در نشست شورای شهر مطرح شد؛
بوشهر: شهرداری بندر بوشهر گفت: پنج طرح اولویت دار شهرداری برای اجرا مشخص شد و قول هایی از استانداری و مجموعه های دیگر برای کمک اعتباراتی درخصوص آنها گرفته ایم.
کد خبر: ۶۹۸۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳ 01 January 2019

بوشهر: شهرداری بندر بوشهر گفت: پنج طرح اولویت دار شهرداری برای اجرا مشخص شد و قول هایی از استانداری و مجموعه های دیگر برای کمک اعتباراتی درخصوص آنها گرفته ایم.

به گزارش «تابناک بوشهر»؛ سید نورالدین امیری در نشست علنی شورای اسلامی شهر بوشهر که با حضور اعضا برگزار شد، افزود: روگذر میدان های مطهری و انتظام، هویت بخشی به میدان های شهر، جاده سرتل به جاده نیروگاه اتمی برای بهبود دسترسی محلات جنوبی، هویت بخشی به محلات با ایجاد سرای محلات و آماده سازی پارک لیان از طرح های اولویت دار شهرداری می باشد.

وی بیان کرد: در ارتباط با جاده دسترسی محله های جنوبی بوشهر به جاده نیروگاه اتمی رایزنی هایی نیز با مسئولان نیروگاه اتمی و استانداری انجام و مقرر شده در تکمیل آن مشارکت شود.

امیری ادامه داد: در ورودی شهر بوشهر و حدفاصل راستگرد میدان غدیر تا همین میدان که بزودی اجرایی می شود، یک پارک پیش بینی شده که احداث آن جلوه آبرومندانه ای به ورودی شهر خواهد داد.

وی اظهار داشت: پروژه چرخ و فلک 72 متری پارک شغاب نیز روند خوبی در پیش گرفته و براساس تعهد پیمانکار تا اسفندماه به بهره برداری می رسد.

امیری اظهار داشت: همچنین مراحل نهایی واگذاری پارک لیان به شهرداری در حال انجام است و موافقت استانداری را برای تزریق 5 میلیاردتومان اعتبار گرفته ایم که شرایط مناسبی برای استفاده از این فرصت ایجاد کنیم.

به گفته وی، تقاطع میدان شهید مطهری نیز در مراحل نهایی تعیین پیمانکار است و از استانداری 10 میلیاردتومان برای شروع عملیات آن اخذ شده است که تلاش می شود یک پروژه با کیفیت اجرایی کنیم.

امیری با اشاره به راه اندازی واحد طراحی شهرداری اظهار داشت: این واحد برای استفاده از ظرفیت های موجود در بدنه شهرداری صورت گرفته و در مدت زمان کوتاه فعالیت خود ضمن کاهش هزینه طراحی پارک و میادین، امکان خدمات دهی به سایر شهرداری های استان نیز دارد.

وی با اشاره به تصویب طرح کارت پارک در بوشهر از سوی شورای شهر خبر داد: بزودی جزییات طرح با اولویت اجرا در خیابان سنگی و سامان بخشی به ترافیک آن در اختیار شورا برای تصویب و سپس اجرا قرار می گیرد.

توضیح رییس شورای شهر بوشهر درباره حواشی جلسه هفته قبل

رییس شورای شهر بوشهر نیز در این نشست بابت اتفاقات هفته پیش که منجر به اخراج خبرنگاران شد، از رسانه ها دلجویی کرد.

ابوذر دهدار گفت: اتفاق پیش آمده سوءتفاهم بوده و نیت ما محدود کردن رسانه ها نیست و نخواهد بود.

وی با بیان اینکه تهیه عکس و خبر از جلسات شورای شهر برای خبرنگاران آزاد است افزود: ما از رسانه ها بابت نظارت مسئولانه و نقدهای دلسوزانه شان تشکر می کنیم و تلاش داریم شورای شهر به معنای واقعی اتاق شیشه ای باشد، از این رو اگر اتفاق هفته پیش باعث سوءتفاهم و تکدر خاطر رسانه ها شده؛ عذرخواهی می کنم.

تشکر از فرمانده سپاه استان بابت همکاری در آزادسازی اراضی نظامی

یک عضو شورای شهر بوشهر نیز از اتفاق پیش آمده در جلسه هفته قبل برای خبرنگاران عذرخواهی کرد و گفت: رسانه ها نقش مهمی در انعکاس نظرات مردم به ما و بالعکس دارند و باید ارزش آنها به خوبی دیده شود، ضمن اینکه عملکرد شورا نیز باید شفاف باشد.

عبدالخالق برزگرزاده همچنین از سردار رزمجو فرمانده سپاه استان بابت همکاری های اخیر در آزادسازی برخی اراضی این دستگاه نظامی که منجر به کمک به شهر خصوصا در بازگشایی برخی مسیرها شد تشکر و ابراز امیدواری کرد: سایر فرماندهان نظامی هم همانند قبل در روند توسعه و بهسازی شهر همراهی لازم را با مدیریت شهری داشته باشند.

رییس مرکز پژوهش های شورای شهر بوشهر همچنین از شهردار خواست تا برنامه کوتاه و بلندمدت خود را برای شهرداری تدوین و در اختیار شورا قرار دهد.

ضرورت تسریع در تکمیل آرامستان جدید بوشهر

اکبر توسلی دیگر عضو شورای شهر بوشهر با اشاره به تکمیل ظرفیت آرامستان فعلی بهشت صادق گفت: انتظار می رود شهرداری برای تکمیل آرامستان جدید در تنگک سوم که سال ها پیش کلنگ زنی شده جدیت لازم را داشته باشد.

یک ریال به پیاده روی اربعین کمک نشده

کیوان هاشم زاده عضو شورای شهر بوشهر نیز با بیان اینکه نطق اخیر من در انتقاد از تصمیم فرمانداری برای تایید نکردن مصوبه شورا برای کمک 390 میلیون تومانی به مراسم پیاده روی اربعین با برخی کنایه ها و تخریب ها همراه شد گفت: در این خصوص رسانه هایی که اجیر شده یا افرادی که با فعالیت های مذهبی و فرهنگی مخالفت دارند، ما را تخریب کردند که البته در راه امام حسین آمادگی داریم آماج فحش و کنایه برخی ها قرار بگیریم و به این حمایت افتخار می کنم.

وی ادامه داد: اما محض اطلاع شهروندان باید گفت که یک ریال از بودجه 160 میلیون تومانی برای مراسم پیاده روی اربعین که در بودجه امسال شهرداری مصوب شد، افزایش اعتبار مربوطه به 390 میلیون که در فرمانداری ماند پیشکش.

هاشم زاده همچنین گفت: امروز سالروز حماسه مردم در 9 دی است که آبی بر آتش فتنه در سال 88 بود و یک روز با برکت برای نظام ما محسوب می شود.

این عضو شورا همچنین در پایان خواستار برنامه ریزی شهرداری برای بهسازی معابر در محله قدیم امامزاده عبدالمهیمن شد.

تعرفه درآمدی شهرداری افزایش نیابد

مهرزاد آسایش عضو شورای شهر نیز با اشاره به مشکلات اقتصادی جامعه اظهار داشت: شهرداری عوارض و تعرفه های درآمدی برای سال آینده خصوصا در حوزه مسکونی و تجاری را افزایش ندهد، ضمن اینکه شاید این تخفیف بتواند منجر به بهبود فعالیت ها و به نوعی افزایش درآمدهای شهرداری شود.

وی همچنین با بیان اینکه براساس یک نظرسنجی که هزار شهروند در آن مشارکت کرده اند، آسفالت معابر که سال های قبل در اولویت نخست بود به اولویت های بعدی منتقل شده افزود: این مسئله نشان می دهد عملکرد شهرداری در زمینه آسفالت بهبود یافته، اما موضوع شهربازی مدرن و تقاطع در میادین پرترافیک همچنان اولویت جدی می باشد که نشان می دهد در این زمینه شهرداری باید برنامه ریزی و جدیت بیشتری داشته باشد.

تبریک روز 9 دی و درخواست از گمرک و بندر

روح الله نصرتی دیگر عضو شورای شهر بوشهر نیز در ابتدای نطق خود با بیان اینکه 9 دی که روز فهم و بصیرت مردم است را تبریک می گویم افزود: از شهردار می خواهیم تا برنامه های نوروز را به موقع به شورا ارسال کنند، همچنین ضرورت دارد بندر، گمرک و نیروگاه اتمی به مسئولیت های اجتماعی خود در قبال شهر عمل کرده، چون اکنون شورا به محل رجوع ورزشکاران و هنرمندان مبدل شده که قادر به پاسخگویی به همه تقاضاها نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار