با هدف تقویت مبادلات تجاری،
رئیس شورای اسلامی و جمعی از فعالان اقتصادی جزیره کیش در سفر یه عمان با محمد رضا نوری شاهرودی سفیر کشورمان در مسقط دیدار و در خصوص تقویت همکاری افتصادی و تجاری گفتگو کردند.
کد خبر: ۷۰۱۹۹۸
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱ 11 January 2019

به گزارش ایرنا در این دیدار، حجت الاسلام نوری شاهرودی، روند همکاری های اقتصادی، تجاری و گردشگری بین کشورمان و عمان را در حال رشد ارزیابی کرد و از افزایش پرواز ها و سفر گردشگران عمانی به جزیره کیش خبر داد. 
سفیر کشورمان در عمان در این دیدار که روز چهار شنبه انجام شد با یادآوری روابط عمیق سیاسی و اقتصادی دو کشور ایران و عمان در طی سالیان متمادی گفت: این روابط بر مبنای مشترکات فرهنگی، تاریخی، جغرافیایی و بر اساس اراده مشترک رهبران دو کشور مسیری با ثبات و روبه رشد را طی کرده است .
حجت الاسلام نوری شاهرودی همچنین با اشاره به زیرساخت‌ها و ظرفیت های بسیار مناسب جزیره زیبای کیش گفت: این جزیره زیبا و مرجانی دارای امکانات هتلی و تفریحی ، دریایی فراوان و بسیار مناسبی می باشد که می تواند در زمینه جذب گردشگران عمانی در منطقه نقش بسزایی را ایفا نماید. 
سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان در ادامه این نشست با اشاره جاذبه ها سرمایه گذاری در کیش گفت: این جزیره با امکانات پیشرفته فرودگاهی ، بندری و زیر ساخت های گردشگری و اقامتی مناسب می تواند به مهمترین قطب گردشگری٫ تجارت و بازرگانی در منطقه تبدیل شود.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان همچینین با اشاره به ناشناخته بودن امکانات و ظرفیت های بالا و بسیار مناسب جزیره کیش برای گردشگران عمانی، ابراز امیدواری کرد که با همکاری سازمان منطقه آزاد کیش و فعالان اقتصادی در معرفی این قابلیتها و جذب گرشگران عمانی در کوتاه ترین زمان گامهایی موثر برداشته شود.
حجت الاسلام نوری شاهرودی اطلاع رسانی در خصوص معرفی این ظرفیت ها و پتانسیل ها را بسیار ضروری و مهم برشمرد و افزود : امروزه استفاده از ابزارها و روش های نوین اطلاع رسانی برای معرفی هرچه بهتر امکانات و زیرساخت ها، نقش بسزایی را در جذب گردشگران ایفا می کند که امیدواریم بزودی شاهد تحرکات بسار خوبی در زمینه استفاده از تبلیغات محیطی، برای معرفی هرچه بهتر جاذبه ها و زیبایی های جزیره کیش باشیم.
همچنین در این دیدار رئیس شورای شهر جزیره کیش با تشکر و قدردانی از اقدامات مثبت و تاثیر گذار سفارت جمهوری اسلامی ایران در عمان گفت: خوشبختانه امروز فضای باز اقتصادی زمینه تعاملات گسترده ایران با جوامع بین المللی را فراهم نموده و راه های پیشرفت و توسعه کشور و مناطق آزاد از جمله جزیره کیش مهیا شده است.
مهندس شرفی در ادامه افزایش پروازهای کیش - عمان را بسیار مثمر ثمر خواند و افزود :
بتازگی مسافرت به جزیره‌ی کیش با پرواز عمان به کیش و بالعکس با استقبال زیادی از سوی مسافران مواجه شده است، و خوشبختانه پرواز کیش به مقصد مسقط از یک پرواز در هفته به سه پرواز افزایش یافته است. که امیدواریم با توجه به روابط خوب ایران و عمان بزودی شاهد افزایش این پرواز ها و گسترش و توسعه‌ی روابط تجاری و گردشگری مسقط و جزیره زیبای کیش باشیم .
مهندس شرفی همچنین مشکلات بانکی، گمرکی، حمل ونقل دریایی ، ثبت شرکت و اقامت در عمان ، تضمین سرمایه گذاری در این کشور را از دغدغه های مهم فعالین اقتصادی کیش برای سرمایه گذاری در عمان برشمرد . 
در این نشست دکتر حیدری از فعالان اقتصادی کیش نیز طی سخنانی امکانات ، زیرساخت های رو به رشد جزیره را برای ارتباط دوسویه با عمان فوق العاده خواند و گفت : در یک دهه‌ گذشته سرمایه‌گذاری‌های زیادی در حوزه‌ی توریسم و جذب گردشگر در کیش صورت گرفته است و این جزیره به یکی از قطب‌های گردشگری در ایران و حتی منطقه تبدیل شده اس 
وی سواحل زیبا ، امکانات و زیرساخت های مهم اقامتی ، گردشگری و توریستی و تفریحی را از محورهای گردشگری و زمینه های درآمد اقتصادی ذکر کرد و افزود: جذب توریست‌ خارجی مطمئنا به بالا رفتن درآمد فعالان اقتصادی کیش و سرمایه گذاری هرچه بیشتر در این منطقه آزاد تجاری منجر خواهد شد .
در ادامه این نشست نیز محمدرضا بازگیر از فعالان فرهنگی و اقتصادی جزیره کیش با تشکر از دیدگاه مثبت سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان از اعلام آمادگی منطقه آزاد کیش برای معرفی قابلیت ها و پتانسیل های کیش در سطح بین المللی و ملی و دیدگاه بسیار مثبت دکتر مظفری در خصوص جذب حداکثری گردشگران داخلی و خارجی خبر داد و گفت : خوشبختانه مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد کیش برنامه های بسیار مثبتی را در این خصوص برای معرفی هر چه بیشتر قابلیت ها و پتانسیل های کیش در سطح بین المللی و ملی مد نظر قرار داده است. 
وی با اشاره به تاکیدات مدیر عامل منطقه آزاد کیش افزود: جزیره زیبای کیش در سطح ملی و بین المللی کم معرفی شده است و این موضوع یک واقعیت و رسالت و تکلیف برای همه ما می باشد لذا همه با هم باید برای پیشبرد این هدف مشترک کمک نماییم.
محمدرضا بازگیر استفاده از شیوه ها و روشهای مدرن در تبلیغات برای معرفی جاذبه های توریستی و گردشگری کیش ، شرکت در نمایشگاههای سیاحتی مطرح بین المللی و برپایی نمایشگاههای معرفی جزیره مرجانی کیش در کشورهای مختلف اسلامی و ایجاد زمینه های لازم در سفارتخانه های خارج از کشور برای معرفی هرچه بهتر و مناسب این جاذبه ها برای علاقمندان سفر به این جزیره زیبا و استفاده از برنامه های تلویزیونی و اینترنتی در جهت توسعه صنعت توریسم برای جزیره زیبای کیش را بسیار مهم و حیاتی خواند. 
در ادامه چند تن از فعالان اقتصادی جزیره کیش هم ضمن معرفی حوزه فعالیت خود به ارائه نظرات، طرح مشکلات و پیشنهادات خود در راستای گسترش روابط اقتصادی بین دو کشور پرداختند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار