بعدازنمایندگان مجلس نوبت به تمایندگان شورای شهررسید:
بوشهر: اقدام خبرنگار برای تهیه عکس از اداره بی نظم و پراکنده جلسه شورای شهر واکنش رییس این شورا را در پی داشت و ابوذر دهدار با غیرعلنی کردن جلسه، خبرنگاران را از صحن شورا اخراج کرد.
کد خبر: ۶۹۴۳۹۵
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۴ 24 December 2018

بوشهر: اقدام خبرنگار برای تهیه عکس از اداره بی نظم و پراکنده جلسه شورای شهر واکنش رییس این شورا را در پی داشت و ابوذر دهدار با غیرعلنی کردن جلسه، خبرنگاران را از صحن شورا اخراج کرد.

؛ یکشنبه شب و در صد و سی ودومین جلسه شورای شهر بوشهر که به صورت علنی و با حضور اعضا و شهردار برگزار شد، در زمان بررسی طرح و لوایح، زمانی که یکی ازخبرنگار ان برای تهیه عکس از جلسه اقدام کرد، رییس شورا از وی خواست تا عکس نگیرد.

تصویری از زمان اعتراض رییس شورا شهر به تهیه عکس از جلسه

در پی اصرار خبرنگار برای تهیه عکس و اینکه اگر چنین موضوعی ممنوع است جلسات شورای شهر را غیرعلنی کنید، رییس شورا گفت: «ما 5 ساعت اینجا می نشینیم و فعالیت می کنیم و برای دقایقی نیاز است راحت باشیم، همان زمان شما می خواهید عکس بگیرید که من اجازه این کار را نمی دهم!»

با این حال خبرنگار  این اقدام را خلاق قانون مطبوعات دانست ولی دهدار که به نظر می رسید از گزارش چندی پیش این رسانه درباره حواشی جلسات شورا و اداره بی نظم آن دلخور است و گویا انتظار رسانه ای شدن آنها را نداشته، گفت: «شما می نویسید ما جلسه شورا با طعم سمبوسه برگزار می کنیم، درحالی که ما 5 ساعت اینجا در جلسه نشسته و فعالیت می کنیم و برای دقایقی نیاز است رفع خستگی شود.»

وی ادامه داد: «شورای شهر اکنون دارای همدلی است و شما می خواهید با تهیه عکس بین ما اختلاف بیندازید!»

این اظهارات در شرایطی است که ماجرای صرف سمبوسه در جلسه رسمی شورا توسط اعضا واقعیت داشته و «خلیج فارس» در گزارشی به این بهانه نسبت به اداره بی نظم و ضعیف جلسه اشاره کرد. در زمان تهیه تصویر جلسه امشب (که در خبر منتشر شده) موضوع غیرعادی نبوده که رییس شورا اینگونه برآشفته شد.

با این وجود خبرنگار  تاکید کرد: اطلاع رسانی از جلسه شورای شهر و تهیه تصویر حق رسانه است و اگر مخالف این موضوع هستید، جلسه را غیرعلنی کنید.

در پی این مجادله، دهدار گفت: «حالا که اینطور شد، جلسه را غیرعلنی می کنم و (خبرنگاران) از صحن بیرون بروید»

با خروج خبرنگار سایت اطلاع رسانی «خلیج فارس» و خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی از صحن شورا، جلسه غیرعلنی ادامه یافت.

ضعف رییس شورای شهر بوشهر در اداره جلسات باعث شده تا بارها برخی از اعضا در حین جلسه رسمی، از صحن شورا خارج یا گرفتار مکالمه با تلفن شوند، درحالی که انتظار می رود با دقت و وسواس لازم به بررسی طرح، لوایح یا اظهارات شهروندانی که به عمارت امیریه پناه می آورند پرداخته شود.

اما رییس شورای شهر ضمن اینکه مصوبه دو سال پیش شورا برای پخش زنده اینترنتی مذاکرات شورای شهر (همانند برخی از شهرها) را به بوته فراموشی سپرده، بلکه خبری از ایجاد سامانه اطلاع رسانی مصوبات شورای شهر بوشهر (مشابه سایر شوراهای کشور) نیست و بارها دیده شده ابوذر دهدار در زمان مطرح شدن برخی لوایح، طرح ها یا نشست ارائه برنامه گزینه های شهرداری، جلسات را غیرعلنی کرده و از خبرنگاران و مهمانان حاضر در جلسه می خواهد صحن را ترک کنند.

خودداری «توسلی» از ادامه نطق و نطق نافرجام «آسایش»

پیش از اخراج خبرنگاران از صحن شورا، اکبر توسلی درخواست نطق پیش از دستور داشت که دقایقی بعد از شروع سخنان خود، وقتی که مشاهده کرد رییس و برخی اعضا با همدیگر صحبت کرده و توجهی به جلسه نیست، ناگهان از همکارانش تشکر نموده و قید بیان سخنانش را زد! با وجود درخواست برخی اعضا، وی به نشانه اعتراض به وضعیت حاکم بر شورای شهر، از بیان سخنانش صرف نظر کرد.

همچنین در شرایطی که آسایش دیگر عضو شورا آماده بیان نطق شده بود، در پی درگیری لفظی دهدار با خبرنگار «خلیج فارس»، جلسه غیرعلنی و سخنان وی بیان نشد.

نامه هایی که 40 روز در کمیسیون های شورا خاک می خورد!

در اواسط جلسه امشب شورا، زمانی که بررسی مناقصه آسفالت معابر و همچنین تفویض اختیارات مالی به شهردار در دستور کار قرار گرفت، اعلام شد در هر دو مورد کمیسیون برنامه و بودجه، تصمیم گیری را به صحن شورا سپرده بود.

مهرزاد آسایش و عبدالخالق برزگرزاده دو عضو شورا با اعتراض به عملکرد ندا عبدالله زاده رییس این کمیسیون، گفتند: چرا باید 40 روز نامه های مهم در کمیسیون بماند و بعد بدون تصمیم گیری مشخصی به صحن ارسال گردد؟ آیا این غیر از ایجاد بروکراسی و کاغذبازی است، درحالی که ما چندین کمیسیون شورا را ادغام کردیم ولی عملا بازدهی لازم نداشته و بعد از 40 روز که نامه های شهرداری و مردم در کمیسیون می ماند؛ بدون تصمیم گیری به صحن می آید.

با وجود توضیحات ندا عبداله زاده مبنی بر اینکه در برخی لوایح و طرح ها تصمیم گیری کمیسیون دشوار است و باید همه اعضا اعلام نظر کنند، اما دهدار رییس شورا گفت که ایراد دو عضو شورا وارد است و باید کمیسیون به تصمیم مشخصی برسد و به صحن ارائه کند.

گفتنی است در بخش ابتدایی جلسه، برخی شورایان و شهروندان با طرح مشکلاات محلات خود پرداختند که اغلب آنها در جلسات قبل نیز حضور یافته و به نظر می رسد حضورشان در عمارت امیریه و گفتگو با اعضای شورا نتیجه بخش نبوده که ناگزیر به مراجعه مجدد شده اند.

همچنین برخی نیروهای شهربان (پیمانکار رفع سد معبر و ساخت و سازهای غیرمجاز شهرداری) نسبت به تغییر پیمانکار و از دست دادن شغل خود تا زمان شروع بکار پیمانکار جدید ابراز نگرانی کرده و خواستار کمک شهردار در این زمینه شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار