کد خبر: ۷۱۲۳۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲ 06 February 2019

44 میلیارد تومان پروژه عمران شهری در محلات جنوبی شهر بوشهر اجرا می‌شودبوشهر: شهردار بوشهر با اشاره به تدوین پروژه‌های عمرانی در محلات جنوبی در راستای رفع محرومیت گفت: در این راستا ۴۴ میلیارد تومان پروژه عمران شهری در محلات جنوبی شهر بوشهر اجراء می‌شود.

به گزارش «تابناک بوشهر» به نقل از تسنیم؛ سید نورالدین امیری ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه در بوشهر با تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با بیان اینکه برنامه ویژه‌ای در ایام دهه فجر در شهر بوشهر اجراء می‌شود اظهار داشت: برنامه ویژه ایام الله دهه فجر، روز بوشهر و نوروز پیش‌رو در شهرداری بوشهر تدوین شده است.

وی تکمیل پروژه‌های نیمه تمام را در اولویت برنامه شهرداری دانست و تاکید کرد: برخی پروژه‌ها که در شهر بوشهر از قبل رها شده امسال با تلاش همه جانبه تکمیل و مورد استفاده شهروندان قرار می‌گیرد.

شهردار بوشهر بیان کرد: در این راستا، لیستی از پروژه‌های نیمه تمام شهر بوشهر تدوین و با یک برنامه ریزی مناسب اولویت بندی‌های لازم برای اتمام این پروژه ها انجام شده است.

امیری با تاکید براولویت تعیین تکلیف شرایط میدان آزادی بوشهربه واسطه نیازهای حوزه شهری خاطرنشان کرد: تعیین تکلیف پروژه چرخ فلک از دیگر اولویت‌های شهرداری بندر بوشهر است که با پیگیری‌های انجام شده و نیازهای توسعه محور این پروژه، پیمانکار قول داده تا پایان امسال بهره‌برداری کند.

وی ایجاد یک توازن بین مناطق جنوبی، مرکزی و شمالی شهر بوشهر را مهمترین برنامه خود عنوان کرد و افزود: با تدوین طرح تجدیدنظر در ضوابط و کالبد حریم سکونت‌گاه 7 تا 10 کیلومتری نیروگاه اتمی طرح‌های جدیدی در محلات جنوبی بوشهر اجراء می‌شود.

شهردار بوشهر با اشاره به تدوین پروژه‌های عمرانی در محلات جنوبی در راستای رفع محرومیت گفت: محلات جنوبی شهر بوشهر کم‌برخوردار است که در این راستا 44 میلیارد تومان پروژه عمران شهری در محلات جنوبی شهر بوشهر اجراء می‌شود.

امیری از افزایش طرح جدید بخش مسکونی در محلات جنوبی شهر بوشهر خبرداد و بیان کرد: بخش مسکونی در این محلات از 187 هکتار به 320 هکتار افزایش می‌یابد و سطح اشغال واحدهای مسکونی از 40 درصد به 60 درصد ارتقاء می‌یابد.

وی افزود: ایجاد فضای کارگاهی با مشاغل زودبازده و کوچک، افزایش تراکم مسکونی از 70 تا 120 متر بخشی دیگر از مزیت‌های اجرای طرح تجدیدنظر در ضوابط و کالبد حریم سکونت‌گاه 7 تا 10 کیلومتری نیروگاه اتمی است هر چند امکان دارد برخی منازل در حریم قرار گیرد که از آنها خرید و یا زمین معوض در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

شهردار بوشهر از واگذاری فضای سبز پارک لیان به شهرداری بوشهر خبر داد وگفت:  برای اجرای طرح سبز پارک لیان 50 میلیارد ریال تخصیص یافته است که ضمن توسعه فضای سبز با یک برنامه ریزی مناسب یک سری امکانات رفاهی در آن جا مستقر می‌شود.

امیری با اشاره به سابقه فرهنگی شهردار بندر بوشهر عنوان کرد: این شهر فاقد یک مرکز توسعه یافته فرهنگی است که  طرح سرای محله در راستای هویت بخشی به محلات سال آینده اجرایی می‌شود.

وی اجرای طرح  روگذار میدان مطهری بوشهر با حفظ فرهنگ انسان محور و رفع گره کور ترافیکی، ساخت سرویس‌های بهداشتی در مناطق گردشگری ساحلی، توسعه فضای سبز، احیاء بافت قدیم و پروژه‌های عمران شهری بر اساس مطالبات مردم را از دیگر برنامه شهرداری بوشهر عنوان کرد.

شهردار بوشهراز توسعه ناوگان آتش‌نشانی بوشهر خبر داد و بیان کرد: در این راستا دو دستگاه خودرو آتش‌نشان با اعتبار 25 میلیارد ریال خریداری شده و به‌زودی به ناوگان این سازمان می‌پیوندند که می‌تواند تا ارتفاع چهل متر کار امدادرسانی را انجام دهد.

امیری، عنوان کرد: با توجه به این که اعتبارات شهرداری با ساخت و سازهای مردمی همراه بوده شاهد مشکلاتی در این بخش هستیم که برگرفته از کاهش ساخت و سازهاست اما سعی می‌شود که با وجود این شرایط ارائه خدمات بدون وقفه انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار