بوشهر: به گفته آموزش و پرورش بوشهر، جلوگیری از حضور دانش آموزان در جلسه امتحان به خاطر پول تخلف است و اگر مواردی در این خصوص گزارش شود، با مدیر یا معاون مدرسه برخورد می شود.
کد خبر: ۷۰۶۸۹۹
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳ 23 January 2019

بوشهر: به گفته آموزش و پرورش بوشهر، جلوگیری از حضور دانش آموزان در جلسه امتحان به خاطر پول تخلف است و اگر مواردی در این خصوص گزارش شود، با مدیر یا معاون مدرسه برخورد می شود.

به گزارش «تابناک بوشهر»؛ چند روز پیش یکی از دانش آموزان هنرستان دخترانه "مروارید دانش" بوشهر با ارسال پیامی به «خلیج فارس» نسبت به اعلام نام شان در حین برگزاری یکی از جلسات امتحانات از سوی عوامل مدرسه به عنوان بدهکار و بیان اینکه حق شرکت در امتحان بعدی را ندارند، ابراز گلایه کرد.

متن پیام این دانش آموز در ادامه می خوانید: "من دانش آموز هنرستان مروارید دانش در خیابان بهمنی بوشهر هستم. وضعیت مالی خوبی ندارم و پرداخت هزینه ثبت نام هنرستان برای خانواده ام مقدور نبود اما به هر شکلی بود بخشی از هزینه واریز کردن و برای بخش دیگرش مهلت خواستن. اما امروز درست قبل از شروع جلسه امتحان، جلو همه دانش آموزان، اسم من و چند دانش آموزی که هزینه ثبت نام مون ناقص بوده یا پرداخت نکردیم را خواندن و گفتن امتحان بعد سر جلسه راهمون نمیدن. من فقط و فقط یه خواهش دارم لطفا اینو منتشر کنید که مدیران و معاونان مدارس جلو همه دانش آموزان بخاطر پولی که از لحاظ قانونی اجبار نیست، غرور دانش آموزان را له نکنن تا حسی که من پیدا کردم، برای دیگران رخ ندهد و دلشون نخواد از خجالت، بدون خوندن سوالات، فقط برگه امتحان رو تحویل داده و بخاطر پول نداشتن دلشون بشکنه."

برای پیگیری این موضوع به سراغ آموزش و پرورش شهرستان رفتیم و از سوی دفتر مدیر به مسئول رسیدگی به شکایات و ارزیابی عملکرد معرفی شدیم.

«صدیقه سیاح» کارشناس رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش بوشهر از خبرنگار ما خواست تا مهلت یک روزه برای وی در نظر گرفته شود تا موضوع را بررسی کند.

اقدام مسئولان مدرسه تخلف بوده

دو روز بعد از این موضوع، وی به خبرنگار ما گفت: رشته های تحصیلی هنرستان علاوه بر هزینه کتاب و بیمه، حدود 120 تا 150 هزارتومان نیز هزینه کارگاه های آنها می شود که با توجه به رشته تحصیلی شان این رقم متغییر است.

سیاح ادامه داد: طی سال های گذشته و با پرداخت نشدن سرانه های مدارس، هنرستان ها برای جبران بخشی از هزینه نوسازی وسایل کارگاه ها و لوازم اولیه ناچار به اخذ هزینه از دانش آموزان هستند، اما با این وجود، بسیاری از دانش آموزانی که بی بضاعت بوده اند، از پرداخت هزینه کارگاه معاف شده و از طریق خیرین جبران کردیم.

وی با بیان اینکه انتظار داریم اگر دانش آموزانی توانایی پرداخت هزینه هنرستان را ندارند به مدیر مدرسه مشکل خود را بازگو کنند، اگر هم آنجا نتیجه بخش نبود، به آموزش و پرورش شهرستان مراجعه و پس از بررسی، درخواست شان پیگیری می شود، ادامه داد: بررسی های ما نشان می دهد یکی از معاونان مدرسه این تخلف را داشته و در بین دانش آموزان، اسامی برخی از آنها را به عنوان بدهکار مدرسه اعلام و گفته که حق شرکت در امتحان بعدی ندارند. وقتی هم پیگیری کردیم، وی تصور می کرده امتحانات تنها اهرمی است که هزینه را از دانش آموزان اخذ کند، ولی قطعا اشتباه کرده و به وی تذکر داده شد.

مسئول ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش شهرستان بوشهر افزود: معاون مربوطه معتقد بوده که برخی از دانش آموزانی که حاضر به پرداخت 120 هزارتومان هزینه کارگاه برای یکسال نبوده اند، موبایل 2،3 میلیون تومانی نزد دفتر امانت می گذارند و بعد از پایان ساعت کلاسی از ما تحویل می گیرند، از این رو برای بررسی اینکه واقعا بی بضاعت هستند، باید بررسی بیشتری صورت بگیرد.

وی با تاکید مجدد بر اینکه هیچ مدرسه ای حق ندارد به بهانه پول و بدهی، دانش آموز را از حضور در جلسه امتحان منع کند، خاطرنشان کرد: در مورد اتفاق پیش آمده نیز با اطلاع رسانی صورت گرفته از سوی خبرنگار «خلیج فارس»، هیچ دانش آموزی از امتحان منع نشد و به معاون مربوطه تذکر دادیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار