استاندار بوشهر مطرح کرد:
بوشهر: استاندار بوشهر با تاکید بر تسریع طرح‌های عمرانی در بافت تاریخی بوشهر گفت: در سفر رئیس جمهور به بوشهر اعتبارات مورد نیاز برای توسعه زیرساخت‌های عمرانی در بافت تاریخی بوشهر و تصویب آن مورد توجه قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۷۰۶۱۱۲
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۸ 22 January 2019

بوشهر: استاندار بوشهر با تاکید بر تسریع طرح‌های عمرانی در بافت تاریخی بوشهر گفت: در سفر رئیس جمهور به بوشهر اعتبارات مورد نیاز برای توسعه زیرساخت‌های عمرانی در بافت تاریخی بوشهر و تصویب آن مورد توجه قرار می‌گیرد.

به گزارش «تابناک بوشهر» به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، عبدالکریم گراوند در جلسه هیئت امنای بنیاد ایران‌شناسی بوشهر با تاکید بر توجه شهرداری بوشهر نسبت به اجرای طرح‌های عمرانی در بافت تاریخی گفت: بخشی از هویت بافت تاریخی بوشهر مانند تجارت، اقتصاد، فعالیت پزشکی و مراودات فرهنگی وابسته به دریا است که باید به تقویت موزه این بخش‌ها توجه شود.

استاندار بوشهر مساحت بافت تاریخی بوشهر را 38 هکتار دانست و تصریح کرد: بنیاد ایران شناسی شعبه بوشهر در بافت مستقر است که برای تجهیز و نوسازی آن 2 میلیارد ریال پرداخت می‌شود.

گراوند موزه تجارت دریایی در بافت تاریخی بوشهر را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: این موزه دارای امکانات و تجهیزات مهم و تاریخی است که کدگذاری ابزارآلات و ثبت موره در فهرست موزه‌های تاریخی امری مهم و ضروری است.

وی، با تاکید بر توجه به ساختمان مشروطه در بافت تاریخی بوشهر خاطرنشان کرد: دانشکده هنر و معماری در دل بافت تاریخی بوشهر مستقر است که تدوین طرح احیاء بافت با همکاری این مرکز آموزش عالی مورد تاکید است.

استاندار بوشهر اجرایی شدن طرح جامع بافت را یک ضرورت دانست و تاکید کرد:در سفر رئیس جمهور به بوشهر اعتبارات مورد نیاز برای توسعه زیرساخت‌های عمرانی در بافت تاریخی بوشهر و تصویب آن مورد توجه قرار می‌گیرد.

گراوند تقویت فضای گردشگری بافت تاریخی بوشهر را مورد تاکید قرار داد و گفت: عمارت علوی در بافت بوشهر باید به مرکز چاپ،نشر و خانه مطبوعات تبدیل شود.

وی، با بیان اینکه در بافت تاریخی بوشهر در ادوار مختلف، اقوام، مذاهب و ادیان گوناگونی در کنار هم زندگی می‌کردند خاطر نشان کرد: وجود انواع مراکز مذهبی مربوط به ادیان  مذاهب گوناگون در بافت تاریخی بوشهر نشان از هم‌زیستی مصالحت‌آمیز بدون تنش و نزاع است که بازسازی تمامی ساختمان‌ها از جمله کلیسا در بافت باید مورد توجه قرار بگیرد.

استاندار بوشهر با تاکید بر تعیین و تعریف کاربری ساختمان‌های مستقر در بافت تاریخی بوشهر تصریح کرد: ساختمان حاج رئیس ظرفیت مهمی برای تبدیل آن به مرکز اقامتی و خدمات گردشگری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار