نایب رییس اتاق بازرگانی ایران در بوشهر:
بوشهر: نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران که به منظور شرکت در گردهماییی تجربیات بین المللی کارآفرینی به بوشهر سفر کرده بود، در نشستی خبری خاطنرشان کرد: تکانه های اقتصادی در ماههای اخیر و امنیتی و سیاسی شدن اقتصاد کشور باعث افت کارآفرینی می شود.
کد خبر: ۷۱۵۸۶۰
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸ 17 February 2019

بوشهر: نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران که به منظور شرکت در گردهماییی تجربیات بین المللی کارآفرینی به بوشهر سفر کرده بود، در نشستی خبری خاطنرشان کرد: تکانه های اقتصادی در ماههای اخیر و امنیتی و سیاسی شدن اقتصاد کشور باعث افت کارآفرینی می شود.

به گزارش «تابناک بوشهر»؛ پدرام سلطانی افزود: براساس شاخص جهانی کارآفرینی، در سال گذشته میلادی رتبه ایران 77 و اواسط جدول جهانی بوده، ولی طی ماههای اخیر فضای کارآفرینی آسیب دیده و بیشترین اثرات تکانه های اقتصادی بر محیط کارآفریتی بوده که این شرایط باعث می شود، کارآفرینان فعالیت خود را به تاخیر انداخته و محتاط تر شده یا آنکه به محیط دیگری سوق پیدا می کند.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه چرا اتاق بازرگانی به عنوان نماینده پارلمان بخش خصوصی نتوانسته اهداف خود را در ماموریت های دولت بگنجاند گفت: تجربه 8 سال هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران به من نشان داد که ساختار حکمرانی ما دچار اشکال است و تناسبی با اقتضائات قرن 21 ندارد که سایر کشورها برای بهبود کیفیت حکمرانی رقابت می کنند ولی این مهم در کشور ما دیده نمی شود، ضمن اینکه دولت های ما نیز در چارچوب متعارف خود محدودتر از دولت در سایر کشورها هستند و این کارکرد به سایر نهادها مثل اتاق بازرگانی هم منتقل می شود، طوری که در اتاق بازرگانی به شرایطی می رسیم که تصمیم گیر مشخص نیست یا مسیبری طولانی برای تصمیم پیش رو قرار می گیرد که به تاخیر و تحریف در تصمیم منجر می شود.

سلطانی در پاسخ به سوالی درباره اینکه در شرایط فعلی، نسخه شفابخش اقتصاد کشور را چه می دانید، تصریح کرد: من در سطحی نیستم که نظریه شفابخش دهم ولی به اندازه بضاعت فکری ام می گویم تا زمانی که پارادایم و الگوی ارتباط با جهان را اصلاح نکنیم، بار آن را اقتصاد کشور به دوش می کشد و اقتصاد نمی تواند در جامعه بین المللی اهرم رشد کشور باشد.

وی با یادآوری اینکه اقتصاد قوی می تواند منجر به قدرت سیاسی شود، ولی قدرت سیاسی به قدرت اقتصادی منجر نمی شود، خاطرنشان کرد: ما باید در کشور این راهبر عکس را اصلاح کنیم و تجربیات کشورهایی مثل بلوک شرق، کره شمالی و چین در سال های گذشته مثال خوبی برای این سبک تصمیم گیری است و ما نباید بار دیگر در این راه پا بگذاریم.

وی تصریح کرد: هرچه زمان تصمیم سخت کشور برای اصلاح مسیر ارتباط با جهان طولانی تر شود، هزینه های آن و امکان برگشت به مسیر صحیح سخت تر می شود.

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا در انتخابات جدید هیات نمایندگان اتاق بازرگانی کاندیدا نشدید؟ اظهار داشت: تمایل به اظهارنظر در این خصوص تا بعد از انتخابات اتاق هایی بازرگانی ندارم.

گفتنی است جشنواره تجربیات بین‌المللی کارآفرینی روز پنجشنبه با حضور شماری از مسؤولان استانی و میهمانانی از کشورهای سوئد و تاجیکستان توسط اتاق بازرگانی در سالن اجتماعات بندر بوشهر برگزار شد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار