزام می‌کردند. اگر شما ده وعده نشدنی می‌دهید و بیست مصوبه بی‌هوا می‌گذرانید، او از صد پایین نمی‌آمد… . 
 
مردم در اعتراض به همین کارهای دولت قبل به شما اعتماد کردند و رای دادند، با پشت دست به دهان مردم نزنید. نمی‌خواهم عوام‌فریبانه حرف بزنم ولی پیشنهاد می‌کنم با بخشی از هزینه سفرتان بدهی جمع کثیری از فقرای این استان نشسته بر گنج گاز و نفت به نانوایی‌ها را پرداخت کنید، بسیاری از نانوایی های استان نان قرضی می‌فروشند تا سرماه برسد و یارانه مردم پرداخت شود. در عوض به جای مدایح بی ارزش مدیران و طعن و نفرین منتقدان، محرمان و مستضعفان دعایتان می‌کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار