دریکی ازبیمارستان های بوشهر:
بوشهر: مرگ "سوزان کریمی" دختر جوان بوشهری در حین عمل جراحی بینی دربیمارستان خاتم الانبیا نیروی دریایی، منجر به تشکیل پرونده قضایی و ورود دانشگاه علوم پزشکی به این موضوع شده است.
کد خبر: ۷۱۰۳۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۱ 01 February 2019

بوشهر: مرگ "سوزان کریمی" دختر جوان بوشهری در حین عمل جراحی بینی، منجر به تشکیل پرونده قضایی و ورود دانشگاه علوم پزشکی به این موضوع شده است.

به گزارش «تابناک بوشهر»؛ این دختر جوان روز گذشته تشییع و در آرامستان بهشت صادق بوشهر خاکسپاری شد.

بالای سر قبر، مادر مرحوم قادر به بازگو كردن آنچه در اين مدت گذشته، نیست؛ در همین حین دایی مرحوم مي‌ گويد: من اطلاعی از عمل جراحی بینی نداشتم، وگرنه منصرفش می کردم؛ آن هم در شرایطی که متاسفانه فردی که از فعالیت پزشکی منع شده، با نام و شماره پزشک دیگری اقدام به عمل جراحی کرده است.

وی خواستار پیگیری جدی این اتفاق از سوی دادستان بوشهر به عنوان مدعی العموم شده و می گوید: از ما که گذشت، حداقل این اتفاقات تلخ برای دیگران رخ ندهد.

مرگ دختر جوان به روایت خواهری که نجات یافت

خانواده سوزان کریمی، سهل انگاري رخ داده توسط فردی که بدون داشتن تخصص اقدام به عمل کرده و صرفا تکنسین اتاق عمل بوده را دلیل مرگ دخترشان می دانند و به طرح شکایت قضایی اقدام کرده اند.

«سوده کریمی» خواهر مرحوم که وی نیز همزمان عمل جراحی بینی داشته، ولی بعد از حادثه تلخ پیش آمده برای خواهرش، عمل وی لغو گردیده، درخصوص اتفاق پیش آمده می گوید: اواخر آبان ماه امسال من و خواهرم جهت عمل زیبایی بینی به مطب دکتر «م» در بوشهر مراجعه نموده و پس از گرفتن نوبت از منشی، نزد آقای «ش» که در همین مطب بود معرفی شدیم. ایشان پس از معاینه من و خواهرم، دستور گرفتن عکس از بینی دادند و ما هم بعد از تهیه عکس، حدود یک ماه بعد (اوایل دی ماه) مجدداً به مطب مراجعه نموده و با آقای «ش» ملاقات کردیم. وی پس از مشاهده عکس، به ما نوبت عمل داد و گفت شانزده میلیون تومان به شماره کارت (...) بنام فرد دیگری که «ا» نام داشت به عنوان هزینه عمل دو نفر واریز نمائید که طی روزهای 24 و 25 دی ماه این هزینه پرداخت شد.

وی با اشاره به اینکه صبح یکشنبه هفتم بهمن ماه جهت انجام در بیمارستان خاتم الانبیا نیروی دریایی تعیین گردید، ادامه داد: اینجانب به اتفاق خواهر مرحومم در معیت مادر و خاله ام به بیمارستان مراجعه نموده و پذیرش شدیم. در همین اثناء یکی از پرستاران بخش زنان ما را سرزنش کرد و گفت اگر از من می شنوید اینجا عمل نکنید، چون آقای «ش» شما را عمل می کند نه آقای «م» که مدارک به نام وی تکمیل شده است. در همین فاصله نام من و خواهرم خوانده شد و به داخل بخش رفتیم.

وی با اشاره به اینکه خواهرش زودتر وارد اتاق عمل شد، گفت: حوالی ساعت 8:30 صبح بود و من هم در بخش زنان منتظر ماندم که پس از اتمام عمل خواهرم، به اطاق عمل انتقال یابم. اما چندین ساعت گذشت و خبری از خروج خواهرم از اتاق عمل نشد تا اینکه حوالی ساعت 12:40 به من خبر دادند که دستگاه خراب شده و فعلا لباس هایت را بپوش تا بعداً به شما اطلاع دهیم. دیگر هیچ اطلاعی نداریم که در اطاق عمل چه کاری انجام داده اند.

وی افزود: حوالی ساعت 13:30 دو مأمور لباس شخصی با بیسیم به داخل پذیرش بیمارستان حضور یافته و با پرسنل بیمارستان صحبت کردند، سپس آنها همراهان بیمار را بیرون کردند. در ادامه یک پرستار به یکی از بستگان که بعداً به بیمارستان آمده بود، اطلاع داد خواهرم فوت شده است.

سوده کریمی با اشاره به ابهاماتی که درخصوص مرگ خواهرش وجود دارد، نظیر انجام عمل توسط فردی که از اعتبار پزشک دیگری استفاده می کند، گفت: در این خصوص شکوائیه ای به دادگستری بوشهر ارائه شده و امیدواریم بطور جدی رسیدگی شود تا این سهل انگاری ها در قبال سلامت و جان مردم توسط برخی پزشکان تکرار نشود.

اطلاعیه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر: با جدیت در حال پیگیری هستیم

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر درخصوص فوت غیرمنتظره این دختر جوان در حین عمل جراحی اعلام کرد: به دنبال فوت غیرمنتظره خانمی جوان در یکی از بیمارستان های غیر دانشگاهی شهر بوشهر بعد از عمل جراحی ترمیمی بینی، به استحضار می رساند موضوع به صورت جدی برای تعیین علت مرگ و روشن شدن تمامی ابعاد ماجرا در حال پیگیری است.

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بوشهر ضمن عرض تسلیت و آرزوی صبر برای خانواده داغدار ایشان، هم راستا با سایر نهادهای قضایی و انتظامی از تمامی ظرفیت خود در جهت تبیین این حادثه استفاده خواهد کرد و با هر نوع قصور یا تخلف بدون هیچ گونه مسامحه ای برخورد خواهد شد.  

لازم به ذکر است این دانشگاه موضوعاتی که در فضای مجازی درخصوص علت مرگ این جوان از جمله مصرف داروی تاریخ گذشته و غیره در حال انتشار است را تایید نکرده و  همچون سایر نهادهای مرتبط منتظر اعلام نتیجه کالبدشکافی از سوی سازمان مرجع صاحب صلاحیت یعنی پزشکی قانونی می باشد.

افکار عمومی در انتظار توضیح مقامات مسئول

این اولین حادثه پزشکی در استان بوشهر نیست و بعید است با روندی که وجود دارد آخرین مورد باشد! از این رو انتظار می رود دستگاه قضایی، پزشکی قانونی و دانشگاه علوم پزشکی با جدیت به پیگیری ابعاد حادثه پرداخته و افکار عمومی را در جریان گزارش خود قرار دهند.

قطعاً سکوت در قبال این حوادث، بازتاب خوشایندی در افکار عمومی ندارد و زحمات بسیاری دیگر از پزشکان که تلاش آنها منجر به سلامتی هم استانی هاست را خدشه دار می سازد.

از این رو بوشهری ها منتظر ارائه گزارش دستگاه های مسئول در قبال این حادثه تلخ هستند تا در صورت احراز تخلف صورت گرفته (که از شواهد پیداست تخلفاتی جدی رقم خورده) بدون هیچگونه اغماض و پرده پوشی مورد پیگیری قرار گرفته و نتایج آن به اطلاع مردم برسد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
Ma aghajani
|
Singapore
|
۰۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
با سلام . دختر من در تاريخ ٥آبان ٩٧ به كلينيك بهگرتوان تهران جهت جراحي بيني مراجعه كرد و پس از تزريق داروي بيهوشي و به دليل نبود امكانات لازم دچار ايست قلبي شد . از غربيترين منطقه تهران به بيمارستاني در شرق تهران منتقل و پس از سه روز فوت شد. قصور پزشكي محرز عامل مرگ دخترم بود و اين ضايعه نه تنها من و پدرش بلكه تمام اقواممان را در اندوهي سخت فرو برده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار