در نشست شورای شهر بوشهر مطرح شد؛
بوشهر: نشست شورای شهر بوشهر در شرایطی با حضور دیرهنگام «ابوذر دهدار» رییس آن در 30 دقیقه پایانی همراه بود، در بخش نخست با طرح مشکلات برخی شورایاران محلات جنوبی همراه بود و در پایان نیز تنها یک لایحه با موضوع آماده سازی شهر برای ایام نوروز مورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر: ۷۱۷۲۱۷
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳ 20 February 2019

بوشهر: نشست شورای شهر بوشهر در شرایطی با حضور دیرهنگام «ابوذر دهدار» رییس آن در 30 دقیقه پایانی همراه بود، در بخش نخست با طرح مشکلات برخی شورایاران محلات جنوبی همراه بود و در پایان نیز تنها یک لایحه با موضوع آماده سازی شهر برای ایام نوروز مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش «تابناک بوشهر»؛ در این جلسه که بخش نخست آن توسط روح الله نصرتی نایب رییس شورا اداره شد، در ادامه با نطق های برخی اعضا همراه شد.

کیوان هاشم زاده عضو شورای شهر بوشهر در نطق خود نسبت به حفاری گسترده و بدون برنامه در اغلب خیابان ها خصوصا مرکز شهر توسط شرکت آب و فاضلاب گفت: جدا از اینکه پیمانکار مربوطه کند است و شب کاری ندارد، ترمیم نوارهای حفاری هم بسیار بی کیفیت انجام می شود و عملا بابت کم کاری مجموعه های حفار، اعضای شورا و شهرداری فحش می‌خورند.

وی خطاب به شهردار که در جلسه حضور داشت خواستار برگزاری نشستی با دستگاه های حفار برای ساماندهی به این وضعیت شد و افزود: من به سهم خود اجازه نمی دهم تا قبل از اسکن زمین که بعدا نگویند از قرار داشتن لوله های دیگر در مسیر بی اطلاع بوده ایم، همچنین الزام به فعالیت در شب و زمان مهلت کار ضروریست از این پس اجازه حفاری به این دستگاه ها در سطح شهر نمی دهم.

وی همچنین با اشاره به در پیش بودن 18 اسفند روز بوشهر گفت: برنامه های این روز باید با کیفیت و در شأن بوشهر باشد، اما الزاما کیفیت برنامه با افزایش هزینه ها به دست نمی آید. از این رو پیشنهاد دارم با توجه به مشکلاتی که شهرداری درخصوص تامین نقدینگی برای پروژه ها دارد، برنامه های روز بوشهر بجای یک هفته در طی 3 یا 4 روز جمع بندی شود تا منجر به تکرار و خستگی نشود و در هزینه ها نیز صرفه جویی کنیم.

عضو شورای شهر بوشهر همچنین به اظهارات اخیر نماینده کازرون مبنی بر اینکه بوشهر آب خود را از جای دیگری تامین کند اشاره کرده و اظهار داشت: با بسیاری از اهالی کازرون در بوشهر زندگی مسالمت آمیزی داریم و اظهارات نماینده این شهرستان به نوعی تفرقه افکنی است، چرا که اگر قرار باشد شیوه ایشان دنبال شود، ما هم باید بگوییم پارس جنوبی مال بوشهر است و گاز نمی دهیم و دنبال جمع کردن هیزم بروید.

هاشم زاده در پایان به گرانی در بازار گوشت اشاره کرد و افزود: این وضعیت نشان بی لیاقتی دولتمردان است و آنها نباید اذهان را متوجه خارج مرزها کرده و ناتوانی خود را فراموش کنند.

مردم گرفتار ناتوانی پیمانکار فاضلاب

عبدالخالق برزگرزاده دیگر عضو شورا نیز خواستار نشست شهردار با دستگاه های حفار برای ساماندهی این وضعیت شد و اظهار داشت: به دلیل ضعف پیمانکار فاضلاب، ابتدایی ترین تجهیزات جهت ایمنی کار و سرعت پروژه مورد توجه قرار نمی گیرد و قریب چند ماه است که مرکز شهر بوشهر گرفتار حفاری برای این پروژه است.

وی ادامه داد: شورای شهر مخالف توسعه نیست، اما وقتی پیمانکار حاضر به تهیه ورق های آلومینیومی ضخیم نیست که در محل حفاری قرار داده تا نیاز به مسدود کردن خیابان نباشد و مردم درگیر مشکلات ترافیکی نشوند، باید شهرداری مقتدرانه در این زمینه ورود کرده و برای مراحل بعدی مجوز حفاری ندهد.

طاهره شمشیری دیگر عضو شورا نیز با اشاره به اینکه در هفته گذشته ناگزیر به انتقال پدرش به بیمارستان قلب بوشهر شده، تصریح کرد: همه خیابان های اطراف بیمارستان با نوار حفاری فاضلاب مسدود شده و ما با دردسر زیاد و از میان کوچه پس کوچه ها به بیمارستان رسیدم. اگرچه آن روز عمر پدرم به دنیا بود و وی بعدا فوت شد، ولی قطعا این روند که یک دفعه چندین خیابان گرفتار حفاری می شود، برای مردم نارضایتی و مشکلات عدیده پیش می آورد.

وی خواستار مدیریت شهرداری در این خصوص شد و گفت: شهرداری درآمدی از حفاری ها ندارد و اتفاقا در اغلب موارد هزینه ترمیم هم به دوش شهرداری می افتد.

گرانی در جمعه بازار

شمشمیری همچنین در بخش دیگری از نطق خود با اشاره به گلایه شهروندان از افزایش قیمت اجناس در پنجشنبه و جمعه بازار بوشهر گفت: این بازار از سالیان گذشته با عرضه میوه با قیمت پایین تر از بازار بوشهر کمکی به خانواده های متوسط به پایین بوده، اما در هفته های اخیر قیمت های آن تفاوتی با مغازه های سطح شهر ندارد.

وی با اشاره به اینکه شهرداری زمین این بازار را به غرفه داران اجاره می دهد، اظهار داشت: اگر شهرداری بتواند درخصوص قیمت گذاری کالاهایی که آنجا عرضه می شود اقدامی صورت داده تا کمکی به قشر متوسط و پایین جامعه باشد، باید در این شرایط اقتصادی دست به کار شود.

شهردار بوشهر که در این جلسه حضور داشت، از واعظی معاون اجرایی خود خواست تا درخصوص موضوع قیمت گذاری در جمعه بازار و شرایط آن بررسی لازم را انجام دهد.

جانمایی سرویس های بهداشتی جدید

ندا عبدالله زاده عضو شورای شهر نیز با بیان اینکه متاسفانه خواسته های کوچکی مثل سرویس بهداشتی به بزرگترین خواسته های شهروندان ما مبدل شده، گفت: در راستای رفع این مشکل، شهرداری 50 سرویس بهداشتی مکانیزه را خریداری کرده که درخواست می شود درخصوص جانمایی آن در محل هایی که بیشترین تردد دارد و نگهداری مناسب از آن تمهیدات لازم اندیشیده شود.

وی همچنین با اشاره به فعالیت های عمرانی شهرداری طی ماه های منتهی به نوروز گفت: اولویت مدیریت شهری باید شهروندان باشد و انتظار داریم رسیدگی به مبلمان و زیبایی شهر در همه ایام سال استمرار یابد و منحصر به نوروز نباشد.

عبدالله زاده همچنین درباره خاموشی ساحل حدفاصل میدان المپیک تا میدان رئیسعلی دلواری سوال کرد که واعظی معاون اجرایی شهرداری گفت: پایه های روشنایی به دلیل همجواری با آب دریا دچار مشکلاتی شده بود که بجای خرید مجدد، صرفه جویی کرده و برای تعمیرات ارسال شد که تا دو هفته دیگر خاتمه یافته و نصب می شوند.

تعیین هزینه اجاره غرفه ماهی گلی و پارکینگ مسافران

در بخش پایانی جلسه که ابوذر دهدار رییس شورا در صحن حضور یافت، تنها یک لایحه که درخصوص برنامه ریزی شهرداری برای ایام نوروز بود مورد بررسی قرار گرفت.

براساس آن، برپایی غرفه های ماهی گلی و وسایل سفره هفت سین در اطراف میدان امام خمینی(ره) 1.5 میلیون تومان و در سایر نقاط که توسط شهرداری جانمایی شده، یک میلیون و 300 هزار تومان تعیین شد. همچنین ابعاد غرفه ها 3*3 و بابت هر متر اضافه تر 100 هزار تومان دریافت خواهد شد. گفتنی است زمان برپایی آن نیز از 10 اسفند تا 1 فروردین می باشد.

همچنین پارک دهکده گردشگری، شغاب و لیان برای برپایی چادر مسافران یا کمپ های شهرداری در نظر گرفته شد. از دیگر مصوبات این جلسه به شرح زیر بود:

پیاده راه شدن خیابان ساحلی از میدان رئیسعلی دلواری تا میدان المپیک و تبدیل آن به خیابان گردشگری از 10 اسفند تا پایان ایام نوروز با هدف برپایی غرفه های خرید و جشنواره های شبانه، دریافت یک برابر اجاره ماهیانه از صاحبان وسایل بازی در پارک ها بابت ایام نوروز، دریافت هزینه 35 هزار تومانی بابت تور 3 ساعته بوشهرگردی از هر نفر به همراه موسیقی، پذیرایی، دریافت 5 هزارتومان بابت حمام عمومی از هر نفر، نرخ 15 هزارتومان بابت هر نفر گشت دریایی و کسر 5 درصد بهای بلیط برای شهرداری، اخذ هزینه پارک خودرو سبک در پارک های مرجان، شغاب و صدف بابت هر ساعت هزارتومان و هر ساعت مازاد بر آن 500 تومان و خودروهای سنگین هر ساعت 5 هزارتومان و مازاد بر آن هر ساعت هزارتومان از دیگر موارد پیشنهادی شهرداری بود که توسط اعضای شورا مصوب شد.

از حاشیه های این موضوع، درخواست نصرتی نایب رییس شورا برای جلوگیری از برپایی چادر مسافرین نوروزی در ساحل توسط نیروهای شهرداری یا کمک از نیروهای بسیج و انتظامی بود که دهدار رییس شورا گفت: واقعیت این است که اقامتگاه های ما برای برپایی چادر ظرفیت حضور میلیونی مسافران را ندارد و ممنوع کردن برپایی چادر در ساحل دشوار است.

در پایان این جلسه برزگرزاده عضو شورا نیز از شهردار انتقاد کرد که لایحه نوروزی برنامه و اتفاق جدیدی در شهر پیش بینی نکرده و همان اتفاقات روتین سال های قبل موردنظر بوده است. به گفته وی، شورا و شهرداری باید خود را در قواره مرکز استان ببینید، ولی تفاوتی با فعالیت شهرداری و شورا در شهرهای اطراف دیده نمی شود.

در شرایطی که ندا عبدالله زاده رییس کمیسیون بودجه شورا اظهارات برزگرزاده را درباره خودش می دانست، برزگرزاده گفت: من به کسی اشاره نکردم و خطابم خودم و سایر همکاران است.

گفتنی است پس از بررسی این لایحه، جلسه شورای شهر بوشهر به پایان رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار